МАРКЕТИНГ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД: ІНСТРУМЕНТИ ЗАЛУЧЕННЯ МІЖНАРОДНИХ ІНВЕСТИЦІЙ

  • Максим Безпарточний Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» https://orcid.org/0000-0003-3765-7594
  • Олеся Безпарточна Вища школа безпеки та економіки в Україні https://orcid.org/0000-0002-0919-2972
  • Дмитро Ломоносов Херсонський навчально-науковий інститут Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова https://orcid.org/0000-0003-4394-1807
Ключові слова: децентралізація, міжнародні інвестиції, територіальні громади, територіальний розвиток, інфраструктура, територіальний маркетинг, брендинг території, конкурентоспроможність регіону, інвестиційна спроможність, інвестиційний маркетинг, маркетингова стратегія, міжнародний ринок інвестицій

Анотація

У статті розглянуто організаційні основи використання інструментів територіального маркетингу щодо залучення міжнародних інвестицій для розвитку територіальних громад в Україні. Проведена характеристика сучасних інструментів територіального маркетингу, які наразі використовуються територіальними громадами в Україні для залучення міжнародних інвестицій. Акцентовано увагу на необхідності використання інвестиційного маркетингу системою менеджменту територіальних громад для залучення міжнародних інвестицій. Запропоновано маркетингову стратегію залучення міжнародних інвестицій для розвитку територіальних громад в Україні. Вказано на необхідність модернізації інструментів територіального маркетингу з метою підвищення інвестиційної привабливості територіальних громад та забезпечення конкурентоспроможності регіонів України, інтеграції до міжнародного ринку інвестицій.

Посилання

Баланюк І. Ф., Іваночко Б. Р. Заходи по залученню інвестицій в розвиток бізнесу територіальних громад на основі маркетингової стратегії. Інноваційна економіка. 2023. Вип. 1. С. 45–51.

Білик Р. С., Кіцак М. М. Сучасні маркетингові інструменти управління територіальними громадами. Регіональна економіка. 2023. № 4(110). С. 5–12.

Богдан Н., Краснокутська Ю. Інвестиційне забезпечення розвитку туристської галузі в системі завдань регіонального маркетингу. Економічний аналіз. 2021. Том 31. № 3. С. 7–15.

Бондаренко В. М., Шершун К. О. Поняття та інструменти територіального маркетингу в контексті стратегічного розвитку регіонів. Науковий вісник Ужгородського університету. 2022. № 2 (36). С. 66–73.

Плахотнікова Л. О. Маркетингові технології залучення інвестицій державними органами управління у розвиток регіонів. Формування ринкових відносин в Україні. 2022. № 3(250). С. 85–91.

Серьогіна Д. О., Пушкар Т. О., Жовтяк Г. А. Маркетинг територій: підвищення інвестиційної привабливості. Науковий погляд: економіка та управління. 2022. № 3(79). С. 118–122.

Федорчак О. В., Іщенко Г. О. Маркетингові інструменти залучення інвестицій у територіальні громади. Науковий вісник «Демократичне врядування». 2020. Вип. 1(25). С. 3–20.

Якушевська О. Залучення інвесторів у територіальному маркетингу. Вісник Хмельницького національного університету. 2023. № 6. С. 251–255.

Shevchuk S. M., Dobrianska V. V., Myskovets N. P., Kokhan M.O., Shepel T. V. (2020) Marketing Aspects of Image Formation and Investment Attractiveness of Territories and Enterprises, International Journal of Economics and Business Administration, Volume VIII, Issue 2, pp. 229–239.

Taghouti Y., Driyasse S., Abdelbaki N. (2024). Territorial Marketing as a Factor in Attractiveness of Investments, Revue du contrôle, de la comptabilité et de l’audit, Volume 7, Numéro 3, pp. 120–134.

Thanh Cuong Dang, Thi Thao Banh, Thi Hang Trinh, Thi Viet Hoang & Thi Ngoc Han Doan (2023). Territorial Marketing Impacts on Foreign Direct Investment Attraction (Empirical Evidence in Nghe An Province, Vietnam), Cogent Economics & Finance, 11:1, 2197367.

Індустріальний парк «Рясне-2». URL: https://geipp-ukraine.org/industrial_parks/lvivskyj-industrialnyj-park-riasne-2

План дій сталого енергетичного розвитку Каланчацької об’єднаної територіальної громади до 2030 року. URL: https://mycovenant.eumayors.eu/storage/web/mc_covenant/documents/8/uKjdubiHzJrFtX057rA0W2aBAWjT2Spa.pdf

Про хід виконання Програми сприяння залученню інвестицій у Вінницьку міську територіальну громаду на 2021-2023 роки та затвердження Програми сприяння залученню інвестицій у Вінницьку міську територіальну громаду на 2024-2026 роки. URL: https://vmr.gov.ua

Стратегія розвитку Галицької міської територіальної громади на 2024-2027 роки. URL: https://rada.info/upload/users_files/04054263/b81e5a43c312bb2299a926348efc7597.pdf

Стратегія розвитку Закарпатської області на період до 2027 року. URL: https://carpathia.gov.ua/storage/app/sites/21/Economics/regional%20development%20strategy%20until%202027.pdf

Програма економічного і соціального розвитку Ковельської міської територіальної громади на 2021 рік. URL: http://kovelrada.gov.ua/userfiles/file/department/economy/kondratovuch/soceconom2021.zip

Balaniuk I. F., Ivanochko B. R. (2023). Zakhody po zaluchenniu investytsii v rozvytok biznesu terytorialnykh hromad na osnovi marketynhovoi stratehii. Innovatsiina ekonomika. Vyp. 1. S. 45–51.

Bilyk R. S., Kitsak M. M. (2023). Suchasni marketynhovi instrumenty upravlinnia terytorialnymy hromadamy. Rehionalna ekonomika. № 4(110). S. 5–12.

Bohdan N., Krasnokutska Yu. (2021). Investytsiine zabezpechennia rozvytku turystskoi haluzi v systemi zavdan rehionalnoho marketynhu. Ekonomichnyi analiz. Tom 31. № 3. S. 7–15.

Bondarenko V. M., Shershun K. O. (2022). Poniattia ta instrumenty terytorialnoho marketynhu v konteksti stratehichnoho rozvytku rehioniv. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. № 2 (36). S. 66–73.

Plakhotnikova L. O. (2022). Marketynhovi tekhnolohii zaluchennia investytsii derzhavnymy orhanamy upravlinnia u rozvytok rehioniv. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini. № 3(250). S. 85–91.

Serohina D. O., Pushkar T. O., Zhovtiak H. A. (2022). Marketynh terytorii: pidvyshchennia investytsiinoi pryvablyvosti. Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia. № 3(79). S. 118–122.

Fedorchak O. V., Ishchenko H. O. (2020). Marketynhovi instrumenty zaluchennia investytsii u terytorialni hromady. Naukovyi visnyk «Demokratychne vriaduvannia». Vyp. 1(25). S. 3–20.

Yakushevska O. (2023). Zaluchennia investoriv u terytorialnomu marketynhu. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. № 6. S. 251–255.

Shevchuk S. M., Dobrianska V. V., Myskovets N. P., Kokhan M.O., Shepel T. V. (2020). Marketing Aspects of Image Formation and Investment Attractiveness of Territories and Enterprises, International Journal of Economics and Business Administration, Volume VIII, Issue 2, pp. 229–239.

Taghouti Y., Driyasse S., Abdelbaki N. (2024). Territorial Marketing as a Factor in Attractiveness of Investments, Revue du contrôle, de la comptabilité et de l’audit, Volume 7, Numéro 3, pp. 120–134.

Thanh Cuong Dang, Thi Thao Banh, Thi Hang Trinh, Thi Viet Hoang & Thi Ngoc Han Doan (2023). Territorial Marketing Impacts on Foreign Direct Investment Attraction (Empirical Evidence in Nghe An Province, Vietnam), Cogent Economics & Finance, 11:1, 2197367.

Industrialnyi park «Riasne-2». URL: https://geipp-ukraine.org/industrial_parks/lvivskyj-industrialnyj-park-riasne-2

Plan dii staloho enerhetychnoho rozvytku Kalanchatskoi obiednanoi terytorialnoi hromady do 2030 roku. URL: https://mycovenant.eumayors.eu/storage/web/mc_covenant/documents/8/uKjdubiHzJrFtX057rA0W2aBAWjT2Spa.pdf

Pro khid vykonannia Prohramy spryiannia zaluchenniu investytsii u Vinnytsku misku terytorialnu hromadu na 2021-2023 roky ta zatverdzhennia Prohramy spryiannia zaluchenniu investytsii u Vinnytsku misku terytorialnu hromadu na 2024-2026 roky. URL: https://vmr.gov.ua

Stratehiia rozvytku Halytskoi miskoi terytorialnoi hromady na 2024-2027 roky. URL: https://rada.info/upload/users_files/04054263/b81e5a43c312bb2299a926348efc7597.pdf

Stratehiia rozvytku Zakarpatskoi oblasti na period do 2027 roku. URL: https://carpathia.gov.ua/storage/app/sites/21/Economics/regional%20development%20strategy%20until%202027.pdf

Prohrama ekonomichnoho i sotsialnoho rozvytku Kovelskoi miskoi terytorialnoi hromady na 2021 rik. URL: http://kovelrada.gov.ua/userfiles/file/department/economy/kondratovuch/soceconom2021.zip

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Безпарточний, М., Безпарточна, О., & Ломоносов, Д. (2024). МАРКЕТИНГ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД: ІНСТРУМЕНТИ ЗАЛУЧЕННЯ МІЖНАРОДНИХ ІНВЕСТИЦІЙ. Сталий розвиток економіки, (3(50), 386-393. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-50-78