СОЦІАЛЬНІ ПРОГРАМИ: ПОНЯТТЯ ТА СТРУКТУРА

  • О.В. Майстренко Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця
Ключові слова: соціальна програма, ефективність, соціальна ефективність програм, інструменти соціальної програми, соціальна результативність програм

Анотація

Мета – теоретичне обґрунтування сутності та структури соціальної програми для підвищення її ефективності. Методика дослідження. Методика дослідження ґрунтувалась на загальноприйнятих методах наукових досліджень: монографічному – при обґрунтуванні теоретичних положень предмету дослідження; теоретичного узагальнення та морфологічного аналізу – для удосконалення дефініції «соціальна програма» та розробки структури соціальної програми; табличному і графічному методах – для унаочнення результатів дослідження; аналізу, порівняння, конкретизації та абстрагування – при дослідженні особливостей аналізу та оцінки ефективності соціальних програм. Результати дослідження. Встановлено, що соціальна програма – сукупність соціальних заходів, які спрямовані на вирішення конкретної соціальної проблеми. Визначено, що зазначена програма має етапність здійснення завдань, конкретні засоби і важелі їх реалізації, які забезпечують отримання соціальних результатів. Показано, що соціальні програми здатні визначити оптимальне співвідношення стратегічних і тактичних завдань, поступальність їх руху. Наукова новизна. Удосконалено дефініцію поняття «соціальна програма». Дістало подальшого розвитку структура соціальних програм, яка, на відміну від існуючих, є сукупністю типів, напрямків, управління та інструментів, які дають змогу більш досконаліше вивчати питання стосовно соціальних ініціатив підприємства. Практична значущість. Результати дослідження поняття та узагальнення структури соціальних програм підприємства можуть бути корисними для підприємств при роботі зі стейкхолдерами, завдяки чому відбудеться ефективний та комплексний процес покращення результатів діяльності підприємства в будь-якій галузі.

Посилання

Ganescu M.C. Assessing Corporate Social Performance from a Contingency Theory Perspective /

M.C. Ganescu // Procedia Economics and Finance : International Conference Emerging Markets Queries in Finance and Business, Petru Maior University of Tîrgu Mures, (ROMANIA, October 24th – 27th, 2012). – 2012. – Volume 3. – рp. 999-1004.

Government as Partner. CSR Policy in Europe. – Gutersloh : Bertelsmann Stiftung, 2006. – p. 4.

Майстренко О.В. Аналіз оцінки ефективності корпоративної соціальної відповідальності / О.В. Майстренко // Сучасні проблеми управління підприємствами: теорія та практика : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, (м. Харків, 26-27 березня 2015 року). – Дніпропетровськ : Середняк Т.К., 2015. – С. 94-95.

Maistrenko O. Definition of corporate social responsibility / O. Maistrenko // Materials of All- Ukrainian scientific and practical conference of young scientists and students "Development of Ukraine by eyes of youth: social, economic and legal aspects" on April 18, 2013. – pр. 24-26.

Mazorenko O.V. Features of American and Japanese human resource management approaches / O.V. Mazorenko // Сучасні проблеми управління підприємствами: теорія та практика : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, (м. Харків, 26-27 березня 2015 року). – Дніпропетровськ : Середняк Т.К., 2015. – С. 39-41.

McGuire J.W. Business and Society / J.W. McGuire. – New York : McGraw-Hill, 1993. – 312 p.

Responding to the Leadership Challenge: Findings of a CEO Survey on Global Corporate Citizenship. – Geneva, 2003. – 32 p.

Sethi S.P. Dimensions of corporate social performance: An analytical framework / S.P. Sethi. – California : Management Review, 1975. – pр. 571-610.

Vasilik S. Relations with the personnel as priority sphere of social responsibility / S. Vasilik, O. Maistrenko // Modern problems of the economy development in the context of the world transformational changes : Monograph. – Opole : The Academy of Management and Administration in Opole, 2013. – pр. 49- 61.

Ganescu, M.C. (2012), “Assessing Corporate Social Performance from a Contingency Theory Perspective”, Procedia Economics and Finance : [International Conference Emerging Markets Queries in Finance and Business, Petru Maior University of Tîrgu-Mures], (ROMANIA, 24–27 October 2012), Vol. 3, pp. 999-1004.

Government as Partner. CSR Policy in Europe (2006), Bertelsmann Stiftung, Gutersloh, pp. 4.

Maistrenko, O.V. (2015), “Analysis of an assessment of social responsibility efficiency”, Suchasny problemy upravlinnia pidpryemstvamy: teoriia ta praktyka: [Modern problems of business management: theory and practice], Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, [Proceedings of the International Scientific Conference], (Kharkiv, 26-27 March 2015), Seredniak T.K., Dnipropetrovsk, Ukraine, pp. 94-95.

Maistrenko, O. (2013), “Definition of corporate social responsibility”, Development of Ukraine by eyes of youth: social, economic and legal aspects : [Materials of All-Ukrainian scientific and practical conference of young scientists and students], (18 April 2013), рр. 24-26.

Mazorenko, O.V. (2015), “Features of American and Japanese human resource management

approaches”, Suchasni problemy upravlinnia pidpryiemstvamy: teoriia ta praktyka: [Modern problems of business management: theory and practice], Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, [Proceedings of the International Scientific Conference], (Kharkiv, 26-27 March 2015), Seredniak T.K., Dnipropetrovsk, Ukraine, pp. 39-41.

McGuire, J.W. (1993) “Business and Society”, McGraw-Hill, New York, USA, 312 p.

Responding to the Leadership Challenge: Findings of a CEO Survey on Global Corporate Citizenship (2003), Geneva, 32 p.

Sethi, S.P. (1975), “Dimensions of corporate social performance: An analytical framework”, Management Review, California, USA, pp. 571-610.

Vasilik, S. and Maistrenko, O. (2013), “Relations with the personnel as priority sphere of social responsibility”, Modern problems of the economy development in the context of the world transformational changes, monograph, The Academy of Management and Administration in Opole, Opole, pp. 49-61.

Переглядів статті: 13
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2015-09-22
Як цитувати
Майстренко, О. (2015). СОЦІАЛЬНІ ПРОГРАМИ: ПОНЯТТЯ ТА СТРУКТУРА. Сталий розвиток економіки, (3(28), 44-49. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/573
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ