МОТИВАЦІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У МОТИВАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ

  • О.В. Гривківська ПВНЗ «Європейський університет» (м. Київ)
  • А.А. Сахно Вінницький фінансово-економічний університет
Ключові слова: мотивація, підприємство, економічна діяльність, підприємництво, найманий працівник, гіперконкуренція

Анотація

Мета - теоретичне обґрунтування мотивації у контексті мотивації підприємства та мотивації економічної діяльності, а також оцінювання мотивації підприємництва та мотивації держави у формуванні конкурентного середовища. Методика дослідження. В процесі дослідження були використані такі методи: наукового обґрунтування – при встановленні значення мотивації з точки зору психології та використання у економіці; порівняння - у контексті мотивації підприємства та мотивації економічної діяльності; графічний – для інтерпретації основних категорій, що формують мотивацію підприємства. Результати. Доведено, що діяльність сучасних підприємств повинна розглядатися у контексті мотивації через мотивацію підприємства та мотивацію його економічної діяльності. Встановлено, що наведені поняття дозволяють зробити вичерпну оцінку потреб підприємств у середовищі функціонування, виходячи з особливостей виду економічної діяльності. Обґрунтовано, що мотивація підприємництва дозволяє визначати потреби та вплив видів економічної діяльності, а мотивація держави полягає у використанні інструментів регулювання та дерегуляції для створення умов мотивації підприємств через стратегію гіперконкуренції. Визначено, що подальші дослідження повинні стосуватися мотивації одного виду іншим видом економічної діяльності. Для цього найкраще використовувати особливості методу аналізу середовища функціонування, оскільки він дозволяє оцінювати позиції підприємств як по відношенню до граничної складової (лінії ефективності), так і інших суб’єктів господарювання середовища функціонування. Наукова новизна. Виявлено, що використовуючи підходи ефективності діяльності підприємств, суб’єкти господарювання можуть оцінюватися не тільки з точки зору фінансового стану, конкурентоспроможності та продуктивності, а й мотивації їх економічної діяльності. Практична значущість. Викладені у статті розробки можуть використовуватися для визначення найбільш привабливих (мотивуючих) видів економічної діяльності як у межах національної економіки, так і окремого регіону.

Посилання

Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – С.-Пб. : Питер, 2008. – 352 с.

Беккер Гэри С. Человеческое поведение: экономический подход / Гэри С. Беккер; [пер. с англ.]. – М. : ГУ ВШЭ, 2003. – 671 с.

Leibenstein H. Allocative Efficiency and X- Efficiency / H. Leibenstein // The American Economic Review. – 1966. – no. 56. – Pp. 392-415.

Holmström B.R. Moral Hazard and Observability / B.R. Holmström // Bell Journal of Economics. - 1979. – no. 10(1). – Pp. 74-91.

Holmström B.R. Managerial Incentive Problems: A Dynamic Perspective / B.R. Holmström // Review of Economic Studies. - Jan. 1999. – no. 66(1). – Pp. 169-182.

Aveni R. Hypercompetition: Managing the Dynamics of Strategic Maneuvering / R. Aveni. – New York : The Free Press, 1994. –57 р.

Брун Манфред Гиперконкуренция: характерные особенности, движущие силы и управление / Манфред Брун // Менеджмент и маркетинг. – 1998. – № 3. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/20_3_98.htm.

Національний класифікатор України. Класифікація видів економічної діяльності. ДК 009:2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ubc.ua/Links/codes_ua2.html.

Maslou, A. (2008), Motivatsiia i lichnost [Motivation and personality], Piter, Saint Peterburg, Russia, 352 p.

Bekker, Geri S. (2003), Chelovecheskoe povedenie: ekonomicheskiy podkhod [Human behavior: an economic approach], GU VShE, Moscow, Russia, 671 p.

Leibenstein, H. (1966), Allocative Efficiency and X-Efficiency‖, The American Economic Review, no. 56, pp. 392-415.

Holmström, B.R. (1979), Moral Hazard and Observability‖, Bell Journal of Economics, no. 10(1), pp. 74-91.

Holmström, B.R. (1999), Managerial Incentive Problems: A Dynamic Perspective‖, Review of Economic Studies, no. 66(1), pp.169-182.

Aveni, R. (1994), Hypercompetition: Managing the Dynamics of Strategic Maneuvering, The Free Press, New York, USA, 57 р.

Brun, Manfred (1998), Hypercompetition: characteristics, driving forces and management‖, Menedzhment i marketing, no. 3, available at: http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/20_3_98.htm (access date April 15, 2017).

Natsionalnyi klasyfikator Ukrainy. Klasyfikatsiia vydiv ekonomichnoi diialnosti. DK 009:2010 [National qualifier Ukraine. Classification of economic activities. DK 009: 2010], available at: http://ubc.ua/Links/codes_ua2.html (access date April 15, 2017).

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2017-09-14
Як цитувати
Гривківська, О., & Сахно, А. (2017). МОТИВАЦІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У МОТИВАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ. Сталий розвиток економіки, (2(35), 72-77. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/276
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ