ІНСТРУМЕНТИ ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ КОНКУРЕНТОЗДАТНИХ ФАХІВЦІВ

  • Геннадій Дмитренко Приватне акціонерне товариство «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-8211-5690
  • Наталія Головач Приватне акціонерне товариство «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-6215-6575
  • Ірина Брюховецька Приватне акціонерне товариство «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-1469-1485
Ключові слова: фінансове забезпечення, інноваційна освіта, конкурентоздатні фахівці, грантове фінансування, державно-приватне партнерство, цифрові фінансові інструменти, міжнародна співпраця

Анотація

У статті здійснено наукове обґрунтування та систематизацію інструментів фінансового забезпечення інноваційної освіти в контексті підготовки конкурентоздатних фахівців. Виявлено, що цифрові фінансові платформи, включно з краудфандингом та освітніми інвестиційними фондами, набувають перспективного значення, забезпечуючи доступність ресурсів та формування культури громадської участі у фінансуванні освіти. У ході дослідження систематизовано традиційні та новітні механізми фінансування, серед яких державні програми, стипендіальні й грантові ініціативи, венчурне інвестування, корпоративна соціальна відповідальність бізнесу. Доведено, що ефективність їхнього застосування визначається не стільки обсягами фінансування, скільки здатністю інтегрувати їх у єдину модель, орієнтовану на результативність професійної підготовки. Виявлено низку проблем і бар’єрів, що обмежують ефективність фінансового забезпечення: недостатній рівень державного фінансування, зарегульованість бюджетних процедур, низька активність бізнесу в інвестуванні освітніх інновацій, нерівномірність фінансових потоків між регіонами та закладами, а також консервативне ставлення до нових механізмів фінансування.

Посилання

Дубасенюк О. А. Інновації в сучасній освіті. Інновації в освіті: інтеграція науки і практики: збірник науково-методичних праць. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 12–28.

Прокопів Л. М. Інноваційні освітні технології: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ, 2020. С. 8–9.

Пуховська Л. П., та ін. Післядипломна освіта в умовах євроінтеграції: сутність, зміст, технології, готовність до змін: навч. посіб. Київ: Педагогічна думка, 2012. С. 68.

Волошина О. В. Педагогіка інновацій у вищій школі: навч. посіб. Вінниця, 2014. С. 8–12.

Локшина О. І. Стратегія європейського співробітництва у галузі освіти і навчання у 2021–2030 рр. як євроінтеграційний орієнтир для української освіти. Український Педагогічний журнал. 2023. № 4. С. 8–9. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-4-5-176

Освіта України в умовах воєнного стану: інформаційно-аналітичний збірник / ред. С. Шкарлет. Київ, 2022. С. 33–36.

Державна служба статистики України. URL: https://www.vn.ukrstat.gov.ua/index.php/statistical-information.html

Шитікова Л. В., Борисенко О. Є. Вплив освітнього рівня підготовки та професійної кваліфікації персоналу на розвиток інноваційного потенціалу та формування товарної політики підприємства. Причорноморські економічні студії. 2020. Випуск 60. С. 17–23.

Пуліна Т. В., Шитікова Л. В., Риженко О. М. Удосконалення системи надання електронних послуг – ключова задача місцевого самоврядування. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2020. № 11. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2156-2020.11.410

Пуліна Т. В., Ткачук О. Ю., Вафіна А. О. Розвиток кадрового потенціалу органу публічної служби. Економіка та держава. 2018. № 12. С. 44–49.

Shavkun I. H., et al. Exploring the experience of integrated teaching of the management core courses in a foreign language based on ICT use. Journal of Physics: Conference Series. IOP Publishing, 2021. Т. 1840, № 1.

Gudz P., Shmygol N., Gudz M., Cherniavska O., Cherniavska Y. Economy Digitalization in Paradigm of Reproductive Process. In: Proceedings of the 5th International Scientific Congress Society of Ambient Intelligence. 2022. Т. 1. P. 67–75. DOI: https://doi.org/10.5220/001134160000335013

Cherep A. V., Shmyhol N. M., Butnyk O. M. Models and methods of decision making in analysis and audit: textbook. Kyiv: Kondor, 2011.

Dubaseniuk O. A. (2014) Innovatsii v suchasnii osviti [Innovations in modern education]. In Innovatsii v osviti: intehratsiia nauky i praktyky, pp. 12–28. Zhytomyr. (in Ukrainian)

Prokopiv L. M. (2020) Innovatsiini osvitni tekhnolohii [Innovative educational technologies]. Ivano-Frankivsk. (in Ukrainian)

Pukhovska L. P., et al. (2012) Pislyadyplomna osvita v umovakh yevrointehratsii: sutnist, zmist, tekhnolohii, hotovnist do zmin [Postgraduate education in the context of European integration: essence, content, technologies, readiness for change]. Kyiv: Pedahohichna dumka. (in Ukrainian)

Voloshyna O. V. (2014) Pedahohika innovatsii u vyshchii shkoli [Pedagogy of innovation in higher education]. Vinnytsia. (in Ukrainian)

Lokshyna O. I. (2023) Stratehiia yevropeiskoho spivrobitnytstva u haluzi osvity i navchannia u 2021–2030 rr. yak yevrointehratsiinyi oriientyr dlia ukrainskoi osvity [Strategy of European cooperation in education and training 2021–2030 as a European integration guideline for Ukrainian education]. Ukrainskyi Pedahohichnyi zhurnal – Ukrainian Pedagogical Journal, no. (4), pp. 8–9. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-4-5-176 (in Ukrainian)

Shkarlet S. (ed.) (2022) Osvita Ukrainy v umovakh voiennoho stanu [Education of Ukraine in martial law conditions]. Kyiv. (in Ukrainian)

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy (2022) Statystychna informatsiia [Statistical information]. Available at: https://www.vn.ukrstat.gov.ua/index.php/statistical-information.html (in Ukrainian)

Shytikova L. V., Borysenko O. Ye. (2020) Vplyv osvitnoho rivnia pidhotovky ta profesiinoi kvalifikatsii personalu na rozvytok innovatsiinoho potentsialu ta formuvannia tovarnoi polityky pidpryiemstva [Impact of educational level and professional qualifications of personnel on the development of innovation potential and formation of enterprise product policy]. Prychoromorski ekonomichni studii – Black Sea Economic Studies, no. (60), pp. 17–23. (in Ukrainian)

Pulina T. V., Shytikova L. V., Ryzhenko O. M. (2020) Udoskonalennia systemy nadannia elektronnykh poslug – kliuchova zadacha mistsevoho samovriaduvannia [Improving the system of e-services provision – a key task of local government]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok – Public Administration: Improvement and Development, no. (11). DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2156-2020.11.410 (in Ukrainian)

Pulina T. V., Tkachuk O. Yu., Vafina A. O. (2018) Rozvytok kadrovoho potentsialu orhanu publichnoi sluzhby [Development of the human resources potential of a public service body]. Ekonomika ta derzhava – Economy and State, no. (12), pp. 44–49. (in Ukrainian)

Shavkun I. H., et al. (2021) Exploring the experience of integrated teaching of the management core courses in a foreign language based on ICT use. Journal of Physics: Conference Series, no. 1840(1).

Gudz P., Shmygol N., Gudz M., Cherniavska O., Cherniavska Y. (2022) Economy digitalization in paradigm of reproductive process. In Proceedings of the 5th International Scientific Congress Society of Ambient Intelligence, vol. 1, pp. 67–75. DOI: https://doi.org/10.5220/001134160000335013

Cherep A. V., Shmyhol N. M., Butnyk O. M. (2011) Models and methods of decision making in analysis and audit: textbook. Kyiv: Kondor. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 24
Завантажень PDF: 14
Опубліковано
2025-10-21
Як цитувати
Дмитренко, Г., Головач, Н., & Брюховецька, І. (2025). ІНСТРУМЕНТИ ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ КОНКУРЕНТОЗДАТНИХ ФАХІВЦІВ. Сталий розвиток економіки, (5 (56), 153-158. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-56-21