СТРАТЕГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Мета. Обґрунтування стратегічних аспектів формування маркетингової товарної політики підприємства з урахуванням сучасних умов господарювання. Методика дослідження. Теоретичною і методологічною основою дослідження є положення сучасної економічної теорії, наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених з питань маркетингу та маркетингової товарної політики. Для досягнення поставленої мети було використано такі загальнонаукові методи дослідження: групування, порівняння та теоретичного узагальнення – для вивчення наукових праць з проблематики формування маркетингової товарної політики підприємства; абстрактно-логічний – для теоретичного узагальнення та формулювання висновків дослідження. Результати. Обґрунтовано важливість стратегічного підходу в процесі вирішення завдань маркетингової товарної політики підприємства. Виділено основні стратегічні напрямки формування маркетингової товарної політики – стратегію інновації, яка включає диференціацію та диверсифікацію товару, стратегію варіації (модифікації) товару та стратегію елімінації товару й визначені умови та можливості їх реалізації на підприємстві. Наукова новизна. Узагальнено теоретико-методологічні підходи до формування товарної політики підприємства та з’ясовано можливості їх застосування в практичній маркетинговій діяльності. Практична значущість. Отримані результати дослідження направлені на вирішення проблеми удосконалення товарної політики підприємства, зокрема як у сфері раціональної організації роботи в рамках наявного асортименту, так і сфері заміщення товарів, які підлягають зняттю з виробництва та виведенню з ринку.
Посилання
Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф. – СПб. : Питер, 1999. – 416 с.
Васютинська Ю.О. Товарна політика підприємства та проблеми її формування / Ю.О. Васютинська // Актуальні проблеми економіки. – 2010. – № 3. – С. 138-142.
Ілляшенко С.М. Маркетингова товарна політика промислового підприємства: управління стратегіями диверсифікації : монографія / С.М. Ілляшенко. – Суми: Університетська книга, 2009. – 328 с.
Ілляшенко С.М. Товарна інноваційна політика / С.М. Ілляшенко. – Суми: ВТД Університетська книга, 2005. – 234 с.
Каїра З.С. Маркетингова товарна політика підприємства та шляхи її удосконалення / З.С. Каїра // Бізнес Інформ. – 2011. – №8. – C. 192–194.
Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс: Пер. с англ. / Ф. Котлер – М.: Издательский дом “Вильямс”, 2007. – 656 с.
Крамарчук С.А. Товарна політика в системі стратегічних цілей підприємства / С.А. Крамарчук // Економіка: проблеми теорії та практики. – 2012. – Вип. 129. – С. 79-83.
Крикавський Є.В. Маркетингова товарна політика / Є.В. Крикавський. – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2008. – 276 с.
Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок / Перев. с англ. под ред. В.Б. Колчанова / Жан-Жак Ламбен. – СПб. : Питер, 2007. – 800 с.
Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива : пер. с фр. / Жан- Жак Ламбен. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с.
Малюк С.О. Асортиментні стратегії у комплексній системі маркетингу підприємства / С.О. Малюк // Вісник аграрної науки Причорномор’я. – 2014. – Вип. 3. – С. 73-80.
Маркетинг : учебник для вузов / Г.Л. Багиев, В.М. Тарасевич, X. Анн ; под общ. ред. Г.Л. Багиева. – 2-е изд., перераб. и доп. – М .: ЗАО «Изд-во “Экономика”», 2001. – 718 с.
Могилова А.Ю. Стратегія виведення нового товару на ринок / А.Ю. Могилова, А.В. Головко // Вісник Дніпропетровського університету. – 2012. – Вип. 6. – С. 139-147.
Ansoff, I. (1999), Novaya korporativnaya stratiegiya [New corporate strategy], Piter, St. Petersburg, Russia, 416 p.
Vasyutynska, Y.O. (2010), “Product policy of the company and problems of its formation”, Aktualni problemy ekonomiky, no 3, pp. 138-142.
Illiashenko, S.M. (2009), Marketynhova tovarna polityka promyslovoho pidpryyemstva: upravlinnia stratehiiamy dyversyfikatsii [Marketing product policy of industrial enterprise: management of diversification strategies], Universytetska knyha, Sumy, Ukraine, 328 p.
Illiashenko, S.M. (2005), Tovarna innovatsiina polityka [Product innovation policy], Universytet·s'ka knyha, Sumy, Ukraine, 234 p.
Kayira, Z.S. (2011), “Marketing product policy of the enterprise and the ways of its improvement”, Biznes Inform, no. 8., pp. 192–194.
Kotler, Ph. (2007), Osnovy marketynha [Basics of marketing], Vylyams, Moskow, Russia, 656 p.
Kramarchuk, S.A. (2012), “Product policy in terms of strategic goals of the company”, Ekonomika: problemy teoriyi ta praktyky, Issue 129, pp. 79-83.
Krykavskyi, Y.V. (2008), Marketynhova tovarna polityka [Marketing product policy], NU «Lvivska politekhnika», Lviv, Ukraine, 276 p.
Lamben, Zh.-Zh. (2007), Menedzhment, oriientirovannyi na rynok [Market-Driven Management], Piter, St. Petersburg, Russia, 800 p.
Lamben, Zh.-Zh. (1996), Strategicheskiy marketing. Evropeyskaya perspektiva. [Strategic marketing: Europian perspective], Nauka, St. Petersburg, Russia, 589 p.
Maliuk, S.O. (2014), “Assortment strategies in complex of marketing system enterprise”, Visnyk ahrarnoi nauky Prychornomoria, Issue 3, p. 73-80.
Bagiev, G.L., Tarasevich, V.M. and Ann, Kh. (2001), Marketing [Marketing], ZAO «Izd-vo “Jekonomika”», Moscow, Russia, 718 p.
Mohylova, A.Yu. and Holovko, A.V. (2012), “Strategy launch of new product on the market”, Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu, iss. 6, pp. 139-147.