АСПЕКТИ МАРКЕТИНГУ В ОСВІТНІЙ СФЕРІ

  • О.О. Калініченко Житомирський державний університет ім. І. Франка
Ключові слова: освіта, соціальна сфера, маркетинг, маркетингові комунікації, навчальний заклад, освітня послуга

Анотація

Мета - розкриття та вдосконалення засад формування маркетингових аспектів у освітній складовій соціальної сфери. Методика дослідження ґрунтується на загальнонаукових та спеціальних методах дослідження: науковому спостереженні – для збору інформації про об’єкт вивчення та дослідження; методі класифікації – для з’ясування зв’язків і закономірностей розвитку закладів освіти. Інформаційною базою для досліджень стала офіційна інформація, дані мережі Internet, власні аналітичні розрахунки. Результати. Виявлено, що в сучасних умовах загострюється конкурентна боротьба навчальних закладів на ринку освітніх послуг України. Встановлено, що ВНЗ змушені шукати ефективні методи протидії як внутрішньому, так і зовнішньому конкурентному тиску, спрямовувати зусилля на посилення власних конкурентних переваг. Визначено, що однією з умов протистояння в такій конкуренції для ВНЗ є встановлення та розвиток ефективної системи маркетингу освітніх послуг. Наукова новизна. Розроблено концептуальний підхід до маркетингової діяльності освітньої складової соціальної сфери, що відрізняється від існуючих факторами і ресурсами успішного розвитку навчального закладу, який дозволяє визначити перспективи досліджуваної складової та його практичній апробації. Практична значущість. Отримані результати дослідження дають змогу розширити наукову базу маркетингових аспектів в складових соціальної сфери та можуть бути використані закладами освіти в подальшому.

Посилання

Алексунин В.А. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности / В.А. Алексунин. – М., 2001. – 612 с.

Баталова О.С. Специфика маркетинговых коммуникаций на рынке образовательных услуг / О.С. Баталова // Экономическая наука и практика : материалы междунар. науч. конф. (г. Чита, февраль 2012 г.). – Чита : Издательство Молодой ученый, 2012. – С. 110-114.

Державна служба статистики України : офіційний веб-сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.ukrstat.gov.ua.

Долженко Д.С. Современные методы маркетинга образовательных услуг: динамика, перспективы // Стратегія маркетингу в управлінні регіоном та підприємництвом : [зб. наук. пр. ДонДАУ]. – Донецьк : ДонДАУ, 2001. – Вип. 7. – Т. 2. – С. 10-14. – Серія “Державне управління”.

Лісова Н.В. Маркетинг освітніх послуг / Н.В. Лісова [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://intkonf.org/lisova-nv-marketing-osvitnih-poslug/

Ніколаєвська В. Маркетинг в системі освіти / В. Ніколаєвська // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. – 2013. – Ч. 3. – С. 202-208 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpudpu_2013_3_31

Савельєв Є.В. Новітній маркетинг/ Є.В. Савельєв. – К. : Знання, 2008. – 420 с.

Сагинова О.В. Маркетинг образовательных услуг / О.В. Сагинова // Маркетинг в России и за рубежом. – 1999. – № 3. – С. 48-49.

Сиченко В.В. Сутність та особливості маркетингу освітніх послуг в Україні / В.В. Сиченко [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2007-2/doc/2/10.pdf.

Aleksunin, V.A. (2001), Marketing v otrasliakh i sferakh deiatelnosti [Marketing is in industries and spheres of activity], Moscow, Russia, 612 p.

Batalova, O.S. (2012), “Specific of marketings communications at the market of educational services”, Ekonomicheskaia nauka i praktika : materialy mezhdunarodnoy nauchnoy konferentsii [Economic Science and Practice: Proceedings of the international scientific conf.], (Chita, February 2012), pp. 110-114.

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine], available at: http://www.ukrstat.gov.ua (access date February 25, 2016).

Dolzhenko, D.S. (2001), “Modern methods of marketing of educational services: dynamics, prospects”, Stratehiia marketynhu v upravlinni rehionom ta pidpryiemstvom : [zbirnyk naukovykh prats DonDAU], Iss. 7, Vol., 2, pp. 10-14.

Lisova, N.V. “Marketing of educational services”, available at: http://intkonf.org/lisova-nv-marketing- osvitnih-poslug/ (access date January 20, 2016).

Nikolaievska, V. (2013), “Marketing is in the system of education”, Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnnoho universytetu, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpudpu_2013_3_31 (access date January 25, 2016).

Saveliev, Ye.V. (2008), Novitnii marketynh [Newest marketing], Znannia, Kyiv, Ukraine, 420 p.

Saginova, O.V. (1999), “Marketing of educational services”, Marketing v Rossii i za rubezhom, no. 3, pp. 48-49.

Sychenko, V.V. (2007), “The essence and peculiarities of marketing of educational services in Ukraine”, available at: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2007-2/doc/2/10.pdf (access date January 27, 2016).

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2016-03-22
Як цитувати
Калініченко, О. (2016). АСПЕКТИ МАРКЕТИНГУ В ОСВІТНІЙ СФЕРІ. Сталий розвиток економіки, (1(30), 234-238. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/465
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО