ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ

  • О.І. Вікарчук Житомирський державний університет ім. Івана Франка
Ключові слова: міжнародний маркетинг, інтеграція, ринкове середовище, економічні інтереси, маркетингове управління, світова економіка, міжнародний бізнес, конкуренти, зовнішні ринки, стратегія розвитку, бізнес-середовище, модифікація

Анотація

Мета – дослідження проблем та перспектив розвитку міжнародного маркетингу в умовах інтеграції для розширення можливостей подальших ґрунтовних розробок в цьому напрямку. Методика дослідження. У роботі використано загальнонаукові та специфічні методи дослідження, такі як: історичний, описовий (при трактуванні економічного змісту поняття «міжнародний маркетинг»), логічний метод та метод наукового спостереження (при аналізі особливостей маркетингової складової в управлінській діяльності), метод класифікації (при вивченні складових міжнародного маркетингу), узагальнення і порівняння (при формуванні висновків і пропозицій). Результати. Встановлено, що міжнародний маркетинг представляє собою самостійну галузь діяльності фірми при виході її на зовнішні ринки, яка є необхідною умовою, щоб кожний суб’єкт господарювання міг успішно конкурувати і задовольняти власні цілі на світовому ринку. Визначено, що із погляду варіантності й динамічного розвитку, міжнародний маркетинг може бути застосованим до будь-яких економічних систем, і тому глибоке дослідження потенціалу його використання в умовах активних соціально-економічних трансформацій має і теоретичний, і практичний інтерес. Наукова новизна. Дістало подальший розвиток роль маркетингової складової в управлінській діяльності, застосування складної системи взаємопов’язаних елементів комплексу міжнародного маркетингу з метою створення конкурентних переваг у міжнародному бізнес-середовищі. Запропоновано створювати релевантну маркетингову стратегію з перманентною її модифікацією. Практична значущість полягає в тому, що основні положення даного дослідження можуть бути використані вітчизняними суб’єктами міжнародного підприємництва у формі практичних рекомендацій для вдосконалення методів ведення міжнародного бізнесу.

Посилання

Барановська М.І. Міжнародний маркетинг: в питаннях та відповідях : [навч. посіб.] / М.І. Барановська, Ю.Г. Козак. – Київ : Центр учбової літератури, 2013. – 302 с.

Вачевський М.В. Маркетинг формування професійної компетенції : [підручник] / М.В. Вачевський. – Київ : Професіонал, 2012. – 512 с.

Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент : [підручник] / А.В. Войчак. – Київ : КНЕУ, 2010. – 268 с.

Єрмошенко М.М. Менеджмент : [навч. посіб.] / М.М. Єрмошенкo, С.А. Єрохін, О.А. Стороженко. – Київ : Національна академія управління, 2012. – 656 с.

Каніщенко О.Л. Міжнародний маркетинг у діяльності українських підприємств: [підручник] / О.Л. Каніщенко. – Київ : Знання, 2007. – 446 с.

Козак Ю.Г. Міжнародні стратегії економічного розвитку : [навч. посіб.] / Ю.Г. Козак, В.В. Ковалевський, Н.С. Логвінова. – Київ : Освіта України, 2011. – 356 с.

Філіпенко А.С. Міжнародні економічні відносини: теорія : [підручник] / А.С. Філіпенко. – Київ : Либідь, 2012.– 392 с.

Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг : [навч.-метод. посіб.] / Т.М. Циганкова. – Київ : КНЕУ, 2008. – 236 с.

Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: теоретичні моделі та бізнес-технології : [підручник] / Т.М. Циганкова. – Київ : КНЕУ, 2009. – 400 с.

Baranovska, M.I. and Kozak, Yu.H. (2013), Mizhnarodnyi marketynh: v pytanniakh ta vidpovidiakh [International marketing: questions and answers], tutirial, Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, Ukraine, 302 p.

Vachevskyi, M.V. (2012), Marketynh formuvannia profesiinoi kompetentsii [Marketing formation of the professional competence], textbook, Profesional, Kyiv, Ukraine, 512 p.

Voichak, A.V. (2010), Marketynhovyi menedzhment [Marketing management], textbook, KNEU, Kyiv, Ukraine, 268 p.

Yermoshenko, M.M., Yerokhin, S.A. and Storozhenko, O.A. (2012), Menedzhment [Management], tutorial, Natsionalna akademiia upravlinnia, Kyiv, Ukraine, 656 p.

Kanishchenko, O.L. (2007), Mizhnarodnyi marketynh u diialnosti ukrainskykh pidpryiemstv [International marketing in Ukrainian enterprises’ operations], textbook, Znannia, Kyiv, Ukraine, 446 p.

Kozak, Yu.H., Kovalevskyi, V.V. and Lohvinova, N.S. (2011), Mizhnarodni stratehii ekonomichnoho rozvytku [International strategies of economic development], tutorial, Osvita Ukrainy, Kyiv, Ukraine, 356 p.

Filipenko, A.S. (2012), Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny: teoriia [International economic relations: the theory], textbook, Lybid, Kyiv, Ukraine, 392 p.

Tsyhankova, T.M. (2008), Mizhnarodnyi marketynh [International marketing], KNEU, Kyiv, Ukraine, 236 p.

Tsyhankova, T.M. (2009), Mizhnarodnyi marketynh: teoretychni modeli ta biznes-tekhnolohii [International marketing: theoretical models and business technologies], textbook, KNEU, Kyiv, Ukraine, 400 p.

Переглядів статті: 8
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2016-03-22
Як цитувати
Вікарчук, О. (2016). ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ. Сталий розвиток економіки, (1(30), 61-66. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/438
Розділ
СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО І МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ