PROBLEMS AND PROSPECTS OF INTERNATIONAL MARKETING DEVELOPMENT IN TERMS OF INTEGRATION
Abstract
Purpose – tо research problems and prospects of international marketing development in terms of integration for expansion of opportunities for further fundamental elaborations in this direct. Methodology of research. Common scientific methods and specific methods of investigation are used in the paper, such as historical, descriptive (to interpret the economic meaning of the concept «international marketing»), logical method and method of scientific observation (for analyzing peculiarities of marketing component in managerial activities), method of classification (for studying components of international marketing), generalization and comparison (for making conclusion and suggestions). Findings. International marketing is an independent branch of company’s activities for entering the external markets, which is an important condition for all economic entities to compete successfully and meet own targets on the global market. Due to the variability and dynamic development, international marketing can be applied to any economic systems, and that is why a deep study of its potential usage in conditions of active socioeconomic transformations has theoretical and practical interests. Originality. The role of marketing component in managerial activities, the usage of a complex system of interrelated elements of the marketing mix assisted the further development to create competitive advantages in the international business environment. A relevant marketing strategy with its permanent modification is proposed to be done. Practical value lies in the using the main principles of this research in form of practical recommendations by domestic subjects of international entrepreneurship in order to improve the methods of doing international business.
References
Барановська М.І. Міжнародний маркетинг: в питаннях та відповідях : [навч. посіб.] / М.І. Барановська, Ю.Г. Козак. – Київ : Центр учбової літератури, 2013. – 302 с.
Вачевський М.В. Маркетинг формування професійної компетенції : [підручник] / М.В. Вачевський. – Київ : Професіонал, 2012. – 512 с.
Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент : [підручник] / А.В. Войчак. – Київ : КНЕУ, 2010. – 268 с.
Єрмошенко М.М. Менеджмент : [навч. посіб.] / М.М. Єрмошенкo, С.А. Єрохін, О.А. Стороженко. – Київ : Національна академія управління, 2012. – 656 с.
Каніщенко О.Л. Міжнародний маркетинг у діяльності українських підприємств: [підручник] / О.Л. Каніщенко. – Київ : Знання, 2007. – 446 с.
Козак Ю.Г. Міжнародні стратегії економічного розвитку : [навч. посіб.] / Ю.Г. Козак, В.В. Ковалевський, Н.С. Логвінова. – Київ : Освіта України, 2011. – 356 с.
Філіпенко А.С. Міжнародні економічні відносини: теорія : [підручник] / А.С. Філіпенко. – Київ : Либідь, 2012.– 392 с.
Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг : [навч.-метод. посіб.] / Т.М. Циганкова. – Київ : КНЕУ, 2008. – 236 с.
Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: теоретичні моделі та бізнес-технології : [підручник] / Т.М. Циганкова. – Київ : КНЕУ, 2009. – 400 с.
Baranovska, M.I. and Kozak, Yu.H. (2013), Mizhnarodnyi marketynh: v pytanniakh ta vidpovidiakh [International marketing: questions and answers], tutirial, Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, Ukraine, 302 p.
Vachevskyi, M.V. (2012), Marketynh formuvannia profesiinoi kompetentsii [Marketing formation of the professional competence], textbook, Profesional, Kyiv, Ukraine, 512 p.
Voichak, A.V. (2010), Marketynhovyi menedzhment [Marketing management], textbook, KNEU, Kyiv, Ukraine, 268 p.
Yermoshenko, M.M., Yerokhin, S.A. and Storozhenko, O.A. (2012), Menedzhment [Management], tutorial, Natsionalna akademiia upravlinnia, Kyiv, Ukraine, 656 p.
Kanishchenko, O.L. (2007), Mizhnarodnyi marketynh u diialnosti ukrainskykh pidpryiemstv [International marketing in Ukrainian enterprises’ operations], textbook, Znannia, Kyiv, Ukraine, 446 p.
Kozak, Yu.H., Kovalevskyi, V.V. and Lohvinova, N.S. (2011), Mizhnarodni stratehii ekonomichnoho rozvytku [International strategies of economic development], tutorial, Osvita Ukrainy, Kyiv, Ukraine, 356 p.
Filipenko, A.S. (2012), Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny: teoriia [International economic relations: the theory], textbook, Lybid, Kyiv, Ukraine, 392 p.
Tsyhankova, T.M. (2008), Mizhnarodnyi marketynh [International marketing], KNEU, Kyiv, Ukraine, 236 p.
Tsyhankova, T.M. (2009), Mizhnarodnyi marketynh: teoretychni modeli ta biznes-tekhnolohii [International marketing: theoretical models and business technologies], textbook, KNEU, Kyiv, Ukraine, 400 p.