ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ МОЛОКОПРОДУКЦІЇ

  • Н.І. Сарай Тернопільський національний економічний університет
Ключові слова: конкурентоспроможність продукції, конкурентоспроможність підприємства, конкурентні переваги, конкурентна боротьба

Анотація

Мета. Розробка теоретичних, методологічних положень і практичних рекомендацій щодо визначення категорії «конкурентоспроможність продукції», вивчення різних підходів щодо її формування та обґрунтування необхідності забезпечення конкурентних переваг на вітчизняному ринку молокопродукції. Методика дослідження. Теоретичною і методологічною основою дослідження є положення сучасної економічної теорії, наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених щодо вивчення категорії «конкурентоспроможність продукції». Для досягнення поставленої мети було використано такі загальнонаукові методи дослідження: групування, порівняння і теоретичного узагальнення – для вивчення наукових праць з проблематики забезпечення конкурентоспроможності продукції; індукції та дедукції – для визначення основних конкурентних переваг для підприємств молочної галузі України; абстрактно-логічний – для теоретичного узагальнення і формулювання висновків. Результати. Визначено економічну суть категорії «конкурентоспроможність продукції». Обґрунтовано існування взаємозв’язку та взаємозалежності категорій конкурентоспроможності продукції та підприємства. Охарактеризовано основні проблеми молочної галузі України та запропоновано шляхи забезпечення конкурентних переваг молокопереробних підприємств. Проведено порівняльний аналіз конкурентоспроможності молока товарного на ринку молокопродукції. Наукова новизна. Узагальнено теоретико-методологічні дослідження щодо визначення категорії «конкурентоспроможність продукції», обґрунтовано різні підходи щодо її формування та запропоновано шляхи забезпечення конкурентних переваг на вітчизняному ринку молокопродукції. Практична значущість. Запропоновано рекомендації, якими визначено умови забезпечення високої конкурентоспроможності молокопродукції, зокрема: якнайповніше використання потенціалу молокопереробного підприємства; запровадження системи менеджменту якості на молокопереробних підприємствах на основі формування надійної і якісної сировинної бази шляхом відходу від сировини приватного сектору та відродження великотоварного молочного виробництва; запровадження сучасних ресурсозберігаючих технологій виробництва.

Посилання

Гайдук В. А. Конкурентоздатність в умовах сучасного ринку / В. А. Гайдук // Економіка та держава. – 2007. – № 2. – С. 16-17.

Дівенко Т.В. Дослідження конкурентоспроможності продукції молокопереробних підприємств та розробка шляхів її підвищення / Т.В. Дівенко // Ефективна економіка. – 2012. – № 4. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1087

Иванов Ю. Конкурентоспособность в системе категорий рыночной экономики / Ю. Иванов // Бизнес-Информ. – 1994. – № 11. – С. 11-14.

Мостенська Т.Л. Формування ринку конкурентоспроможної молочної продукції в Україні / Т.Л. Мостенська // Наукові праці НУХТ. – 2003. – № 14. – С. 113-116.

Олехнович Г. И. Конкурентные стратегии на мировых рынках : учеб. пособие / Г.И. Олехнович. – М. : Издательство деловой и учебной литературы, 2005. – 256 с.

Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/

Портер Майкл. Стратегія конкуренції. Пер. з англ. А. Олійник, Р.Сільський / Майкл Портер. – К. : Основи, 1998. – 390 с.

Рудь І.Ю. Оцінка конкурентоспроможності молочної продукції / І.Ю. Рудь // Економіка АПК. – 2009. – № 6. – С. 39-42.

Савчук С. И. Основы теории конкурентоспособности: монография / С.И. Савчук. – Мариуполь: Рената, 2007. – 520 с.

Шершньова З. Є. Стратегічне управління: навч. посібник / З. Є. Шершньова, С. В. Оборська – К. : КНЕУ, 1999. – 384 с.

Haiduk, V.A. (2007), “Competitiveness in today's market”, Ekonomika ta derzhava, no. 2, pp. 16-17.

Divenko, T.V. (2012), “Investigation of the competitiveness of dairy processing enterprises and development of ways to increase it”, Efektyvna ekonomika, no. 4, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1087 (access date January 5, 2018).

Ivanov, Yu (1994), “Competitiveness in the system of market economy categories”, Biznes-inform, no. 11, pp. 11-14.

Mostenska, T.L. (2003), “Formation of Competitive Dairy Market in Ukraine”, Naukovi pratsi NUKHT, no. 14, pp. 113-116.

Olekhnovich, G. I. (2005), Konkurentnyie strategii na mirovykh rynkakh [Competitive strategies in world markets], tutorial, Izdatelstvo delovoi i uchebnoi literatury, Moscow, Russia, 256 p.

Official site of the State Statistics Service of Ukraine, available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ (access date January 5, 2018).

Porter, Maikl (1998), Stratehiia konkurentsii [Competition Strategy], translated from English A. Oliinyk, R. Silskyi, Osnovy, Kyiv, Ukraine, 390 р.

Rud, I.Yu. (2009), “Assessment of the competitiveness of dairy products”, Ekonomika APK, no. 6, pp. 39-42.

Savchuk, S.I. (2007), Osnovy teorii konkurentosposobnosti [Fundamentals of the theory of competitiveness], monograph, Renata, Mariupol, Ukraine, 520 p.

Shershnova, Z.E. and Oborska, S.V. (1999), Stratehichne upravlinnia [Strategic management], tutorial, KNEU, Kyiv, Ukraine, 384 р.

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2018-02-20
Як цитувати
Сарай, Н. (2018). ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ МОЛОКОПРОДУКЦІЇ. Сталий розвиток економіки, (1(38), 186-192. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/206
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО