ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ РЕКЛАМИ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

  • Світлана Рошко Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» http://orcid.org/0000-0002-7065-0784
  • Вікторія Гогерчак Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0009-0004-6284-0045
Ключові слова: реклама, міжнародний бізнес, глобалізація, цифровізація, інтернет-реклама, соціальні мережі, інновації

Анотація

У статті проаналізовано ключові тенденції та перспективні напрями розвитку реклами в міжнародному бізнесі в контексті глобальних трансформацій світової економіки та цифровізації. Для досягнення поставленої мети використано такі наукові методи дослідження, як: системний аналіз, порівняльний аналіз, узагальнення та систематизація інформації. Визначено ключові вектори майбутнього розвитку рекламного сектору: впровадження цифрових рішень, розширення присутності в соціальних мережах, взаємодія з лідерами думок, використання сучасних технологій. Зауважено, що саме ці тенденції відкривають нові можливості для зміцнення конкурентних позицій міжнародних компаній та підвищення їх ефективності на світовому ринку. Практична значущість результатів проведеного дослідження полягає в тому, що вони можуть бути використані компаніями для формування ефективних рекламних стратегій у нових умовах глобальних трансформацій, а також для розробки інноваційних маркетингових інструментів, орієнтованих на різні цільові аудиторії.

Посилання

2025’s Digital Ad Spending Leaders: Where and How Brands Are Investing. URL: https://www.salehoo.com/learn/digital-ad-spend-by-country (дата звернення: 10.10.2025).

Advertising Trends In 2025: 5 Trends to Watch in 2025 and Beyond. URL: https://camphouse.io/blog/advertising-trends-2025 (дата звернення: 10.10.2025).

Best Influencer Marketing Campaigns of 2024: A Throwback. URL: https://www.impulze.ai/post/best-influencer-marketing-campaigns-2024 (дата звернення: 10.10.2025).

Breaking Down the Biggest Award-Winning Campaigns of 2024. URL: https://nettyawards.com/breaking-down-the-biggest-award-winning-campaigns-of-2024/ (дата звернення: 10.10.2025).

Digital 2025: global advertising trends. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2025-sub-section-global-advertising-trends (дата звернення: 10.10.2025).

Digital Ad Spending Market Size, Share and Trends 2025 to 2034. URL: https://www.precedenceresearch.com/digital-ad-spending-market (дата звернення: 10.10.2025).

Digital Video Is Set to Capture Nearly 60% of All TV/Video Ad Spend in 2025, CTV Rebounds to Double-Digit Growth in 2024, According to IAB. URL: https://www.iab.com/news/ctv-rebounds-to-double-digit-growth-in-2024/ (дата звернення: 10.10.2025).

Google and Meta capture 88% of mobile app ad spend despite shifting user attention. URL: https://www.emarketer.com/content/google-meta-capture-88-of-mobile-app-ad-spend-despite-shifting-user-attention (дата звернення: 10.10.2025).

The 20 Best Digital Marketing Campaigns of All Time. URL: https://zenmedia.com/blog/the-best-digital-marketing-campaigns-of-all-time/ (дата звернення: 10.10.2025).

Вплив штучного інтелекту на стратегії просування компаній. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5164 (дата звернення: 10.10.2025).

Дерід І.О., Божко К.М., Зорянська І.М. Особливості використання PR та реклами в міжнародному бізнесі. Вiсник ХНУ iменi В. Н. Кapaзiнa. Сеpiя «Мiжнapoднi вiднoсин. Екoнoмiкa. Кpaїнoзнaвствo. Туpизм». 2024. № 19. С. 6-15. URL: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2024-19-01 (дата звернення: 10.10.2025).

Лошенюк О.В., Галан Л.В., Посохов І.М. Сучасні стратегії в міжнародному маркетингу. Вчені записки Університету «КРОК» № 2(66). 2022. 123-131 с. URL: https://snku.krok.edu.ua/index.php/vcheni-zapiski-universitetu-krok/article/view/512/541

Маркетинговий менеджмент: Підручник / Ф. Котлер, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко та ін. Київ: Видавництво «Хімджест», 2008. 720 с.

Мельник Д.Л. Маркетингова стратегія підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. No 3. С. 213–219.

2025’s Digital Ad Spending Leaders: Where and How Brands Are Investing. Available at: https://www.salehoo.com/learn/digital-ad-spend-by-country

Advertising Trends In 2025: 5 Trends to Watch in 2025 and Beyond. Available at: https://camphouse.io/blog/advertising-trends-2025

Best Influencer Marketing Campaigns of 2024: A Throwback. Available at: https://www.impulze.ai/post/best-influencer-marketing-campaigns-2024

Breaking Down the Biggest Award-Winning Campaigns of 2024. Available at: https://nettyawards.com/breaking-down-the-biggest-award-winning-campaigns-of-2024/

Digital 2025: global advertising trends. Available at: https://datareportal.com/reports/digital-2025-sub-section-global-advertising-trends

Digital Ad Spending Market Size, Share and Trends 2025 to 2034. Available at: https://www.precedenceresearch.com/digital-ad-spending-market

Digital Video Is Set to Capture Nearly 60% of All TV/Video Ad Spend in 2025, CTV Rebounds to Double-Digit Growth in 2024, According to IAB. Available at: https://www.iab.com/news/ctv-rebounds-to-double-digit-growth-in-2024/

Google and Meta capture 88% of mobile app ad spend despite shifting user attention. Available at: https://www.emarketer.com/content/google-meta-capture-88-of-mobile-app-ad-spend-despite-shifting-user-attention

The 20 Best Digital Marketing Campaigns of All Time. Available at: https://zenmedia.com/blog/the-best-digital-marketing-campaigns-of-all-time/

Vplyv shtuchnoho intelektu na stratehii prosuvannia kompanii [The impact of artificial intelligence on companies' promotion strategies]. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5164 (in Ukrainian)

Derid І., Bozhko К., & Zorianska І. (2024). Osoblyvosti vykorystannia PR ta reklamy v mizhnarodnomu biznesi [Тhe features of using PR and advertising in international business]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, (19), рр. 6-15. Available at: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2024-19-01 (in Ukrainian)

Losheniuk, O. V., Galan, L. V., & Posokhov, I. M. (2022). Suchasni stratehiyi v mizhnarodnomu marketynhu. [Modern strategies in international marketing]. Scientific Notes of the KROK University, 2(66), рр. 123-131. (in Ukrainian)

Kotler F., Keller K. L., Pavlenko A. F. and others. (2008) Marketynhovyi menedzhment: Pidruchnyk [Marketing Management: Textbook]. Kyiv: Khimdzhest Publishing House, 720 p. (in Ukrainian)

Melnik, D.L. (2009), Marketynhova stratehiya pidpryyemstva. [Marketing strategy of the enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, No 3, pp. 213-219. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 67
Завантажень PDF: 37
Опубліковано
2025-11-04
Як цитувати
Рошко, С., & Гогерчак, В. (2025). ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ РЕКЛАМИ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ. Сталий розвиток економіки, (5 (56), 366-373. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-56-50