ВПЛИВ НА ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ УНІВЕРСИТЕТІВ
Анотація
У статті проведено дослідження впливу цифрової трансформації університетів на економічний розвиток, яке є актуальною темою у сучасному глобалізованому світі. Цифрові технології стають невід’ємною частиною освітнього процесу, змінюючи як якість навчання, так і загальний стан економічної системи. Університети відіграють ключову роль у цьому процесі, оскільки вони є важливими інституціями, що сприяють підготовці висококваліфікованих фахівців, які стають рушієм економічного зростання. Підкреслено, що університети, які впроваджують цифрові технології, сприяють не лише покращенню освітніх результатів, а й стимулюють розвиток нових інноваційних галузей економіки, створюючи нові робочі місця та сприяючи інтеграції в глобальні ринки. Особливу увагу приділено цифровим платформам, які використовуються для навчання, тестування та адміністрування навчального процесу. Ці платформи є інструментами, які забезпечують ефективну взаємодію між викладачами, студентами та адміністрацією університету, сприяючи поліпшенню управління ресурсами та підвищенню продуктивності освітніх послуг. Розглянуто економічні аспекти цифровізації освітнього процесу. Зокрема, автори звертають увагу на те, що цифрові платформи створюють нові можливості для формування інноваційних бізнес-моделей, сприяють розвитку індустрії освітніх технологій та забезпечують інтеграцію економічних суб’єктів у єдиний інформаційний простір. У статті проведено SWOT-аналіз цифрової трансформації університетів, який показує як сильні сторони цього процесу, так і загрози. Серед сильних сторін відзначено підвищення прозорості освітнього процесу, доступність навчальних матеріалів та можливість дистанційного навчання для різних категорій студентів. Серед загроз цифровізації виділено проблеми недостатньої розробленості регулюючих інструментів та кібербезпеки, а також потенційну монополізацію цифрової інфраструктури. У підсумку, зазначено, що цифрова трансформація університетів є важливим фактором економічного зростання, оскільки вона сприяє розвитку інноваційних технологій, створенню нових форм взаємодії між університетами та ринком праці, а також підвищенню рівня підготовки висококваліфікованих кадрів. Цей процес дозволяє університетам адаптуватися до сучасних викликів глобальної економіки, стимулюючи інтеграцію у міжнародний освітній простір та сприяючи розвитку цифрової економіки.
Посилання
Колодінська Я.О., Скляренко О.В., Ніколаєвський О.Ю. Практичні аспекти розробки інноваційних бізнес ідей з використанням цифрових сервісів. Економіка і управління. 2022. № 4. C. 53–60. DOI: https://doi.org/10.36919/2312-7812.4.2022.53
Скляренко О.В., Ягодзінський С.М., Ніколаєвський О.Ю., Невзоров А.В. Цифрові інтерактивні технології навчання як невід’ємна складова сучасного освітнього процесу. Інноваційна педагогіка. 2024. № 68 (2). C. 51–55. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/68.2.51
Хоменко О.О., Паустовська М.В., Онищук І.А. Вплив інтерактивних технологій на процес навчання і розвиток здобувачів вищої освіти. Наукові інновації та передові технології. 2024. № 5(33). C. 1222–1231. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-5(33)-1222-1231
Гук П.В., Скляренко О.В. Економічна доцільність модернізації підприємств з використанням автоматизованих систем. Економіка і управління. 2022. № 2. C. 103–112. DOI: https://doi.org/10.36919/2312-7812.2.2022.103
Ягодзінський С.М. Глобальні інформаційні мережі у соціокультурній перспективі: монографія. Київ : Аграр Медіа Груп, 2015. 276 с.
Bobro N. Key aspects of digital economy development. Міжнародна науково-практична конференція «Фінансово-економічна система національної економіки: стан та перспективи розвитку». 2024. С. 11–14. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-392-0-2
Kozhyna A. Reducing Poverty, Inequality and Social Exclusiom in European Countries. Based on Inclusive Approaches to Economic Development. Economics and Management of The National Economy, The Crisis of National Models of Economic System, 2022. Pp.29-32. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-269-2-7
Філософія освіти: навчальний посібник. – 2-ге видання / за наук. ред. академіка В. П. Андрущенка та ін.. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. 348 с.
Lopuschnyak, H., Chala N., Poplavska O. Socio-economic determinants of the ecosystem of sustainable development of Ukraine. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 2021. № 1. С. 1–9. DOI: https://doi.org/10.1088/1755-1315/915/1/012019
Бобро Н.С. Цифрова платформа як сучасна організаційна інновація. Інвестиції: практика та досвід. 2024. № 1. C. 63–66. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.1.63
Kolodinska Ya. O., Skliarenko O. V., Nikolaievskyi O. Iu. (2022) Praktychni aspekty rozrobky innovatsiinykh biznes idei z vykorystanniam tsyfrovykh servisiv [Practical aspects of developing innovative business ideas using digital services]. Ekonomika i upravlinnia, no. 4, pp. 53–60. (in Ukrainian)
Skliarenko O. V., Yahodzinskyi S. M., Nikolaievskyi O. Iu., Nevzorov A. V. (2024) Tsyfrovi interaktyvni tekhnolohii navchannia yak nevidiemna skladova suchasnoho osvitnoho protsesu [Digital interactive learning technologies as an integral part of the modern educational process]. Innovatsiina pedahohika, no. 68 (2), pp. 51–55. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/68.2.51 (in Ukrainian)
Khomenko O. O., Paustovska M. V., Onyshchuk I. A. (2024) Vplyv interaktyvnykh tekhnolohii na protses navchannia i rozvytok zdobuvachiv vyshchoi osvity [The influence of interactive technologies on the learning process and the development of higher education students]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, no. 5(33). pp. 1222–1231. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-5(33)-1222-1231 (in Ukrainian)
Huk P. V., Skliarenko O. V. (2022) Ekonomichna dotsilnist modernizatsii pidpryiemstv z vykorystanniam avtomatyzovanykh system [Economic feasibility of modernization of enterprises using automated systems]. Ekonomika i upravlinnia, no. 2. pp. 103–112. DOI: https://doi.org/10.36919/2312-7812.2.2022.103 (in Ukrainian)
Yahodzinskyi S. M. (2015) Hlobalni informatsiini merezhi u sotsiokulturnii perspektyvi: monohrafiia. [Global information networks in a sociocultural perspective]. Kyiv: Ahrar Media Hrup, 276 p. (in Ukrainian)
Bobro N. (2024) Key aspects of digital economy development. Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Finansovo-ekonomichna systema natsionalnoi ekonomiky: stan ta perspektyvy rozvytku», pp. 11–14. DOI: https://doi.org/10.36059/978-966-397-392-0-2
Kozhyna, A. (2022) Reducing Poverty, Inequality and Social Exclusiom in European Countries. Based on Inclusive Approaches to Economic Development. Economics and Management of The National Economy, The Crisis of National Models of Economic System, pp. 29–32. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-269-2-7
Andrushchenka V. P. (2021) Filosofiia osvity: navchalnyi posibnyk [Philosophy of education]. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 348 p. (in Ukrainian)
Lopuschnyak, H. N. Chala, O. Poplavska. (2021) Socio-economic determinants of the ecosystem of sustainable development of Ukraine. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, no. 1. pp. 1–9. DOI: https://doi.org/10.1088/1755-1315/915/1/012019
Bobro N. S. (2024) Tsyfrova platforma yak suchasna orhanizatsiina innovatsiia [Digital platform as a modern organizational innovation]. Investytsii: praktyka ta dosvid, no. 1, pp. 63–66. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.1.63 (in Ukrainian)