МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Ключові слова: маркетинг, маркетингові дослідження, методи маркетингових досліджень, підприємництво, збут, торгівля, аналітика ринку

Анотація

У статті розглянуто та обґрунтовано важливість маркетингових досліджень у стратегічному плануванні та при здійсненні ринкової діяльності підприємств. Дослідження проведено на тлі сучасних теоретичних підходів у сфері маркетингу та дослідницьких практик, що стосуються збору та аналізу даних. Завдяки комплексному підходу та практичній спрямованості, стаття є корисним джерелом інформації для фахівців з маркетингу та менеджменту, а також для студентів, які проводять дослідження на цієї дисципліни. Стаття спрямована на формування розуміння у читачів важливості маркетингових досліджень для прийняття обґрунтованих стратегічних рішень, зокрема у розробці продуктів, ціноутворенні, рекламі та дистрибуції. Різноманітні підходи до визначення суті маркетингових досліджень висувають широкий спектр методів, від кабінетних до польових пошуків інформації, а також новітні інформаційні технології, такі як аналітика даних соціальних мереж і VR.

Посилання

Полторак, А., Тараненко, І., Красовська, О. Маркетингові дослідження (3-тє вид.). Київ : Центр учбової літератури, 2014. 342 с.

Куліш, Т. Маркетингові дослідження, як основа прийняття управлінських рішень. Формування ринкової економіки : зб. наук. пр. М-во освіти і науки, молоді та спорту України, «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» / редкол.: О.О. Бєляєв (відп. ред.) та ін. Київ : КНЕУ, 2011. Спец. вип.: Організаційно-правові форми агропромислових формувань: стан, перспективи та вплив на розвиток сільських територій : у 2 ч. – Ч. 2. С. 142–149.

Жалба І.О. Маркетингові комунікації: теоретичні підходи та практичний аспект. Науковий вісник Чернівецького університету: Збірник наук. праць. Вип. 681. Економіка. Чернівці : ЧНУ, 2014. С. 141–144.

Philip Kotler. Frontiers of the marketing paradigm in the third millennium. Journal of the Academy of Marketing Science. 2011. № 40(1). Р. 35–52. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-011-0255-4

Федорович Р.В. Маркетинговий інструментарій формування попиту на товари та послуги на ринках України: монографія / за ред. проф. Р.В. Федоровича. Тернопіль : ТНТУ ім. І. Пулюя, 2014. 359 с.

Безугла Л.С., Ільченко Т.В., Юрченко Н.І. Маркетингові дослідження : навч. посіб. Дніпро: Видавець Біла К.О., 2019. 300 с.

Павленко, А., Войчак, А. Маркетинг: підручник. Київ: КНЕУ, 2003. 246 с.

Соколова Л.В. Характеристика технології проведення маркетингових досліджень. Поліграфічні, мультимедійні та web-технології : тези доповідей VІІ Міжнар. наук.-техн. конф., 17-21 травня 2022 р. Харків : ХНУРЕ, 2022. Т. 1. С. 138–139.

Решетілова Т.Б., Довгань С.М. Маркетингові дослідження: підручник. М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. Дніпро: НГУ, 2015. 357 с. URL: http://nmu.org.ua (дата звернення 10.06.2024).

Poltorak, A., Taranenko, I., Krasovsjka, O. (2014) Marketynghovi doslidzhennja [Marketing research] (3-tie vyd.).. Kyiv: Centr uchbovoji literatury, 342 p. (in Ukrainian)

Kulish, T. (2011) Marketynghovi doslidzhennja, jak osnova pryjnjattja upravlinsjkykh rishenj [Marketing research as a basis for management decision-making]. DVNZ Kyjivsjkyj nacionaljnyj universytet imeni Vadyma Ghetjmana, pp. 142–149. (in Ukrainian)

Zhalba I. O. (2014) Marketynhovi komunikatsii: teoretychni pidkhody ta praktychnyi aspekt. [Marketing communications: theoretical approaches and practical aspects]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu: Zbirnyk nauk. prats. Ekonomika. Chernivtsi: ChNU. Is. 681, pp. 141–144. (in Ukrainian)

Philip Kotler (2011) Frontiers of the marketing paradigm in the third millennium. Journal of the Academy of Marketing Science, no. 40(1), pp. 35–52. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-011-0255-4 (in Ukrainian)

Fedorovych R. (2014) Marketynhovyi instrumentarii formuvannia popytu na tovary ta posluhy na rynkakh Ukrainy [Marketing tools will be applied to products and services in Ukrainian markets]: monohrafiia / za red. prof. R. V. Fedorovycha. Ternopil: TNTU im. I. Puliuia, 359 p. (in Ukrainian)

Bezuhla L. S., Ilchenko T. V., Yurchenko N. I. (2019) Marketynhovi doslidzhennia [Marketing research]: navch. posib. Dnipro: Vydavets Bila K.O., 300 p. (in Ukrainian)

Pavlenko, A., & Vojchak, A. (2003) Marketyngh [Marketing]. Pidruchnyk. KNEU, 246 p. (in Ukrainian)

Sokolova, L. (2020) Kharakterystyka tekhnologhiji provedennja marketynghovykh doslidzhenj. Mediakomunikaciji, vydavnycha sprava, marketyngh i reklama v polighrafiji [Characteristics of the technology of marketing research. Media communications, publishing, marketing and advertising in printing]. Pp. 138–139. (in Ukrainian)

Reshetilova T. B., Dovhan S. M. (2015) Marketynhovi doslidzhennia. [Marketing research]. Dnipro: NHU. http://nmu.org.ua Available at: http://nmu.org.ua (in Ukrainian)

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Корнійчук, Т., & Луцій, І. (2024). МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ. Сталий розвиток економіки, (3(50), 290-295. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-50-43