СТРАТЕГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ В ДІЯЛЬНОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ У ВОЄННИХ ТА ПІСЛЯВОЄННИХ УМОВАХ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню застосування стратегічного маркетингу в діяльності вітчизняних підприємств у воєнних та післявоєнних умовах. У статті проведено дослідження існуючих у науковій літературі щодо визначення змісту понять «стратегічний маркетинг» та «маркетингова стратегія» на підставі чого були сформовані ключові аспекти стратегічного маркетингу та сформовано визначення стратегічного маркетингу. Визначена принципова роль стратегічного маркетингу у воєнних та повоєнних умовах, що, зокрема, виявляється в необхідності пошуку шляхів ефективного повоєнного відновлення економіки, посиленні впливу науково-технічного прогресу, зміні в поведінці споживачів тощо, а також принципи стратегічного маркетингу. Виокремлені складові процесу стратегічного маркетингу та побудована схема процесу стратегічного маркетингу.
Посилання
Пачева Н.О., Лутай Л.А. Стратегічний маркетинг у воєнний та післявоєнний час. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 52. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-24
Шевченко Т.М., Шевченко О.А. Маркетингова стратегія підприємства: формування та розвиток в умовах ринкових відносин національної економіки. Ефективна економіка. 2020. № 12. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.12.4
Багорка М.О., Устік Т.В., Юрченко Н.І. Формування маркетингової стратегії та шляхи її імплементації в систему управління аграрних підприємств. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. Вип. 7. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-10
Євтушенко Г.В., Суза А.В., Харькова В.Є. Особливості сучасних маркетингових стратегій українських підприємств. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2019. № 40. C. 75–81. DOI: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2019-40-10
Чала Н.Д., Архипенко І.В. Стратегічний маркетинг та особливості його використання в діяльності великих компаній. Вісник КНУТД. 2018. № 1(119). С. 65–73. DOI: https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.1.7
Бабаченко Л.В. Стратегічний маркетинг у системі управління промисловим підприємством. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2017. Вип. 15. Ч. 1. C. 11–15.
Зайчук Т.О. Стратегічний маркетинг органічних продуктів харчування: монографія. Київ : КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, 2012. 265 с.
Шульга Л.В., Терещенко І.О., Шарлай О.В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством. Ефективна економіка. 2020. № 9. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.9.63
Pacheva N. O., Lutai L. A. (2023) Stratehichnyi marketynh u voiennyi ta pisliavoiennyi chas [Strategic marketing in war and post-war times]. Ekonomika ta suspilstvo, issue 52. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-24
Shevchenko, T. M. Shevchenko, O. A. (2020) Marketynhova stratehiia pidpryiemstva: formuvannia ta rozvytok v umovakh rynkovykh vidnosyn natsionalnoi ekonomiky [Marketing strategy of the enterprise: formation and development in the conditionsof market relations of the national economy]. Efektyvna ekonomika, no. 12. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.12.4
Bagorka, М. О., Ustik, Т. V., & Yurchenko, Н. І. (2023) Formuvannia marketingovoi strategii ta shliahy ii implementacii v systemu upravlinnia agrarnyh pidpryemstv [Formation of marketing strategy and ways of its implementation in the management system of agricultural enterprises]. Problemy suchasnyh transformaciiy. Seria: economikа tа upravlinnia, no. 7. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-10
Yevtushenko G. V., Suza A. V., Kharkova V. E. (2019) Osoblyvosti suchasnykh marketynhovykh stratehii ukrainskykh pidpryiemstv [Peculiarities of modern marketing strategies of Ukrainian enterprises]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu, no. 40. pp. 75–81. DOI: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2019-40-10
Chala N. D., Arkhipenko I. V. (2018) Stratehichnyi marketynh ta osoblyvosti yoho vykorystannia v diialnosti velykykh kompanii [Strategic marketing and features of its use in the activities of large companies]. Visnyk KNUTD, no. 1(119). pp. 65–73. DOI: https://doi.org/10.30857/2413-0117.2018.1.7
Babachenko L. V. (2017) Stratehichnyi marketynh u systemi upravlinnia promyslovym pidpryiemstvom [Strategic marketing in the industrial enterprise management system]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, vol. 15, part 1, pр. 11–15. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/15_1_2017ua/4.pdf
Zaichuk T. O. (2012) Stratehichnyi marketynh orhanichnykh produktiv kharchuvannia: monohrafiia [Strategic marketing of organic food products: monograph]. Kyiv: KNEU im. Vadyma Hetmana, 265 p. (in Ukrainian)
Shulha L. V., Tereshchenko I. O., Sharlai O. V. (2020) Suchasni marketynhovi stratehii upravlinnia pidpryiemstvom [Modern marketing strategies of enterprise management]. Efektyvna ekonomika, vol. 9, DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.9.63