ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Мета - аналіз управління маркетинговою діяльністю м’ясопереробних підприємств, формування моделі організації маркетингової діяльності в залежності від розмірів підприємства, обґрунтування необхідності створення служб маркетингу як важливого елементу функціонування підприємства. Методика дослідження. Теоретичною основою дослідження є наукові праці вітчизняних вчених за досліджуваною проблемою, законодавчі та нормативні акти України. В процесі роботи були використані загальнонаукові методи, зокрема: методи формальної логіки, систематизації і узагальнення та монографічний метод - для визначення особливостей формування маркетингово-орієнтованої системи управління підприємством; абстрактно-логічний метод - для розробки моделі маркетингової діяльності. Інформаційною базою для досліджень стала офіційна інформація, дані мережі Internet, власні аналітичні розрахунки. Результати. Розкрито основні функції управління маркетингом в умовах сучасності. Визначено основні складові процесу створення організаційної бази маркетингової діяльності. Виявлено основні проблеми, пов’язані зі створенням та функціонуванням маркетингового відділу на сучасних підприємствах. Проаналізовано сучасний стан організації маркетингової діяльності на малих, середніх і великих підприємствах. Визначено особливості різних організаційних структур маркетингової діяльності й низку проблем, які потребують негайного вирішення. Сформовано основні підходи до організації маркетингового процесу в залежності від розмірів підприємства. Наукова новизна. Розроблено модель маркетингового процесу для малих, середніх та великих підприємств, в якій обґрунтовано основні підходи до організації маркетингового процесу в залежності від розмірів підприємства. Практична значущість. Отримані результати дослідження є підґрунтям для вирішення практичних проблем щодо вдосконалення маркетингової діяльності м’ясопереробних підприємств.
Посилання
Балабанова Л.В. Управління маркетинговим потенціалом підприємства : монографія / Л.В. Балабанова, Р.В. Мажинський. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2005. – 153 с.
Григор’єва Л.В. Розробка принципових основ формування маркетингового потенціалу підприємства легкої промисловості / Л.В. Григор’єва // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – Хмельницький : РВЦ “ХНУ”, 2009. – Т. 1, № 4. – С. 57–61.
Аристархова М.К. Маркетинговое исследование товарных рынков / М.К. Аристархова. – Уфа, 1997. – 105 с.
Петрицька О.С. Організаційні аспекти маркетингового забезпечення діяльності підприємств легкої промисловості / О.С. Петрицька // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. – 2010. – № 684 : Проблеми економіки та управління. – С. 162–165.
Макланова О. М. Управление маркетингом на основе процессно-ориентированного подхода / О. М. Макланова // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія “Економіка та менеджмент” : науково методичний журнал. – 2011. – N 6/1 (48). – С. 82–86.
Закон України від 22.03.2012 № 4618–VI “Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/zakoni-ukraini/zakoni-ukraini-za-2011-
rik/58981.html
Сардак С. Формы применения маркетинга на предприятиях / С. Сардак // Маркетинг и реклама. – 2005. – № 11. – С. 17-25.
Армстронг Г. Маркетинг. Заг. курс, 5-те вид. / Г. Армстронг, Ф. Котлер.; пер. з англ.: навч. пос. – М. : Видавничий дім “Вільямс”, 2001. – 608 с.
Липчук В.В., Маркетинг: основи теорії та практики: навч. посібник / В.В. Липчук, А.П. Дудяк, С. Я. Бугіль– Львів: “Новий Світ – 2000”; “Магнолія плюс”, 2003. – 288 с.
Сук П.Л. Закриття бухгалтерських рахунків і калькулювання собівартості продукції / П.Л. Сук // Бухгалтерія в сільському господарстві. – 2009. – № 72. – С. 18–41.
Сахацький М.П. Управління маркетингом агроформувань / М.П. Сахацький // Економіка АПК. – 2001. – № 2. – С. 94–97.
Balabanova, L.V., and Mazhynskyi, R.V. (2005), Upravlinnia marketynhovym potentsialom pidpryiemstva [Management of marketing potential of the enterprise], мonograph, DonDUET, Donetsk, Ukraine, 153 p.
Hryhorieva, L.V. (2009), “Development of the fundamental foundations of marketing potential of light industry enterprises”, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, Vol. 1, no 4, pp. 57–61.
Aristarkhova, M.K. (1997), Marketinhovoe issledovanie tovarnykh rynkov [Marketing research of commodity markets], Ufa, Russia, 105 p.
Petrytska, O.S. (2010), “Organizational aspects of marketing maintenance of activity of the light industry enterprises”, Visnyk Nacionalnoho universytetu “Lvivska politexnika. Problemy ekonomiky ta upravlinnia, no. 684, pp. 162–165.
Maklanova, O.M. (2011), “Management of marketing based on a process-oriented approach”, Visnyk Sumskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Seriia “Ekonomika ta menedzhment”, no. 6/1 (48), pp. 82–86.
Verkhovna Rada Ukrainy (2012), Pro rozvytok ta derzhavnu pidtrymku maloho i serednoho pidpryiemnytstva v Ukraini [About development and state support of small and medium business in Ukraine]: Zakon Ukrainy vid 22.03.2012 № 4618-VI, available at: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove- zakonodavstvo/zakoni-ukraini/zakoni-ukraini-za-2011-rik/58981.html
Sardak, S. (2005), “Forms of application marketing in enterprises”, Marketing i reklama, no.11, pp. 17-25.
Armstrong, H. and Kotler, F (2001), “Marketynh. Zahalnyi kurs” [Marketing. General Course], 5-th edition, Vydavnychyi dim “Viliams”, Moskva, Russia, 608 p.
Lypchuk, V.V., Dudiak, A.P. and Buhil, S.Ya. (2003), “Marketynh: osnovy teorii ta praktyky” [Marketing: Fundamentals of Theory and Practice], tutorial, “Mahnoliia plius”, Lviv, Ukraine, 288 p.
Suk, P.L. (2009), “Closing of accounts and calculation the product cost”, Bukhhalteriia v silskomu hospodarstvi, no. 72, pp. 18–41.
Sakhatskyi, M.P. (2001), “Management of marketing agroformations”, Ekonomika APK, no. 2, pp. 94–97.