ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗБУТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ-ЕКСПОРТЕРІВ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ ТВАРИННИЦТВА

  • П.П. Богачик Уманський національний університет садівництва
Ключові слова: збутова діяльність, ефективність, підприємства-експортери, продукція тваринництва, експортна виручка, ціна, конкурентна стратегія

Анотація

Мета – проведення аналізу міжнародних ринків, де здійснюється реалізація продукції тваринництва, та розробка практичних рекомендацій щодо формування конкурентних стратегій у збутовій діяльності та підвищення ефективності реалізації підприємств-експортерів. Методика дослідження. При проведені досліджень було використано ряд методів: аналіз – при дослідженні поставок країн-експортерів до перспективних країн; синтез – при вивчені загальних поставок до перспективних країн з боку країн-експортерів; індукція та дедукція – при аналізі загальних середніх цін імпортних поставок до перспективних країн та середніх цін за контрактами між кожною країною-експортером та країною, яка є перспективним ринком збуту сільськогосподарської продукції; порівняння – при порівнянні цін на різних ринках на аналогічну продукцію; економетричні методи (аналіз часових рядів) – при прогнозуванні обсягів реалізації та виробництва продукції. Результати. Провівши дослідження світових ринків сільськогосподарської продукції, було виявлено найбільш прибуткові для реалізації продукції тваринництва українськими підприємствами-експортерами та обрахована додаткова виручка при вході на них, а також при перенаправленні експортних потоків на внутрішній ринок за умов вищих цін на імпортну продукцію. Наукова новизна. На основі проведеного аналізу вітчизняного та світових ринків сільськогосподарської продукції були сформовані цінові матриці найбільш сприятливих ринків. Після проведення необхідної вибірки за найвищими цінами на агропродукцію серед перспективних країн було обраховано додаткову експортну виручку від можливих поставок сільськогосподарської продукції тваринного походження на зовнішні ринки та перенаправлення експортних потоків на внутрішній. Практична значущість. Результати дослідження можна використати при розробці конкурентних стратегій та направлення товарних потоків на більш прибуткові ринки українськими експортерами.

Посилання

Journal of Management Inquiry: офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://jmi.sagepub.com/content/16/3/256.short?rss=1&ssource=mfr.

Балабанова Л.В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: стратегічний підхід : [монографія] / Л.В. Балабанова. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2006. – 294 с.

Томпсон А.А. Стратегический менеджемнт: концепции и ситуации для анализа / А.А. Томпсон, А.Дж. Стрикленд ; [пер. с анг.]. – [12-е издание]. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2006. –164 с.

Котлер Ф. Основы маркетинга: профессиональное издание / Филип Котлер, Гари Армстронг ; [пер. с англ.]. – М. ; СПб., К. : Вильямс, 2009. – 1067 с.

Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф. – СПб. : Питер, 1999. – 416 с.

Саблук П.Т. Основні напрями розвитку високоефективного агропромислового виробництва в Україні / П.Т. Саблук // Економіка АПК. – 2002. – № 7. – С. 3-13.

Food and Agriculture Organization of the United Nations: офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.fao.org/home/en.

UN Comtrade / Internation Trade in Goods based on UN Comtrade data: офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://comtrade.un.org.

Державна служба статистики України: офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua.

Journal of Management Inquiry: ofitsiinyi sait [Journal of Management Inquiry: official site], available at: http://jmi.sagepub.com/content/16/3/ 256.short?rss=1&ssource=mfr (access date May 29, 2016).

Balabanova, L.V. (2006), Marketynhove upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva: stratehichnyi pidkhid [The marketing management of competitiveness of enterprises: strategic approach], monograph, DonDUET, Donetsk, Ukraine, 294 p.

Thompson, A.A. and Strikland, A.Dzh. (2006), Strategicheskiy menedzhment: kontseptsiia i situatsii dlia analiza [Strategic managment: concept and situation analysis], Izdatelskiy dom "Villiams", Moscow, Russia, 164 p.

Kotler, F. and Armstrong, G. (2009), Osnovy marketinga: professionalnoe izdanie [Principles of Marketing: Professional edition], Villiams, Moscow, St.-Peterburg, Russia, Kiev, Ukraine, 1067 p.

Ansoff, I. (1999), Novaia korporativnaia strategiia [The new corporate strategy], Piter, St.- Peterburg, Russia, 416 p.

Sabluk, P.T. (2002), “The main directions of development of highly efficient agricultural production in Ukraine”, Ekonomika APK, no. 7, pp. 3-13.

Food and Agriculture Organization of the United Nations: ofitsiinyi sait [Food and Agriculture Organization of the United Nations: official site], available at: http://www.fao.org/home/en (access date May 29, 2016).

UN Comtrade / Internation Trade in Goods based on UN Comtrade data: ofitsiinyi sait [UN Comtrade / Internation Trade in Goods based on UN Comtrade data: official site], available at: http://comtrade.un.org (access date May 29, 2016).

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy: ofitsiinyi sait [State Statistics Service of Ukraine: official site], available at: http://www.ukrstat.gov.ua (access date May 29, 2016).

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2016-06-03
Як цитувати
Богачик, П. (2016). ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗБУТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ-ЕКСПОРТЕРІВ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ ТВАРИННИЦТВА. Сталий розвиток економіки, (2(31), 120-129. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/410
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ