КОНЦЕПТУАЛЬНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА В ТУРИСТИЧНІЙ ІНДУСТРІЇ

  • В.І. Охота Тернопільський національний економічний університет
  • Т.Я. Сагайдак Тернопільський національний економічний університет
Ключові слова: підприємництво, підприємницька діяльність, туристична індустрія, туристичний ринок, бізнес-середовище, інноваційна діяльність

Анотація

Мета. Розкриття концептуальних аспектів розвитку підприємництва у вітчизняній туристичні індустрії в умовах трансформації економіки України, враховуючи те, що туристична сфера має багатогалузевий характер і тісний факторний зв‟язок майже з усіма сферами життєдіяльності та є інтенсивним інструментом соціально- економічного розвитку країни. Методика дослідження. В процесі дослідження використано загальнонаукові та спеціальні методи: монографічний, економіко-статистичного аналізу логічний, стратегічного аналізу для дослідження сучасних умов господарювання, які диктують необхідність в системному розвитку різноманітних сфер туристичної індустрії та для обґрунтування напрямів створення особливих умов щодо розвитку вітчизняного туристського простору, здатного сприяти процесу інтегрування в міжнародний ринок туристичних послуг на базі зростання підприємницької інноваційної активності та конкурентоспроможності. Результати. Виявлено основні складові підприємницької діяльності. Висвітлено особливості ведення підприємницької діяльності в туристичному бізнесі. Проведено аналіз міжнародного та вітчизняного досвіду використання інноваційних технологій в сфері туризму. Визначено, що туризм є сферою діяльності, де знаходять успішне застосування практично всі провідні галузі науки і техніки. Розкрито концептуальні аспекти розвитку підприємництва у вітчизняній туристичні індустрії, зокрема в межах: розвитку інноваційної інфраструктури; реалізації інноваційних туристичних продуктів: формування сприятливого підприємницького середовища. Наукова новизна. Науково доведено, що туризм як система являє собою агрегування учасників, вибірково залучених в підприємницьку діяльність в туристичній сфері, чиї взаємодії спрямовані на задоволення потреб клієнтів та ґрунтуються на договірних відносинах, які передбачають взаємовигідну участь у бізнес-процесах. Запропоновано концептуальні засади розвитку підприємництва в туризмі в межах системності та синергетичної взаємодії учасників бізнес-процесів. Практична значущість. Системний синергетичний підхід до формування вітчизняної туристичної індустрії з врахуванням концептуальних засад розвитку підприємництва дозволить знизити ризики невизначеності операцій, забезпечить мінімізацію транзакційних витрат та відповідно підвищить конкурентоспроможність туристичних дестинацій на ринку.

Посилання

Нездоймінов С.Г. Підприємницький вектор розвитку регіонального туризму : монографія / С.Г. Нездоймінов. – Одеса: Пальміра, 2011. – 344 с.

Яковенко Н.В. Малое предпринимательство как фактор развития турист ской дестинации в депрессивном регионе (Ивановская область) / Н.В. Яковенко // Современные проблемы сервиса и туризма. – 2016. – Том 10. – № 1. – С. 120-127.

Рожкова Д.Ю. Управленческий учет и анализ предпринимательской активности в международном туризме [Електронний ресурс] / Д.Ю. Рожкова. − Режим доступу: https://guu.ru/files/dissertations/2016/10/rozhkova_d_yu/dissertation.pdf

Новиков В.С. Инновации в туризме: учеб. пособие / В.С. Новиков. – М. : ИЦ "Академия", 2007. – 208 с.

Силаева А.А. Маркетинг как инструмент управления конкурентоспособностью на туристическом рынке / Силаева А.А., Чхиквадзе Н.А. // Проблемы практического менеджмента и маркетинга в сфере сервиса: материалы Всероссийской научно- практической конференции. – М., 2010. – С. 277–284.

Колодійчук А.В. Туристичне підприємництво в аграрній сфері як перспективний напрямок диверсифікації сільської економіки України / А.В. Колодійчук // Науковий вісник НЛТУ України. – 2016. – Вип. 26.6. – С. 212-217.

Мельниченко С. Франчайзингові мережі туристичних підприємств / С. Мельниченко // Вісник КНТЕУ. – 2015. – № 4. – С. 30-42.

Маркіна І.А. Загрози і небезпеки в діяльності підприємств туристичної сфери / І.А. Маркіна, В.М. Маховка // Проблеми економіки. – 2015. – № 3. – С. 135-142.

Горіна Г.О. Сутність та особливості типології туристичних підприємств як суб‟єктів управління [Електронний ресурс] / Г.О. Горіна // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. − Режим доступу: http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2016/20-2016/12.pdf

Бобрицька Н.Д. Маркетингове антикризове управління туристичними підприємствами в сучасних умовах / Н.Д. Бобрицька, О.В. Кирилова // ЕКОНОМІКА: реалії часу. – 2014. – № 5(15). – С. 41-46.

Большой Киев [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://bigkiev.com.ua

Томас Бангерт. Внутренний мир: оптимистичная статистика ТripАdvisor об Украине [Електронний ресурс] / Журнал Forbes, №4, aпрель 2016. – Режим доступу: http://forbes.net.ua/

Nezdoimіnov, S.H. (2011), Pidpryiemnytskyi vektor rozvytku rehionalnoho turyzmu [Entrepreneurial vector of development of regional tourism”, monograph, Palmira, Odesa, Ukraine, 344 p.

Yakovenko, N.V. (2016), “Small business as a factor in the development of tourist destination in the depressed region”, Modern problems of service and tourism, Vol. 10, no. 1, pp. 120-127.

Rozhkova, D.Yu. (2016), “Managerial accounting and analysis of entrepreneurial activity in international tourism”, available at: https://guu.ru/files/dissertations/2016/10/rozhkova_d_yu/dissertation.pdf. (access date February 02, 2017).

Novikov, V.S. (2007), Innovatsii v turizme [Innovations in tourism], tutorial, ITS "Akademiya", Moscow, Russia, 208 p.

Silaeva, A.A. (2010), “Marketing as a tool for managing competitiveness in the tourism market”, Problemy prakticheskogo menedzhmenta i marketinga v sfere servisa: materialy Vserossiyskoy nauchno- prakticheskoy konferentsii [Problems of practical management and marketing in the service sector: materials of the All-Russian Scientific and Practical Conference], Moscow, Russia, pp. 277-284.

Kolodiichuk, A.V. (2016), “Tourism businesses in the agricultural sector as a promising area of diversification of the rural economy Ukraine”, Scientific Herald NLTU Ukraine, issue 26.6, pp. 212-217.

Melnychenko, S. (2015), “Franchise network of tourism enterprises”, Visnyk KNTEU, no. 4, pp.30- 42.

Markina, I.A. (2015) “Threats and dangers in the work of tourism companies”, Problems of Economics, no. 3, pp. 135-142.

Horina, H.O. (2016), “The essence and features of typology of tourism enterprises as a business management”, Scientific Journal of International Humanitarian University, available at: http://www.vestnik- econom.mgu.od.ua/journal/2016/20-2016/12.pdf (access date February 02, 2017).

Bobrytska, N.D. and Kyrylova, O.V. (2014) “Marketing tourism enterprises crisis management in modern conditions”, Economy: Realities time, no. 5 (15), pp. 41-46.

Great Kiev, available at: http://bigkiev.com.ua (access date February 02, 2017).

Thomas Bangert (2016), “The inner world: optimistic statistics TripAdvisor about Ukraine”, FORBES JOURNAL, no. 4, available at: http://forbes.net.ua/ (access date February 02, 2017).

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2017-02-22
Як цитувати
Охота, В., & Сагайдак, Т. (2017). КОНЦЕПТУАЛЬНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА В ТУРИСТИЧНІЙ ІНДУСТРІЇ. Сталий розвиток економіки, (1(34), 146-151. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/322
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО