УДОСКОНАЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ У МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ
Анотація
Мета. Обґрунтування зміни моделі організації інноваційної діяльності міжнародного бізнесу та розробка пропозицій щодо вдосконалення інформаційного інструментарію управління знаннями у транснаціональних компаніях. Методика дослідження. При проведенні дослідження використано загальнонаукові та спеціальні методи: абстрактно-логічний – для узагальнення основ і визначення особливостей управління знаннями у міжнародних компаніях, для роз’яснення особливостей моделі організації інноваційної діяльності «Інноваційна ракета»; системний – для формулювання основ побудови системи управління знаннями та ролі ІКТ у цій сфері; функціональний – для виявлення функцій міжнародного бізнесу у світовому господарстві. Також використано методи структурного та інституціонального проектування – для розробки концепцій інформаційних інструментів управління знаннями у міжнародному бізнесі. Дослідження засноване на вивченні досвіду провідних технологічних компаній світу. Результати. Уточнено сутність управління знаннями та визначено його особливості у міжнародних компаніях. Визначено роль міжнародного бізнесу у світовому господарстві у сфері знань. Сформульовано засади побудови системи управління знаннями та визначено можливості інформаційно-комунікаційних технологій. Роз’яснено модель організації інноваційної діяльності «Інноваційна ракета». Запропоновано концепції створення інформаційних інструментів управління знаннями (інформаційна система для управління НДДКР, єдина інформаційна платформа інноваційної діяльності, інструмент для формалізації знань). Сформульовано рекомендації щодо удосконалення корпоративних баз знань. Наукова новизна: 1) уточнено сутність управління знаннями у компанії; 2) запропоновано концептуальні засади побудови нової моделі організації інноваційної діяльності «Інноваційна ракета»; 3) розроблено пропозиції щодо створення нових інформаційних інструментів управління знаннями у міжнародних компаніях, а також рекомендації щодо удосконалення баз знань. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані для удосконалення систем і механізмів управління знаннями у компаніях, а також при розробці спеціальних інформаційних інструментів для управління знаннями та забезпечення інноваційної діяльності.
Посилання
Шевчук О.А. Знання – як основний стратегічний ресурс підприємства / О.А. Шевчук // Технологический аудит и резервы производства. – 2013. – № 2/2(10). – С. 46-49.
Погрібний Д.І. ТНК як суб’єкти інноваційного розвитку в світовий економіці / Д.І. Погрібний // Право та інноваційне суспільство. – 2014. – № 1 (2). – С. 12-21.
Стрельбіцька Н.Є. Вплив міжнародного бізнесу на сучасний розвиток НДДКР / Н.Є. Стрельбіцька // Глобальні та національні проблеми економіки : [електронне наукове фахове видання]. – 2016. – Вип. 11. – С. 76-80.
Kalkan V.D. Knowledge Management Challenges For Global Business / V.D. Kalkan // International Business & Economics Research Journal. – 2005. – Vol. 4. – № 10. – Р. 19-28.
Girard J. Defining knowledge management: Toward an applied compendium / J. Girard, J. Girard // Online Journal of Applied Knowledge Management. – 2015. – Vol. 3. – Iss. 1. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.iiakm.org/ojakm/articles/2015/volume3_1/OJAKM_Volume3_1pp1-20.pdf.
Jakubik M. Exploring the knowledge landscape: four emerging views of knowledge / M. Jakubik // Journal of Knowledge Management. – 2007. – Vol. 11. –Iss. 4. – Р. 6-19.
Roshanzamir A.A. Novel KM Framework for Fostering Creativity and Stimulating Innovation /
A. Roshanzamir, A. Kardan // The Sixth International Conference on Information, Process, and Knowledge Management. – Barcelona, 2014. – С. 62-69.
Goodman N.R. Knowledge Management in a Global Enterprise / N.R. Goodman [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.td.org/Publications/Magazines/TD/TD-Archive/2014/12/Knowledge- Management-in-a-Global-Enterprise.
Günsel A. Research on Effectiveness of Technology Transfer from a Knowledge Based Perspective / A. Günsel // Procedia – Social and Behavioral Sciences. – 2015. – Vol. 207. – P. 777-785.
Meissner D. Conceptualizing the innovation process towards the «active innovation paradigm» – trends and outlook / D. Meissner, M. Kotsemir // Journal of Innovation and Entrepreneurship. – 2016. – Vol. 5. - № 1 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://innovation- entrepreneurship.springeropen.com/articles/10.1186/s13731-016-0042-z.
Shevchuk, O.A. (2013), “Knowledge – as the main strategic resource of the enterprise”, Tekhnologicheskiy audit i rezervy proizvodstva, no. 2/2(10), pp. 46-49.
Pohribnyi, D.I. (2014), “TNCs as subjects of innovative development in the world economy”, Pravo ta innovatsiine suspilstvo, no. 1(2), pp. 12-21.
Strelbitska, N.Ye. (2016), “International business influence on modern R&D development”, Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky : [elektronne naukove fakhove vydannia], Iss. 11, pp. 76-80.
Kalkan, V.D. (2005), “Knowledge Management Challenges For Global Business”, International Business & Economics Research Journal, Vol. 4, no. 10, pp. 19-28.
Girard, J. & Girard, J. (2015), “Defining knowledge management: Toward an applied compendium”, Online Journal of Applied Knowledge Management, Vol. 3, Iss. 1, available at: http://www.iiakm.org/ ojakm/articles/2015/volume3_1/OJAKM_Volume3_1pp1-20.pdf (access date July 05, 2017).
Jakubik, M. (2007), “Exploring the knowledge landscape: four emerging views of knowledge”, Journal of Knowledge Management, Vol. 11, Iss. 4, pp. 6-19.
Roshanzamir, A.A. & Kardan, A. (2014), “Novel KM Framework for Fostering Creativity and Stimulating Innovation”, The Sixth International Conference on Information, Process, and Knowledge Management, Barcelona, Spain, pp. 62-69.
Goodman, N.R. “Knowledge Managementтin a Global Enterprise”, available at: https://www.td.org/Publications/Magazines/TD/TD-Archive/2014/12/Knowledge-Management-in-a-Global- Enterprise (access date July 05, 2017).
Günsel, A. (2015), “Research on Effectiveness of Technology Transfer from a Knowledge Based Perspective”, Procedia – Social and Behavioral Sciences, Vol. 207, pp. 777-785.
Meissner, D. & Kotsemir, M. (2016), “Conceptualizing the innovation process towards the «active innovation paradigm» – trends and outlook”, Journal of Innovation and Entrepreneurship, Vol. 5, no. 1, available at: https://innovation-entrepreneurship.springeropen.com/articles/10.1186/s13731-016-0042-z (access date July 05, 2017).