ДИНАМІЧНА КОНКУРЕНТНА СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВ ХЛІБОПЕКАРСЬКОЇ ГАЛУЗІ: ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ
Анотація
Мета. Проведення аналізу стратегічного процесу в контексті формування динамічних конкурентних стратегій хлібопекарських підприємств в умовах стрімких змін ринкової кон’юнктури. Методика дослідження. Теоретичну і методологічну основу дослідження склали концепції стратегічного менеджменту та конкурентоспроможності, результати фундаментальних вітчизняних і закордонних досліджень з проблем розробки та впровадження конкурентних стратегій. Дослідження базувалося на використанні таких методів: системного підходу – для вивчення зв’язків між стратегією підприємств та стратегічним процесом; теоретичного узагальнення і порівняння – для розвитку понятійного апарату. Використання причино-наслідкового методу дозволило зробити висновок про те, що одним із важливих факторів ефективного впровадження динамічної конкурентної стратегії є стратегічний план, який визначає головні завдання, кроки та ресурси, необхідні для досягнення стратегічних цілей. Результати. Встановлено ключові фактори ефективності розробки динамічних стратегій хлібопекарських підприємств, а також їх взаємозв’язок із елементами стратегічного процесу. Доведено необхідність впровадження комплексного стратегічного процесу, з урахуванням особливості бізнес-середовища підприємства. Обґрунтована послідовність кроків при впровадженні динамічної конкурентної стратегії: від етапу стратегічної оцінки до етапу імплементації системи стратегічного менеджменту. Наукова новизна. Розроблена комплексна модель впровадження динамічної конкурентної стратегії підприємством хлібопекарської галузі. Практична значущість. Завдяки застосуванню моделі розробки динамічної конкурентної стратегії, підприємства хлібопекарської галузі зможуть не тільки більш ефективно використовувати наявні фінансові ресурси, а й оперативніше реагувати на зміни ринкової кон’юнктури. Це все дозволить суттєво поліпшити гнучкість у ціноутворенні та інвестиційну привабливість хлібопекарської галузі у цілому.
Посилання
Larry E. Greiner Dynamic Strategy-Making A Real-Time Approach for the 21st Century Leader / Larry E. Greiner, Thomas G. Cummings. – Jossey-Bass, 2009. – 228 p.
Mintzberg Henry The Strategy Concept I: Five Ps For Strategy / Henry Mintzberg // California Management Review. – 1987. – Vol. 30. – No. 1. – Pp. 11-24.
Румельт Р. Хорошая стратегия, плохая стратегия. В чем отличие и почему это важно / Ричард Румельт ; [пер. с англ. О. Медведь]. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2014. – 448 с.
Chandler, Alfred D.Jr. Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise / Alfred D.Jr. Chandler // MIT Press. – 1998. – Vol. 2. – No. 2. – Pp. 280-297.
Мінцберг Г. Зліт та падіння стратегічного планування / Г. Мінцберг. – К. : Вид-во Олексія Капусти, 2008. – 389 с.
Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф ; [сокр. пер. с англ., науч. ред. и авт. предисл. Л.И. Евенко]. – М. : Экономика, 1989. – 519 с.
La Piana David. Play to win: The nonprofit guide to competitive strategy / David La Piana. – John Wiley & Sons, 2005. – 213 p.
Klaus North. Competitive Strategies for Small and Medium Enterprises / Klaus North, Gregorio Varvakis. – Springer, 2016. – 281 p.
Curtis M. Grimm Strategy as Action Competitive Dynamics and Competitive Advantage / Curtis M. Grimm, Hun Lee, Ken G. Smith. – Oxford University Press, 2006. – 278 p.
Kim Warren Competitive Strategy Dynamics / Warren Kim. – John Wiley & Sons, 2002. – 330 p.
References
Greiner, Larry E. and Cummings, Thomas G. (2009), Dynamic Strategy-Making A Real-Time Approach for the 21st Century Leader, Jossey-Bass, USA, 228 p.
Mintzberg, H. (1987), “The Strategy Concept I: Five Ps For Strategy”, California Management Review, no. 1, Vol. 30, pp. 11-24.
Rumelt, R. (2014), Khoroshaia strategiia, plokhaia strategiia. V chem otlichie i pochemu eto vazhno [Good strategy, bad strategy. What is the difference and why is it important?], Translated by O. Medved, Mann, Ivanov i Ferber, Moscow, Russia, 448 p.
Chandler, Alfred D.Jr. (1998), “Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise”, MIT Press, no. 2, Vol. 2, pp. 280-297.
Mintsberh, H. (2008), Zlit ta padinnia stratehichnoho planuvannia [Rise and fall of strategic planning], Vyd-vo Oleksiia Kapusty, Kyiv, Ukraine, 389 p.
Ansoff, I. (2008), Strategicheskoe upravlenie [Strategic Management], Translated by L.I. Evenko, Ekonomika, Moscow, Russia, 519 p.
La Piana, D. (2005), Play to win: The nonprofit guide to competitive strategy, John Wiley & Sons, UK, 213 p.
North, K. and Varvakis, G. (2016), Competitive Strategies for Small and Medium Enterprises, Springer, Germany, 281 p.
Curtis, M., Lee, Hun and Smith, Ken G. (2006), Strategy as Action Competitive Dynamics and Competitive Advantage, Oxford University Press, UK, 278 p.
Warren, K. (2002), Competitive Strategy Dynamics, John Wiley & Sons, UK, 330 p.