РЕКЛАМА В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ ЯК МАРКЕТИНГОВА КОМУНІКАЦІЯ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ

  • З.М. Андрушкевич Хмельницький національний університет
  • Я.Д. Галюк Хмельницький національний університет
Ключові слова: цифровий маркетинг, інтернет-аудиторія, соціальні мережі, контентна реклама

Анотація

Мета. Визначення ролі соціальних мереж як інструмента маркетингових комунікацій підприємства, здійснення аналізу цілей використання реклами в соціальних медіа для сучасного бізнесу. Методика дослідження. В процесі дослідження використано загальнонаукові та спеціальні методи, які дозволили дослідити ринкову ситуацію, зокрема: статистико-економічний – для дослідження сучасного стану розвитку інтернет-аудиторії України; порівняльний і графічний – для зіставлення статистичних даних у різні часові періоди з метою виявлення та наочного відображення причинно-наслідкових зв’язків; аналіз – при відтворенні зв’язків між прийомами і методами реклами в соціальних мережах тощо. Результати. Досліджено інтернет-аудиторію України за обсягом користувачів та їх віковою категорією на основі статистичних даних. Визначено рейтинг популярних веб-сайтів та відстежено пристрої, за допомогою яких найчастіше отримують доступ до Всесвітньої мережі. Охарактеризовано основні прийоми і методи реклами цифрового маркетингу. Підкреслено, що комунікація з цільовою аудиторією найкраще здійснюється через створення офіційної сторінки у соціальній мережі, публікації у популярних спільнотах, просування через вбудовану рекламну систему, приховану та контентну реклама. Описано застосування ретаргетингу за допомогою різноманітних інструментів Facebook. Наведено приклади маркетингу впливу в мережі Instagram та визначено роль блогерів під час реалізації товарів і послуг масового попиту у сегменті B2С. Зазначено основні переваги та недоліки використання різноманітних систем моніторингу й аналізу соціальних медіа з метою проведення ринкових досліджень. Наукова новизна. Уточнено основні цілі маркетингових комунікацій з потенційними споживачами через соціальні мережі. Виявлено потенціал соціальних мереж для здійснення індивідуалізованих пропозицій користувачам у зоні інформаційного впливу задля задоволення потреб конкретної людини. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути запропоновані для ефективної комунікації з цільовою аудиторією підприємством при завоюванні позицій на внутрішньому та міжнародному ринках. Прийоми і методи реклами цифрового маркетингу у соціальних медіа необхідні для встановлення довірливих відносин зі споживачами з метою підвищення іміджу бренду та отримання прибутку підприємством.

Посилання

Окландер М.А. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя: монографія / авт. кол.: Окландер М.А., Окландер Т.О., Яшкіна О.І та ін.; за ред. д.е.н., проф. М.А. Окландера. Одеса: Астропринт, 2017. 292 с.

Андрушкевич З.М. Інтернет-маркетинг у соціальних мережах. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2014. № 2. Т. 1. С. 163-166.

Смолянюк О.В. Використання соціальних мереж у маркетингових комунікаційних стратегіях підприємств. Економіка та держава. 2013. № 5. С. 105-108.

Грищенко О.Ф., Нєшева А.Д. Соціальний медіа маркетинг як інструмент просування продукту підприємства. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 4. С. 86-98.

Оголошені дані установочних досліджень інтернет-аудиторії України за підсумками 2017 року

/ Інтернет Асоціація України від 16.01.2018. URL: http://www.inau.org.ua/news/oglasheny-dannye- ustanovochnyh-yssledovanyy-ynternet-audytoryy-ukrayny-po-ytogam-2017-g (дата звернення: 02.05.2018).

Артющенко В., Окландер І., Горбунов Д. Роль реалізації концепції цифрового маркетингу при виході на міжнародний ринок. Маркетинг в Україні. 2016. № 5. С. 52-55.

Рейтинг популярних сайтів за березень 2018 / Kantar TNS. URL: https://tns- ua.com/news/reyting-populyarnih-saytiv-za-berezen-2018 (дата звернення: 02.05.2018).

Заменит ли анализ социальных медиа традиционные исследования? / Компания Inlimited. Маркетинг в Україні. 2017. № 3. С. 10-11.

Oklander, M.A., Oklander, T.O., Yashkina, O.I et al. (2017), Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu ХХІ storichchia [Digital Marketing  The Marketing Model of the 21st Century], monograph, Astroprynt, Odesa, Ukraine, 292 p.

Andrushkevych, Z.M. (2014), “Internet-marketing in social networks”, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 2, Vol. 1, pp. 163-166.

Smolianiuk, O.V. (2013), “Using social networks for marketing communication strategies of companies”, Ekonomika ta derzhava, no. 5, pp. 105-108.

Hryshchenko, O.F. and Niesheva, A. D. (2013), “Social media marketing as a tool of enterprise’s product promotion”, Marketynh i menedzhment innovatsii, no. 4, pp. 86-98.

Internet Asotsiatsiia Ukrainy (2018), Oholosheni dani ustanovochnykh doslidzhen internet-audytorii Ukrainy za pidsumkamy 2017 roku [Announced data of installation studies of the Internet audience of Ukraine in the year 2017], available at: http://www.inau.org.ua/news/oglasheny-dannye-ustanovochnyh- yssledovanyy-ynternet-audytoryy-ukrayny-po-ytogam-2017-g (access date May 2, 2018).

Artiushchenko, V., Oklander, I. and Horbunov, D. (2016), “The role of implementing the concept of digital marketing for the appearance to the international market”, Marketynh v Ukraini, no. 5, pp. 52-55.

Kantar TNS (2018), Reitynh populiarnykh saitiv za berezen 2018 [Rating of popular sites for March 2018], available at: https://tns-ua.com/news/reyting-populyarnih-saytiv-za-berezen-2018 (access date May 2, 2018).

Kompaniia Inlimited (2017), “Will the analysis of social media replace traditional research?”, Marketynh v Ukraini, no. 3, pp. 10-11.

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2018-05-28
Як цитувати
Андрушкевич, З., & Галюк, Я. (2018). РЕКЛАМА В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ ЯК МАРКЕТИНГОВА КОМУНІКАЦІЯ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Сталий розвиток економіки, (2(39), 181-186. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/177
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО