СОЦІАЛЬНІ ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА СИСТЕМУ АНТИКРИЗОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УМОВАХ ПІСЛЯВОЄННОЇ ВІДБУДОВИ КРАЇНИ: БІБЛІОМЕТРИЧНИЙ АНАЛІЗ
Анотація
У статті досліджуються соціальні фактори впливу на антикризовий менеджмент у бізнес-процесах у контексті післявоєнної відбудови. Проведено бібліометричний аналіз наукових публікацій за 2014–2024 роки з використанням бази даних Scopus та інструменту VOSViewer. Визначено ключові поняття та їхню еволюцію: лідерство, соціальна відповідальність, довіра, стійкість, психологічна підтримка. Результати дослідження демонструють взаємозв’язок між соціальними чинниками та стійкістю бізнесу до криз. Зроблено висновки щодо необхідності інтеграції соціальних аспектів у стратегії антикризового управління для забезпечення довгострокової ефективності підприємств у післякризовий період. Запропоновані результати можуть бути використані для формування практичних рекомендацій з підвищення адаптивності бізнесу в умовах нестабільності.
Посилання
Boin, A., Kuipers, S., & Overdijk, W. (2013). Leadership in times of crisis: A framework for assessment. International Review of Public Administration, no. 18(1), pp. 79–91. DOI: https://doi.org/10.1080/12294659.2013.10805241
Carrete, L., Castaño, R., Felix, R., Centeno, E., & González, E. (2012). Green consumer behavior in an emerging economy: Confusion, credibility, and compatibility. Journal of Consumer Marketing, no. 29(7), pp. 470–481. https://doi.org/10.1108/07363761211274983
DeChurch, L. A., Burke, C. S., Shuffler, M. L., Lyons, R., Doty, D., & Salas, E. (2011). A historiometric analysis of leadership in mission critical multiteam environments. The Leadership Quarterly, no. 22(1), pp. 152–169. DOI: https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2010.12.013
Fang, S., Prayag, G., Ozanne, L. K., & de Vries, H. (2020). Psychological capital, coping mechanisms and organizational resilience: Insights from the 2016 Kaikoura earthquake, New Zealand. Tourism Management Perspectives, no. 34. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100637
Hiss, S. (2009). From implicit to explicit corporate social responsibility: Institutional change as a fight for myths. Business Ethics Quarterly, no. 19(3), pp. 433–451. DOI: https://doi.org/10.5840/beq200919324
Huang, W. (2010). Other‐customer failure. Journal of Service Management, no. 21(2), pp. 191–211. DOI: https://doi.org/10.1108/09564231011039286
John, E. (1997). Cannibals with Forks. Capstone Publishing Ltd.
Kawachi, I. (2001). Social ties and mental health. Journal of Urban Health: Bulletin of the New York Academy of Medicine, no. 78(3), pp. 458–467. DOI: https://doi.org/10.1093/jurban/78.3.458
Kotler, P. (2011). Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and your cause. Wiley & Sons, Incorporated, John.
Kraatz, M. S., & Zajac, E. J. (2001). How organizational resources affect strategic change and performance in turbulent environments: Theory and evidence. Organization Science, no. 12(5), pp. 632–657. https://doi.org/10.1287/orsc.12.5.632.10088
Lai, A., Leoni, G., & Stacchezzini, R. (2014). The socializing effects of accounting in flood recovery. Critical Perspectives on Accounting, no. 25(7), pp. 579–603. DOI: https://doi.org/10.1016/j.cpa.2014.04.002
Merx‐Chermin, M., & Nijhof, W. J. (2005). Factors influencing knowledge creation and innovation in an organisation. Journal of European Industrial Training, no. 29(2), pp. 135–147. DOI: https://doi.org/10.1108/03090590510585091
Nahapiet, J., & Ghoshal, S. (1998). Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage. The Academy of Management Review, no. 23(2). DOI: https://doi.org/10.2307/259373
Narrative economics: How stories go viral and drive major economic events. (2019). Princeton University Press.
Putnam, R. D. (2001). Bowling alone : Revised and updated: The collapse and revival of american community. Simon & Schuster.
Régnier, P., Neri, B., Scuteri, S., & Miniati, S. (2008). From emergency relief to livelihood recovery. Disaster Prevention and Management: An International Journal, no. 17(3), pp. 410–430. DOI: https://doi.org/10.1108/09653560810887329
Robertson, I., & Cooper, C. (2011). Well-Being. Palgrave Macmillan UK. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230306738
Sutcliffe, K. M., & Weick, K. E. (2015). Managing the unexpected: Sustained performance in a complex world. Wiley & Sons, Incorporated, John.
Tierney, K. J. (2007). Businesses and disasters: Vulnerability, impacts, and recovery. In Handbook of disaster research (pp. 275–296). Springer New York. DOI: https://doi.org/10.1007/978-0-387-32353-4_16
Vahanvati, M., & Mulligan, M. (2017). A new model for effective post-disaster housing reconstruction: Lessons from Gujarat and Bihar in India. International Journal of Project Management, no. 35(5), pp. 802–817. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2017.02.002
Walker, B., Holling, C. S., Carpenter, S. R., & Kinzig, A. P. (2004). Resilience, adaptability and transformability in social-ecological systems. Ecology and Society, no. 9(2). DOI: https://doi.org/10.5751/es-00650-090205
Wolff, F., & Schönherr, N. (2011). The impact evaluation of sustainable consumption policy instruments. Journal of Consumer Policy, no. 34(1), pp. 43–66. DOI: https://doi.org/10.1007/s10603-010-9152-3
Zolli, A., & Healy, A. M. (2012). Resilience: Why things bounce back. Free Press.
Scopus. Available at: https://www.scopus.com