ФОРМУВАННЯ НАБОРУ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ESG СТРАТЕГІЇ НА АГРО-ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ
Анотація
Статтю присвячено питанням стратегій екологічної, соціальної та управлінської відповідальності (ESG) у сучасному бізнес-середовищі, зокрема, акцентується увага на ролі маркетингових інструментів, які допомагають компаніям донести свої цінності, підвищити лояльність споживачів і залучити нових клієнтів, котрі цінують відповідальність перед суспільством і природою. В дослідженні виділено основні аспекти реалізації стратегії ESG, при цьому маркетинг стає ключовим засобом комунікації, який не лише інформує споживачів про екологічні ініціативи, а й підвищує їхню свідомість щодо важливості сталого розвитку. Наведено приклади впровадження маркетингових інструментів, які включають еко-маркування, сертифікацію продукції та створення контенту, що освітлює ESG-стратегії компанії. Дослідження підкреслює, що інтеграція маркетингових інструментів у ESG-стратегію дозволяє агропромисловим підприємствам не лише відповідати очікуванням споживачів, а й підвищувати свою конкурентоспроможність на ринку.
Посилання
Egorova A.A, Grishunin S.V, Karminsky A.M. The impact of ESG factors on the performance of information technology companies. Procedia Computer Sciences. 2022. Vol. 199. P. 339–345. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.01.041
Gossen M., Ziesemer F., Schrader U. Why and how commercial marketing should promote sufficient consumption: a systematic literature review. J Macromarket. 2019. Vol. 39. No 3. P. 252–269. DOI: https://doi.org/10.1177/0276146719866238
Kelleci A. Four-stage model of value creation for sustainability-oriented marketing: en route to participatory marketing. J Macromarket. 2022. Vol. 42 no. 1. P. 5–11.DOI: https://doi.org/10.1177/02761467211049668
Koller T., Nuttall R., Henisz W. Five ways that ESG creates value. McKinsey Quarterly. 2019. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/strategy-and-corporate-finance/our-insights/five-ways-that-esg-creates-value/ (дата звернення: 22.09.2024).
Маслак О., Гришко Н., Яковенко Я., Пирогов А., Дубовик О. Циркулярна економіка в Україні: екологічне, соціальне та корпоративне управління (ESG) як інструмент стійкості соціально-відповідального бізнесу в умовах подолання пандемії СOVID-19. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (економічні науки). 2022. № 3. С. 3–8.
Pomering A. Marketing for sustainability: extending the conceptualisation of the marketing mix to drive value for individuals and society at large. Australas Marketing Journal. Vol. 25. No. 2. P. 157–165. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2017.04.011
Тренд ESG в Україні. URL: https://www.tot.com.ua/post/esg-trend-in-ukraine (дата звернення: 22.09.2024).
7 highest-ranked ESG brands for 2021. URL: https://www.prdaily.com/7-458highest-ranked-esg-brands-for-2021/ (дата звернення: 22.09.2024).
Пшенична М.В. Роль і місце ESG-інвестування в механізмі формування сталої конкурентоспроможності українських підприємств у повоєнний період. Scientific Goals and Purposes in XXI Century – 2023: X 4th International Scientific and Practical Conference (Seatle, January 19th – 20th , 2023). 2023. Seattle, USA. DOI: https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.01.2023.001
Нотевський Є., Востряков О. Роль ESG-концепції у досягненні цілей сталого розвитку економіки. Стратегічні імперативи сучасного менеджменту - 2022: X VI Міжнародна науково-практична конференція (Київ, 2 жовтня 2022р.). Київ : КНЕУ, 2022. С. 159–161.
50 ESG statistics you need to know in 2024. Key ESG. URL: https://www.keyesg.com/article/50-esg-statistics-you-need-to-know-in-2024 (дата звернення: 22.09.2024).
ESG Strategy: A Complete Guide to Developing it in your Company. Aplanet. URL: https://aplanet.org/resources/esg-strategy/. (дата звернення: 22.09.2024).
Understanding ESG Marketing: A Modern Approach to Brand Responsibility TechBullion. URL: https://techbullion.com/understanding-esg-marketing-a-modern-approach-to-brand-responsibility/. (дата звернення: 22.09.2024).
Egorova, A. A., Grishunin, S. V. and Karminsky, A. M. (2022) The impact of ESG factors on the performance of information technology companies. Procedia Computer Science, vol. 199, pp. 339–345. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.01.041
Gossen, M., Ziesemer, F. and Schrader U. (2019) Why and how commercial marketing should promote sufficient consumption: a systematic literature review. Journal of Macromarketing. vol. 39. no 3. pp. 252–269. DOI: https://doi.org/10.1177/0276146719866238
Kelleci, A. (2022) Four-stage model of value creation for sustainability-oriented marketing: en route to participatory marketing. Journal of Macromarketing. vol. 42. no. 1. pp. 5–11. DOI: https://doi.org/10.1177/02761467211049668
Koller, T., Nuttall, R. and Henisz, W. (2019) Five ways that ESG creates value. McKinsey Quarterly. Available at: https://www.mckinsey.com/capabilities/strategy-and-corporate-finance/our-insights/five-ways-that-esg-creates-value
Maslak, O., Grishko, N., Yakovenko, Ya., Pirogov, A. and Dubovik O. (2022) Tsirkulyarna ekonomika v Ukraini: ekologichne, sotsial'ne i korporatyvne upravlinnya (ESG) yak instrument stiikosti sotsial'no-vidpovidal`nogo biznesu v umovakh podolannya pandemii COVID-19 [Circular economy in Ukraine: ecological, social, and corporate governance (ESG) as a tool for the sustainability of socially responsible business in overcoming the COVID-19 pandemic]. Visnyk Natsional'noho tekhnichnoho universytetu "Kharkivs'kyi politekhnichnyi instytut" (ekonomichni nauky) - Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" (economic sciences). no. 3. pp. 3–8. (in Ukrainian)
Pomering, A. (2017) Marketing for sustainability: extending the conceptualisation of the marketing mix to drive value for individuals and society at large. Australasian Marketing Journal. vol. 25, no. 2. pp. 157–165. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2017.04.011
Trend ESG v Ukraini [ESG Trend in Ukraine]. Available at: https://www.tot.com.ua/post/esg-trend-in-ukraine (in Ukrainian)
7 highest-ranked ESG brands for 2021. Available at: https://www.prdaily.com/7-458-highest-ranked-esg-brands-for-2021/
Pshenychna, M. V. (January 19th – 20th,2023) Rol i mistse ESG-investuvannia v mekhanizmi formuvannia staloho konkurentospromozhnosti ukrainskykh pidpryiemstv u povoiiennyi period [The Role and Place of ESG-Investing in the Mechanism of Forming Sustainable Competitiveness of Ukrainian Enterprises in the Post-War Period]. Scientific Goals and Purposes in XXI Century – 2023: X 4th International Scientific and Practical Conference. Seattle, USA. DOI: https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.01.2023.001 (in Ukrainian)
Notevskyi, Ye. and Vostriakov, O. (October 2, 2022)Rol ESG-kontseptsii u dosiahenni tsilei staloho rozvytku ekonomiky [The Role of the ESG Concept in Achieving Sustainable Development Goals of the Economy] Stratehichni imperatyvy suchasnoho menedzhmentu - 2022: X VI Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiya. Kyiv: KNEU, pp. 159–161. (in Ukrainian)
50 ESG statistics you need to know in 2024. Key ESG. Available at: https://www.keyesg.com/article/50-esg-statistics-you-need-to-know-in-2024
ESG Strategy: A Complete Guide to Developing it in your Company. Aplanet. Available at: https://aplanet.org/resources/esg-strategy/
Understanding ESG Marketing: A Modern Approach to Brand Responsibility. TechBullion. Available at: https://techbullion.com/understanding-esg-marketing-a-modern-approach-to-brand-responsibility/