МАРКЕТИНГОВІ МЕХАНІЗМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

  • Андрій Голод Львівський державний університет фізичної культури
  • Оксана Кулик Львівський державний університет фізичної культури
  • Катерина Ушакова Львівський державний університет фізичної культури
Ключові слова: ресторанне господарство, маркетинг, студенти, підходи, концепція, модернізація

Анотація

Мета. Розробка маркетингових підходів до формування концепції закладів ресторанного господарства як напряму їх модернізації з урахуванням потреб окремих груп споживачів (на прикладі студентів). Методика дослідження. Порівняльний та аналітичний методи використано для аналізу наукових підходів до дослідження ресторанного господарства та напрямів його модернізації; структурно-функціональний метод ‒ для виявлення основних компонентів концепції закладу ресторанного господарства; соціологічні методи (анкетування) ‒ для проведення маркетингового дослідження вподобань студентів щодо кафе (ресторанів). Результати. Проаналізовано наукові та практичні підходи до модернізації закладів ресторанного господарства шляхом розробки або удосконалення їх концепції. Проведено соціологічне дослідження методом анкетування з метою вивчення попиту на послуги закладів ресторанного господарства серед студентів. Проаналізовано результати опитування та обґрунтовано основні компоненти і принципи розробки концепції студентського кафе (ресторану). Зроблено висновок про основні напрями модернізації ресторанного господарства та їх актуальність. Наукова новизна. Обґрунтовано роль та особливості розробки концепції закладу ресторанного господарства як маркетингового механізму процесів модернізації індустрії гостинності, що, на відміну від наявних підходів, дає змогу більш об’єктивно оцінювати потенціал розвитку цієї сфери у державі та її регіонах. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані для розробки концепцій студентських закладів ресторанного господарства. Обґрунтовані теоретико-методологічні засади модернізації закладів ресторанного господарства з застосуванням маркетингових механізмів можуть використовуватися для подальших досліджень у цьому напрямі.

Посилання

Голод А.П., Феленчак Ю.Б. Трансформація структури ресторанного господарства Львівської області. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2015. Вип. 3. С. 80-83.

Красовська О.Ю., Карпова Н.А., Троян І.Г. Маркетингові дослідження як інструмент розробки концепції нового підприємства ресторанного бізнесу. Ефективна економіка. 2014. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3085 (дата звернення 20.10.2019).

Курбацька Л.М. Маркетинговий механізм забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції. Ефективна економіка. 2013. № 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3388 (дата звернення 20.10.2019).

Митник С.І. Концептуальні підходи до створення ресторану і організації його діяльності. Торгівля, комерція, підприємництво. 2014. Вип. 17. С. 48-50.

П’ятницька Г.Т. Формування стратегії розвитку підприємств ресторанного господарства: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.04; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. Київ, 2008. 43 c.

Соколов А.А. Основы управления качеством и конкурентоспособностью туристских услуг. Качество. Инновации. Образование. 2006. № 2. С. 16-20.

Holod A., Shevchuk A., Korkuna O. Modernization Principles of the Dual Education System Development in Hotel and Restaurant Business. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. Vol. 8. Issue 4S. P. 11-14. DOI: https://doi.org/10.35940/ijrte.D1013.1184S19.

Rallis V. How to Run a Successful Student Coffee Shop. URL: https://comelitearch.com/blog/successful-student-coffee-shop-design/ (дата доступу: 18.10.2019).

Holod, A.P. and Felenchak, Yu.B. (2015), “Transformation of the restaurant industry structure in Lviv region”, Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. Iss. 3, pp. 80-83.

Krasovska, O.Yu., Karpova, N.A. and Troian, I.H. (2014), “Marketing research as a tool for developing the concept of a new restaurant business enterprise”, Efektyvna ekonomika, no. 5, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3085 (access date October 20, 2019).

Kurbatska, L.M. (2013), “The marketing mechanism for ensuring the competitiveness of agricultural products”, Efektyvna ekonomika, no. 3, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3388 (access date October 20, 2019).

Mytnyk, S.I. (2014), “Conceptual approaches to the creation of a restaurant and its organization”, Torhivlia, komertsiia, pidpryiemnytstvo, Iss. 17, pp. 48-50.

Piatnytska, H.T. (2008), “Formation of a strategy for the development of restaurants”, Thesis abstract of Dr. Sc. (Econ.), 08.00.04, Kyiv, Ukraine, 43 p.

Sokolov, A.A. (2006), “Basics of quality management and competitiveness of tourist services”, Kachestvo. Innovatsii. Obrazovanie, no. 2, pp. 16-20.

Holod, A., Shevchuk, A. and Korkuna, O. (2019), “Modernization Principles of the Dual Education System Development in Hotel and Restaurant Business”, International Journal of Recent Technology and Engineering, Vol. 8, Issue 4S, pp. 11-14. DOI: https://doi.org/10.35940/ijrte.D1013.1184S19.

Rallis, V. “How to Run a Successful Student Coffee Shop”, available at: https://comelitearch.com/blog/successful-student-coffee-shop-design/ (access date October 18, 2019).

Переглядів статті: 37
Завантажень PDF: 92
Опубліковано
2019-12-23
Як цитувати
Голод, А., Кулик, О., & Ушакова, К. (2019). МАРКЕТИНГОВІ МЕХАНІЗМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА. Сталий розвиток економіки, (4 (45), 150-156. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/101
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО