VALUE OF MENTORING AND BUSINESS INCUBATION FOR BUSINESS PROMOTION

  • V.V. Stepanenko State Organisation "Regional Fund for Support of Entrepreneurship in Zaporizhzhya Region"
Keywords: business incubation, mentoring and coaching, small business, innovation, indexed cost of services, state support for small business

Abstract

Purpose – to explore the experience of business incubators and mentoring abroad describe their importance to society. Methodology of research. Use descriptive method, analysis and observation. General methods used when justifying the role and importance of business incubators and the study of the origin and formation process startup incubators; organizational and economic methods – to determine the nature and mechanism of functioning business incubator. Findings. It was found that the interaction of small and large businesses enables effectively combine business sensitivity and dynamic response of small firms with management, commercial and technical skills and capacities of large enterprises. As a result, created opportunities that otherwise would have remained lost and inaccessible. Also grounded reasons that in Ukraine there is a problem with mentoring (mentoring practice is not very well developed, both by market participants and in terms of start-up mentors). Also the fact why it was useful to hold seminars, publish articles in which start-ups to explain how to work with mentors. Originality. It was found reasons for the slow development of business incubators in Ukraine, unlike foreign; little experience mentors and all participants of the market, as opposed to existing, explains how these recommendations will help to increase the potential of human capital. Practical value. The results of research can be used in further research on the development and creation of business incubators in Ukraine; in the classroom at the university on "Varieties of stimulating entrepreneurship"; as well as elective courses in economics to implement build powerful business incubators in Ukraine.

References

Александрін Ю.Н. Індикатори якості інституціонального середовища малого підприємництва / Ю.Н. Александрін // Суспільство: політика, економіка, право. – 2011. – № 2. – C. 53-58.

Денисюк В.А. Розвиток інноваційних територіальних структур як важливої складової української інноваційної системи / В.А. Денисюк // Економічний часопис. – 2003. – № 7. – С. 11-14.

Концепция развития сети бизнес-инкубаторов в Российской Федерации // Интернет-портал некоммерческой организации «Ресурсный центр малого предпринимательства» [Электронный ресурс]. – Доступ к ресурсу : http://www.rcsme.ru

Єлісєєв І.М. Інкубація бізнесу як формування попиту на технологічні, управлінські та соціальні інновації / І.М. Єлісєєв // Инициативы XXI века. – 2010. – № 4-5. – С. 7-10.

Минеева Т.В. Бизнесс-инкубатор как один из наиболее эффективных инструментов поддержки и развития предпринимательства / Т.В. Минеева // Вестник Астрахан. гос. техн. ун-та. – 2007. – № 2 (37). – С. 230-236.

Микитюк О. Бізнес-інкубатори в системі фінансової підтримки малого підприємництва / О. Микитюк // Світ фінансів. – 2005. – № 2. – С. 160-164.

Прилепа Н.В. Бізнес-інкубатор як одна з сучасних організаційних форм підтримки інноваційної діяльності / Н.В. Прилепа // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2006. – № 5. – Т. 2. – С. 56-61.

Чистякова О.В. Перспективные направления развития бизнес-инкубаторов в России / О.В. Чистякова // Известия Иркутской государственной экономической академии (Байкальский государственный университет экономики и права). – 2011. – № 2. – С. 36-40.

Aleksandrin, Yu.N. (2011), “Quality indicators institutional environment of small business”, Suspilstvo: polityka, ekonomika, pravo, no. 2, pp. 53-58.

Denysiuk, V.A. (2003), “The development of innovative territorial structures as an important component of Ukrainian innovation system”, Ekonomichnyi chasopys, no. 7, pp. 11-14.

Kontseptsiia razvitiia seti biznes-inkubatorov v Rossiyskoy Federatsii [The concept of developing a network of business incubators in the Russian Federation], available at: http://www.rcsme.ru (access date October 29, 2014).

Yelisieiev, I.M. (2010), “Incubation business as creating demand for technological, managerial and social innovations”, Initsiativy XXI veka, no. 4-5, pp. 7-10.

Minyeyeva, T.V. (2007), “Business Incubator as one of the most effective tools for business support and development”, Vestnik Astrakhan. gos. tekhn. un-ta, no. 2 (37), pp. 230-236.

Mykytiuk, O. (2005), “Business incubators in the system of financial support for small businesses”, Svit finansiv, no. 2, pp. 160-164.

Prylepa, N.V. (2006), “Business Incubator as one of the modern forms of organizational support for innovation”, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 5, vol. 2, pp. 56-61.

Chistiakova, O.V. (2011), “Future direction of business incubators in Russia”, Izvestiia Irkutskoy gosudarstvennoy ekonomicheskoy akademii, no. 2, pp. 36-40.

Article views: 4
PDF Downloads: 2
Published
2015-09-22
How to Cite
Stepanenko, V. (2015). VALUE OF MENTORING AND BUSINESS INCUBATION FOR BUSINESS PROMOTION. Sustainable Development of Economy, (3(28), 246-251. Retrieved from https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/607
Section
MANAGEMENT, MARKETING, ENTREPRENEURSHIP