ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК КАТЕГОРІЙ В СИСТЕМІ БРЕНДИНГУ

Ключові слова: бренд, брендинг, товарний знак, торгова марка, бренд-менеджмент

Анотація

Здійснено уточнення понятійного апарату категорій в системі брендингу. Визначено, що основні напрямки трактування сутності бренду: унікальна додана значимість об’єкта, система тотожності та сукупність оцінок споживачів щодо об’єкту. Обгрунтовано складові бренда – назва товару; враження споживачів про об’єкт, асоціації, очікування та висока вартість і суспільне визнання. Розкрили термінологічний взаємозв'язок категорій: «товарний знак», «торгова марка», «бренд». Визначили, що поняття бренд, торгова марка і товарний знак тісно взаємопов'язані, але при цьому не є взаємозамінними. Обґрунтували, що торгову марку доцільно розкривати як назву, малюнок, символ чи їх поєднання, які призначені для визначення об’єкта. Водночас товарний знак – це торгова марка, яка зареєстрована відповідно до встановленого порядку та має юридичний захист. Відносно сутності бренду, то обґрунтували, що це – відома торгова марка або товарний знак, які в свідомості споживачів асоціюються з певними очікуваними вигодами та цінностями.

Посилання

Мороз О.В., Пашенко О.В. Теорія сучасного брендингу: монографія. Вінниця: УНІВЕРСУМ. Вінниця, 2003. 104 с.

Буняк Н.М. Особливості бренд-орієнтованого управління сучасним підприємством. Інфраструктура ринку. 2020. Випуск 43. С. 125–130.

Забуранна Л.В., Крамаренко В.Г. Формування брендингових стратегій на вітчизняному туристичному ринку. Актуальні проблеми економіки. 2012. № 2. С. 68–76.

Кузькіна Т.В. Питання теорії і практики брендінгу торгової марки в Україні. АгроСвіт. 2010. № 4. С. 26–29.

Гевко О.Б. Класифікація стратегій брендингової діяльності. Галицький економічний вісник. 2007. №4 (15). С. 51–61.

Кендюхов О.В., Димитрова С.М. Стратегічний підхід до оцінки ефективності управління торговими марками. Економіка України. 2006. № 8. С. 81–85.

Майборода Г.О. Бренд-менеджмент як складова комплексу маркетингу підприємства. Збірник наукових праць Донецького державного університету управління. Економіка. 2018, Вип. 308. С. 173–180.

Ковальчук О.А. Управління брендом як складова бренд-менеджменту. Наукові записки Національного університету «Острозька академія», серія «Економіка». 2018. № 11(39). С. 52–55.

Пащенко О.П., Закапко О.І., Борущак Н.О. Теоретичні та практичні аспекти бренд-менеджменту підприємств ресторанного господарства. Приазовський економічний вісник. 2020. Випуск 1 (18). С. 126–131.

Смолич Д.В. Сутність поняття бренд-менеджмент та його роль в діяльності організацій. Економічні науки : збірник наукових праць Луцького національного технічного університету. Серія “Регіональна економіка”. 2022. Випуск 19 (75). С. 236–247.

Лишенко М.О. Бренд-менеджмент як інструмент маркетингової діяльності підприємств. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 48. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2289/2210 (дата звернення: 29.03.2024).

Підгурська В.О. Бренд-менеджмент: визначення сутності та місця в системі взаємопов’язаних категорій. БізнесІнформ. 2021. № 7. С. 242–247.

Офіційний сайт Верховної Ради України. Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів та послуг». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3689-12#Text (дата звернення: 30.03.2024).

Moroz, O. V. and Pashenko, O. V. (2003) Theory of modern branding. Universe, Vinnitsa, Ukraine. (in Ukrainian)

Bunyak, N. M. (2020) Features of brand-oriented management of a modern enterprise. Infrastruktura rynku, vol. 43, pp. 125–130. (in Ukrainian)

Zaburanna, L. V. and Kramarenko, V. G. (2012) Formation of branding strategies in the domestic tourist market. Aktual'ni problemy ekonomiky, vol. 2, pp. 68–76. (in Ukrainian)

Kuzkina, T. V. (2010) Issues of theory and practice of trademark branding in Ukraine. AhroSvit, vol. 4, pp. 26–29. (in Ukrainian)

Gevko, O. B. (2007) Classification of branding strategies. Halyts'kyj ekonomichnyj visnyk, vol. 4 (15), pp. 51–61. (in Ukrainian)

Kendyukhov, O. V. and Dymitrova, S. M. (2006) A strategic approach to evaluating the effectiveness of trademark management. Ekonomika Ukrainy, vol. 8, pp. 81–85. (in Ukrainian)

Mayboroda, G. O. (2018) Brand management as a component of the enterprise's marketing complex. Zbirnyk naukovykh prats' Donets'koho derzhavnoho universytetu upravlinnia. Ekonomika, vol. 308, pp. 173–180. (in Ukrainian)

Kovalchuk, O. A. (2018) Brand management as a component of brand. Naukovi zapysky Natsional'noho universytetu «Ostroz'ka akademiia», seriia «Ekonomika», vol. 11 (39), pp. 52–55. (in Ukrainian)

Pashchenko, O. P. Zakapko, O. I. and Borushchak, N. O. (2020) Theoretical and practical aspects of brand management of restaurant enterprises. Pryazovs'kyj ekonomichnyj visnyk, vol. 1 (18), pp. 126–131. (in Ukrainian)

Smolych, D. V. (2022) The essence of the concept of brand management and its role in the activities of organizations. Ekonomichni nauky: zbirnyk naukovykh prats' Luts'koho natsional'noho tekhnichnoho universytetu. Seriia “Rehional'na ekonomika. vol. 19 (75), pp. 236–247. (in Ukrainian)

Lyshenko, M. O. (2023) Brand management as a tool of marketing activities of enterprises. Ekonomika ta suspil'stvo, vol. 48. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2289/2210 (in Ukrainian)

Pidgurska, V. O. (2021) Brand management: defining essence and place in a system of interrelated categories. BiznesInform, vol. 7, pp. 242–247. (in Ukrainian)

The official site of the Verkhovna Rada of Ukraine (2024) Law of Ukraine “On Protection of Rights to Marks for Goods and Services. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3689-12#Text (in Ukrainian)

Переглядів статті: 1
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-05-03
Як цитувати
Карачина, Н., Дихніч, Д., & Самофалова, М. (2024). ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК КАТЕГОРІЙ В СИСТЕМІ БРЕНДИНГУ. Сталий розвиток економіки, (2(49), 325-330. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-49-52