ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ МАКРОЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ

Ключові слова: стратегія, стратегія розвитку, макросередовище, нестабільність, підприємство

Анотація

Стаття присвячена особливості формування стратегії розвитку підприємства в умовах макроекономічної нестабільності. Мета статті полягає у встановленні особливостей стратегії розвитку підприємства в умовах макроекономічної нестабільності та визначення особливостей її формування. Узагальнюючи наукові підходи до розуміння економічного змісту категорії «стратегія розвитку», зроблено висновок, що для підприємства це чітко продумані цілі та завдання, досягнення яких забезпечить сформовані обсяги ресурсного потенціалу з урахуванням конкурентних позицій на ринку продукції чи послуг. Зазначено, що процес формування стратегії розвитку підприємств є сукупність логічно взаємозалежних дій, направлених на формування певних моделей діяльності, які є стратегією розвитку та виступає у вигляді систематизованого послідовного виконання функціональних операцій, які дають специфічний результат, а саме стратегію розвитку підприємства. Визначені основні етапи розробки стратегії розвитку підприємства. Обґрунтовано, що для того, щоб стратегічний процес не був виключно формальною процедурою, його необхідно направити на вирішення практичних завдань, забезпечити його відповідність таким критеріям, як простота розуміння; використання лише тих управлінських процедур, які є функціонально значущими та відповідають особливостям управлінської політики підприємств.

Посилання

Ареф’єва О., Пілецька С., Лістрова М. Формування конкурентної стратегії підприємства в системі антикризового управління. Економіка та суспільство. 2022. № 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2 022-43-35.

Ареф’єва О.В., Сафонік Н.П., & Дудік А.О. Стратегічний аналіз розвитку транспортних підприємств в умовах інноваційних тенденцій. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № (7). DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-16

Власенко В.А. Розробка та реалізація стратегії розвитку підприємства в умовах трансформації рин кових відносин: принципові підходи та інструменти. Економіка. Менеджмент. Підприємництво. 2014. № 26(1). С. 32–41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecmepi_2014_26(1)__6

Гармаш Р.Б. Стратегії розвитку промислових підприємств у світлі глобалізаційних процесів. Академічні візії. 2023. Вип. 17.

Гончаров Ю.В., Лапчик Ю.Ю. Удосконалення стратегії розвитку підприємства. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. 2014. № 1. С. 193–199. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknutd_2014_1_30

Золотаревський А.В. Створення стратегії економічного розвитку підприємства. Формування ринкових відносин в Україні. 2014. № 11(162). С. 107–113. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2014_11_23

Кузьмак О.І. Інноваційна стратегія як засіб стабілізації розвитку промислового підприємства. Інноваційна економіка. 2016. № 1–2. С. 114–118. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2016_1‐2_20

Пілецька С.Т. Формування конкурентної стратегії аеропорту вумовах невизначеності. Економіка та суспільство. 2022. Випуск № 44. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-3

Пілецька С.Т., Ануфрієва М.О. Формування конкурентної стратегії підприємства в умовах економіки знань: теоретичний підхід. Економіка. Фінанси. Право. 2022. № 9/2. С. 37–40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35

Портер М. Конкурентна перевага: Як досягти високого результату і забезпечити його стійкість. Альпіна Бізнес Букс, 2008.

Харцер М.В. Стратегія розвитку підприємства в умовах нестабільності економіки держави. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2014. № 3. С. 109–112. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znptdau_2014_3_24

Ansoff H. Igor. Strategic Issue Management. Strategic Management Journal. 1980. Vol. 1. No. 2. P. 131–148. URL: http://www.jstor.org/stable/2486096

Buleev Ivan, Bryukhovetska Natalya, Korytko Tetyana, Pіletska Samira, Patlachuk Vasyl. Evaluation of the levelof personnel adaptation to enterprises intellectualization in termes of the economy digitalization. Management Theoryand Studies for Rural Business and Infrastructure Development. Vol. 45. No. 1. P. 94–104 DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2023.10

Arefieva O., Piletska S., Listrova M. (2022) Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstva v systemi antykryzovoho upravlinnia [Formation of a competitive strategy for enterprises in the anti-crisis management system]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35 (in Ukrainian)

Arefieva, O. V., Safonik, N. P., & Dudik, A. O. (2023) Stratehichnyi analiz rozvytku transportnykh pidpryiemstv v umovakh innovatsiinykh tendentsii [Strategic analysis of the development of transport enterprises in the minds of innovative trends]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, no. 7. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-16 (in Ukrainian)

Vlasenko V. A. (2014) Rozrobka ta realizatsiia stratehii rozvytku pidpryiemstva v umovakh transformatsii rynkovykh vidnosyn: pryntsypovi pidkhody ta instrumenty [The fundamental approaches and instruments of enterprise development strategy development and implementation under the conditions of marketplace transformation]. Economics. Entrepreneurship. Management (electronic journal), no. 26 (1), pp. 32–41. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ ecmepi_2014_26(1)__6 (in Ukrainian)

Harmash R. B. (2023) Stratehii rozvytku promyslovykh pidpryiemstv u svitli hlobalizatsiinykh protsesiv [Strategies for the development of industrial enterprises in light of globalization processes]. Akademichni vizii, vol. 17.

Honcharov Yu. V., Lapchyk Yu. Iu. (2014) Udoskonalennia stratehii rozvytku pidpryiemstva [Improved business development strategy]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu, no. 1, pp. 193–199. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknutd_2014_1_30 (in Ukrainian)

Zolotarevskyi A. V. (2014) Stvorennia stratehii ekonomichnoho rozvytku pidpryiemstva [Creation of a strategy for economic development of business]. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini, no. 11(162), pp. 107–113. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2014_11_23 (in Ukrainian)

11. Kuzmak O. I. (2016) Innovatsiina stratehiia yak zasib stabilizatsii rozvytku promyslovoho pidpryiemstva [Innovative strategy as a means of stabilizing the development of industrial enterprises]. Innovatsiina ekonomika, no. 1–2, pp. 114–118. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2016_1‐2_20

12. Piletska S. T (2022) Formuvannia konkurentnoi stratehii aeroportu vumovakh nevyznachenosti [Formation of a competitive strategy for the airport in the world of insignificance]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 44. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-3 (in Ukrainian)

Piletska S. T., Anufriieva M. O. (2022) Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstva v umovakh ekonomiky znan: teoretychnyi pidkhid [Formation of competitive strategy of enterprise in the minds of economics knowledge: theoretical approach]. Ekonomika. Finansy. Pravo, no. 9/2, pp. 37–40. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022- 43-35 (in Ukrainian)

Porter M. (2008) Konkurentna perevaha: Yak dosiahty vysokoho rezultatu i zabezpechyty yoho stiikist [Competitive advantage: How to achieve a high result and ensure its sustainability]. Alpina Biznes Buks. (in Ukrainian)

Khatser M. V. (2014) Stratehiia rozvytku pidpryiemstva v umovakh nestabilnosti ekonomiky derzhavy [Strategy of development of the enterprise in conditions of instability of the state economy]. Bulletin of scientific works of the Tavria State Agrotechnological University (economic sciences) (electronic journal), no. 3, pp. 109–112. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znptdau_2014_3_24 (in Ukrainian)

Ansoff, H. Igor. (1980) Strategic Issue Management. Strategic Management Journal, vol. 1, no. 2, pp. 131–148. Available at: http://www.jstor.org/stable/2486096 (in Ukrainian)

Buleev Ivan, Bryukhovetska Natalya, Korytko Tetyana, Pіletska Samira, Patlachuk Vasyl. Evaluation of the level of personnel adaptation to enterprises intellectualization in termes of the economy digitalization. Management Theoryand Studies for Rural Business and Infrastructure Development, vol. 45, no. 1, pp. 94–104. DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2023.10 (in Ukrainian)

Переглядів статті: 39
Завантажень PDF: 39
Опубліковано
2024-04-29
Як цитувати
Пілецька, С., Клюс, І., & Білоус, Н. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ МАКРОЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ. Сталий розвиток економіки, (2(49), 174-179. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-49-27