УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ АГРАРНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: маркетингова стратегія, конкурентоспроможність, конкурентні переваги, конкурентні стратегії, споживачі, конкуренти, диференціація, адаптація

Анотація

В статті розглянуто основні проблеми сучасного функціонування аграрних підприємств, визначена роль маркетингових конкурентних стратегій, представлені базові конкурентні стратегії та алгоритм їх розробки, сформовані дієві пропозиції їх удосконалення. На підставі теоретичних обґрунтувань встановлено, що конкурентоспроможність підприємства – це рівень його потенціалу, який забезпечує здатність утримувати або розширити свою частку ринку в конкурентному середовищі. Існує багато стратегій досягнення конкурентоспроможності переваги, але базовими конкурентними стратегіями є: стратегія зниження собівартості продукту, продуктова стратегія диференціації, стратегія сегментації, інновація стратегія, стратегія негайного реагування на потреби ринку. Розробка маркетингової конкурентної стратегії є одним із важливі складові підвищення конкурентоспроможності підприємств аграрної галузі і передбачає вибір, виявлення адаптивних особливостей при розробці та оцінюванні альтернативних конкурентних стратегій. Розробка сучасної комплексної конкурентної стратегії підприємства повинна поєднувати і гармонізувати цілі та завдання стратегій різних рівнів.

Посилання

Багорка М.О., Кадирус І.Г., Кравець О.В. Розроблення маркетингових конкурентних стратегій підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». 2021. Вип. 36. С. 11–18.

Гриневецька Л.В. Резерви підвищення конкурентоспроможності підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень. 2015. № 38. 248–252.

Малік М.Й. Конкурентоспроможність аграрних підприємств: методологія і механізми: монографія. Київ : ННЦІАЕ, 2007. 270 с.

Багорка М.О., Челак В.В. Сутнісна характеристика маркетингових стратегій, особливості та принципи їх формування у діяльності аграрних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». 2018. Вип. 20. Ч. 1. С. 32–37.

Желіховська М.В. Розробка стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства. Економічні науки. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. № 4. T. 2. С. 225–227.

Томчак В.М. Забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств. Становлення ринкових відносин в Україні. 2012. № 11 (102). С. 73–76.

Щурко У.В. Підходи до формування та реалізації конкурентних стратегій. Економіка і суспільство. 2018. № 17. С. 402–412.

Добровольська О.В. & Басовська О.С. Формування методики факторного аналізу та показників фінансової стійкості в системі стратегічного управління підприємством. 2011. Агросвіт. № 11. С. 39–42.

Bahorka M. O., Kadyrus I. H., Kravets O. V. (2021) Rozroblennia marketynhovykh konkurentnykh stratehii pidpryiemstv [Development of marketing competitive strategies of enterprises]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series "International Economic Relations and World Economy", no. 36, pp. 11–18. (in Ukrainian)

Gryneveczka L. V. (2015) Rezervy pidvyshhennya konkurentospromozhnosti pidpry`yemstva [Reserves to increase the competitiveness of the enterprise]. Bulletin of socio-economic research, no. 38, pp. 248–252. (in Ukrainian)

Malik M. I. (2007) Konkurentospromozhnist ahrarnykh pidpryiemstv: metodolohiia i mekhanizmy [Competitiveness of agricultural enterprises: methodology and mechanisms]: monograph. Kyiv: NNCIAE, p. 270. (in Ukrainian)

Bahorka M. O., Chelak V. V. (2018) Sutnisna kharakterystyka marketynhovykh stratehii, osoblyvosti ta pryntsypy yikh formuvannia u diialnosti ahrarnykh pidpryiemstv [The essential characteristics of marketing strategies, features and principles of their formation in the activities of agricultural enterprises]. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series "International Economic Relations and World Economy", vol. 20, part. 1, pp. 32–37.

Zhelixovska M. V. (2009) Rozrobka strategiyi pidvyshhennya konkurentospromozhnosti pidpry`yemstva [Development of a strategy to increase the competitiveness of the enterprise]. Economic sciences. Bulletin of Khmelnytsky National University, no. 4, pp. 225–227. (in Ukrainian)

Tomchak V. M. (2012) Zabezpechennia konkurentospromozhnosti silskohospodarskykh pidpryiemstv [Ensuring the competitiveness of agricultural enterprises]. Formation of market relations in Ukraine, no. 11 (102), pp. 73–76. (in Ukrainian)

Shhurko U. V. (2018) Pidxody do formuvannya ta realizaciyi konkurentnyx strategij [Approaches to the formation and implementation of competitive strategies]. Economy and society, no. 17, pp. 402–412. (in Ukrainian)

Dobrovolska O. V., Basovska O. S. (2011) Formuvannia metodyky faktornoho analizu ta pokaznykiv finansovoi stiikosti v systemi stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvom [Formation of the method of factor analysis and indicators of financial stability in the system of strategic management of the enterprise]. Agrosvit, no. 11, pp. 39–42 (in Ukrainian)

Переглядів статті: 40
Завантажень PDF: 43
Опубліковано
2024-02-29
Як цитувати
Багорка, М., & Абрамович, І. (2024). УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ АГРАРНОГО ПІДПРИЄМСТВА. Сталий розвиток економіки, (1(48), 65-72. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-48-8