ЗНАЧЕННЯ МЕНТОРСТВА ТА БІЗНЕС-ІНКУБУВАННЯ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦТВА
Анотація
Мета – дослідити досвід функціонування бізнес-інкубаторів та менторства закордоном та в Україні, охарактеризувати їх значимість для суспільства. Методика дослідження. В процесі дослідження використано різні методи і методичні підходи - описовий метод, аналіз та спостереження. Зокрема: загальнонаукові методи застосовано при обґрунтуванні ролі і значення бізнес-інкубаторів та вивченні процесу зародження і становлення стартап-інкубаторів; організаційно-економічні методи – при визначенні сутності і механізму функціонування бізнес-інкубатора. Результати. Виявлено, що взаємодія малих і великих підприємств дає можливість ефективно поєднати підприємницьку чутливість і динамічну реакцію малих фірм із менеджментом, комерційними й технічними навичками і потужностями великих підприємств. В результаті, створюються такі можливості, які за інших умов залишилися б втраченими і недоступними. Обґрунтовано причини, з яких в Україні існує проблема із менторством (практика менторства не дуже розвинена, як з боку учасників ринку, так і в планах роботи стартапів з менторами). Зроблено пропозиції: чому б було корисним проводити навчальні семінари, публікувати статті, в яких стартапам пояснювати, як працювати з менторами. Наукова новизна. Виявлено причини повільного розвитку бізнес-інкубаторів в Україні, які, на відміну від закордонних, характеризуються малодосвідченістю менторів та всіх учасників ринку та обґрунтовано рекомендації, які допоможуть підвищити потенціал людського капіталу. Практична значущість. Отримані результати дослідження можуть бути використані у подальших дослідженнях з розвитку та створення бізнес-інкубаторів в Україні; на заняттях у ВНЗ з теми «Різновиди стимулювання підприємництва»; а також на факультативних заняттях з економіки для реалізації створення потужних бізнес-інкубаторів в Україні.
Посилання
Александрін Ю.Н. Індикатори якості інституціонального середовища малого підприємництва / Ю.Н. Александрін // Суспільство: політика, економіка, право. – 2011. – № 2. – C. 53-58.
Денисюк В.А. Розвиток інноваційних територіальних структур як важливої складової української інноваційної системи / В.А. Денисюк // Економічний часопис. – 2003. – № 7. – С. 11-14.
Концепция развития сети бизнес-инкубаторов в Российской Федерации // Интернет-портал некоммерческой организации «Ресурсный центр малого предпринимательства» [Электронный ресурс]. – Доступ к ресурсу : http://www.rcsme.ru
Єлісєєв І.М. Інкубація бізнесу як формування попиту на технологічні, управлінські та соціальні інновації / І.М. Єлісєєв // Инициативы XXI века. – 2010. – № 4-5. – С. 7-10.
Минеева Т.В. Бизнесс-инкубатор как один из наиболее эффективных инструментов поддержки и развития предпринимательства / Т.В. Минеева // Вестник Астрахан. гос. техн. ун-та. – 2007. – № 2 (37). – С. 230-236.
Микитюк О. Бізнес-інкубатори в системі фінансової підтримки малого підприємництва / О. Микитюк // Світ фінансів. – 2005. – № 2. – С. 160-164.
Прилепа Н.В. Бізнес-інкубатор як одна з сучасних організаційних форм підтримки інноваційної діяльності / Н.В. Прилепа // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2006. – № 5. – Т. 2. – С. 56-61.
Чистякова О.В. Перспективные направления развития бизнес-инкубаторов в России / О.В. Чистякова // Известия Иркутской государственной экономической академии (Байкальский государственный университет экономики и права). – 2011. – № 2. – С. 36-40.
Aleksandrin, Yu.N. (2011), “Quality indicators institutional environment of small business”, Suspilstvo: polityka, ekonomika, pravo, no. 2, pp. 53-58.
Denysiuk, V.A. (2003), “The development of innovative territorial structures as an important component of Ukrainian innovation system”, Ekonomichnyi chasopys, no. 7, pp. 11-14.
Kontseptsiia razvitiia seti biznes-inkubatorov v Rossiyskoy Federatsii [The concept of developing a network of business incubators in the Russian Federation], available at: http://www.rcsme.ru (access date October 29, 2014).
Yelisieiev, I.M. (2010), “Incubation business as creating demand for technological, managerial and social innovations”, Initsiativy XXI veka, no. 4-5, pp. 7-10.
Minyeyeva, T.V. (2007), “Business Incubator as one of the most effective tools for business support and development”, Vestnik Astrakhan. gos. tekhn. un-ta, no. 2 (37), pp. 230-236.
Mykytiuk, O. (2005), “Business incubators in the system of financial support for small businesses”, Svit finansiv, no. 2, pp. 160-164.
Prylepa, N.V. (2006), “Business Incubator as one of the modern forms of organizational support for innovation”, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 5, vol. 2, pp. 56-61.
Chistiakova, O.V. (2011), “Future direction of business incubators in Russia”, Izvestiia Irkutskoy gosudarstvennoy ekonomicheskoy akademii, no. 2, pp. 36-40.