ДІАГНОСТИКА ДЕМОГРАФІЧНИХ, СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ТА ПРИРОДНИХ ФАКТОРІВ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ

  • О.О. Селезньова Одеська державна академія будівництва та архітектури
Ключові слова: маркетингове середовище, будівельне підприємство, маркетингова діяльність, демографічні фактори, соціокультурні фактори, природні фактори

Анотація

Мета – діагностика демографічних, соціокультурних, природних факторів маркетингового макросередовища будівельних підприємств, що сприятиме посиленню конкурентоспроможності суб’єктів господарювання за рахунок використання наведених даних під час розробки маркетингової стратегії підприємства. Методика дослідження. В процесі дослідження використано наукові методи дослідження: монографічний – при обґрунтуванні теоретичних положень предмету дослідження; узагальнення, аналізу та синтезу – при обробці відомостей Державної служби статистики України та інших джерел, в тому числі ресурсів Інтернет. Результати. У статті проведено діагностику демографічних, соціокультурних, природних факторів маркетингового макросередовища будівельних підприємств України. Визначено динаміку та тенденції розвитку показників наведених факторів. Розкрито напрямки впливу проаналізованих тенденцій на маркетингову та господарську діяльність суб’єктів господарювання будівництва. Виявлено зменшення кількості споживачів, переваги зрілого та жіночого попиту, регіональну переорієнтацію будівництва, підвищення попиту на будівництво спортивних споруд та релігійних закладів, накопичення небезпечних відходів. Встановлено необхідність щодо удосконалення державного управління факторами маркетингового макросередовища. Обґрунтовано доцільність звернення особливої уваги до демографічної ситуації, охорони навколишнього середовища, розвитку медичної та соціальної допомоги в Україні. Наукова новизна. Набуло подальшого розвитку визначення характеристики факторів маркетингового макросередовища та їх впливу на маркетингову діяльність будівельних підприємств, що, на відміну від інших підходів, розкрило сучасні крайові аспекти проблеми й спроможне адекватно відповісти потребам управлінського складу суб’єктів господарювання будівництва для укріплення системи управління маркетинговою діяльністю. Практична значущість. Використання здобутків дослідження спроможне підвищити ефективність функціонування системи управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств за рахунок своєчасної відповідної реакції на фактори маркетингового макросередовища та, як наслідок, сприятиме посиленню конкурентоспроможності суб’єктів господарювання.

Посилання

Багиев Л.Ю. Маркетинг : [учебник для ВУЗ] / Л.Ю. Багиев. – СПб. : Издательство СПбГУЕиФ, 2008. – 320 с.

Балабанова Л.В. Маркетинг : [підручник] / Л.В. Балабанова. – [Вид. 3-тє, перероб. і доп.]. – К. : КНЕУ, 2011. – 543 с.

Власенко Я.О. Основи сучасного маркетингу / Я.О. Власенко, С.В. Карпенко. – К. : Видавництво «Фірма «ІНКОС», 2011. – 328 с.

Гаркавенко С.С. Маркетинг / С.С. Гаркавенко. – К. : Лібра, 2008. – 712 с.

Голубков Е.П. Основы маркетинга : [учебник] / Е.П. Голубков. – М. : Финпресс, 2009. – 276 с.

Липчук В.В.. Маркетинг: основи теорії і практики : [навч. посібник] / В.В. Липчук, А.П. Дудяк ; [за заг. ред. В.В. Липчука]. – Львів : Новий світ-2000, Магнолія плюс, 2003. – 288 с.

Котлер Ф. Маркетинг 3.0. От продуктов к потребителям и далее – к человеческой душе / Ф. Котлер, Х. Картаджайя, А. Сетиван ; [пер. с англ. А. Заякина]. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2012. – 240 с.

Селезньова О.О. Організаційно-економічний механізм управління ринковою діяльністю роздрібних торговельних підприємств : [монографія] / О.О. Селезньова, М.П. Сахацький, Г.М. Запша. – Одеса : КП ОМД, 2012. – 182 с.

Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.

Ukraine: Over view of population displacement (as of 11 March 2015) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://reliefweb.int/map/ukraine/ukraine-overview-population-displacement-11-march-2015

Вікова структура населення України // Wikipedia [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki/Вікова_структура_ населення_України

Щільність населення в Україні по регіонах, 1989–2014 рр. // Статистика України: візуалізація [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uafrontier.com/shilnist-naselennja-v-ukrajini-po-regionah- 1989-2014/

Список_стран_по_плотности_населения // Wikipedia. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ru.wikipedia.org/wiki/ Список_стран_по_плотности_населения

Індекс розвитку людського потенціалу // Info light – інформаційно-аналітичний центр [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://infolight.org.ua/content/indeks-rozvitku-lyudskogo- potencialu-2013-reyting-Ukrayiny

Human Development Reports // United Nations Development Programme [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://hdr.undp.org/en

Економічні та гуманітарні напрями розвитку соціальної інфраструктури : [кол. моногр.] / [B.М. Новіков, Н.М. Дєєва, Г.А. Дмитренко та ін.] ; за наук. ред. В. М. Новікова. – Вінниця : ПП Балюк І.Б., 2012. – 511 c.

Заклади охорони здоров’я та захворюваність населення України у 2013 році : експрес-випуск / Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/

Статистичний щорічник України за 2011 р. / [За редакцією О.Г. Осауленка]. – К. : Державна служба статистики України, 2012. – 559 с.

Статистичний щорічник України за 2013 р. / [За редакцією О.Г. Осауленка]. – К. : Державна служба статистики України, 2014. – 534 с.

Bagiev, L.Yu. (2008), Marketing [Marketing], high school textbook, Izdatelstvo SPbGUEiF, St. Petersburg, Russia, 320 p.

Balabanova, L.V. (2011), Marketynh [Marketing], textbook, KNEU, Kyiv, Ukraine, 543 p.

Vlasenko, Ya.O. and Karpenko, S.V. (2011), Osnovy suchasnoho marketynhu [Fundamentals of Modern Marketing], Vydavnytstvo “Firma “INKOS”, Kyiv, Ukraine, 328 p.

Harkavenko, S.S. (2008), Marketynh [Marketing], Libra, Kyiv, Ukraine, 712 p.

Golubkov, Ye.P. (2009), Osnovy marketinga [Basics of marketing], textbook, Finpress, Moscow, Russia, 276 p.

Lypchuk, V.V. and Dudiak, A.P. (2003), Marketynh: osnovy teorii ta praktyky [Marketing: fundamentals of theory and practice], tutorial, Novyi svit-2000, Mahnoliia plius, Lviv, Ukraine, 288 p.

Kotler, F., Kartadzhayia, Kh. and Setivan, A. (2012), Marketing 3.0. Ot produktov k potrebiteliam i dalee – k chelovecheskoy dushe [Marketing 3.0. From products to consumers and then – to the human soul], Traslated by A. Zaiakin, Alpina Biznes Buks, Moscow, Russia, 240 p.

Seleznova, O.O., Sakhatskyi, M.P. and Zapsha, H.M. (2012), Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm upravlinnia rynkovoiu diialnistiu rozdribnykh torhovelnykh pidpryiemstv [Organizational and economic mechanism of retail trade enterprises’ market activity], monograph, KP OMD, Odessa, Ukraine, 182 p.

Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [Official website of the State Statistics Service of Ukraine], available at: www.ukrstat.gov.ua (access date July 15, 2015).

Ukraine: Over view of population displacement (as of 11 March 2015), available at: http://reliefweb.int/map/ukraine/ukraine-overview-population displacement-11-march-2015 (access date July 15, 2015).

Vikova struktura naselennia Ukrainy [The age structure of the population of Ukraine], available at: http://uk.wikipedia.org/wiki Вікова_структура_населення_України (access date July 15, 2015).

Shchilnist naselennia v Ukraini po rehionakh, 1989-2014 rr. [The population density in Ukraine by region, 1989–2014], available at: http://uafrontier.com/shilnist-naselennja-v-ukrajini-po-regionah-1989-2014/ (access date July 15, 2015).

Spisok stran po plotnosti naseleniia [List of countries by population density], available at: https://ru.wikipedia.org/wikiСписок_стран_по_плотности_населения (access date July 15, 2015).

Indeks rozvytku liudskoho potentsialu [Human Development Index], available at: http://infolight.org.ua/content/indeks-rozvitku-lyudskogo-potencialu-2013-reyting-ukrayini (access date July 15, 2015).

Human Development Reports, United Nations Development Programme, available at: http://hdr.undp.org/en (access date July 15, 2015).

Novikov, V.M., Dieieva, N.M., Dmytrenko, H.A. et al. (2012), Ekonomichni ta humanitarni napriamy rozvytku sotsialnoi infrastruktury [Economic and humanitarian directions development of social infrastructure], monograph, PP Baliuk I.B., Vinnytsia, Ukraine, 511 p.

Zaklady okhorony zdorovia ta zakhvoriuvanist naselennia Ukrainy u 2013 rotsi [Health care and morbidity Ukraine in 2013], available at: http://ukrstat.gov.ua/ (access date July 15, 2015).

Osaulenko, O.H. (2012), Statystychnyi shchorichnyk Ukrainy za 2011 r. [Statistical Yearbook of Ukraine for 2011], Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy, Kyiv, Ukraine, 559 p.

Osaulenko, O.H. (2014), Statystychnyi shchorichnyk Ukrainy za 2013 r. [Statistical Yearbook of Ukraine for 2013], Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy, Kyiv, Ukraine, 534 p.

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2015-09-22
Як цитувати
Селезньова, О. (2015). ДІАГНОСТИКА ДЕМОГРАФІЧНИХ, СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ТА ПРИРОДНИХ ФАКТОРІВ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА БУДІВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ. Сталий розвиток економіки, (3(28), 55-64. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/576
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ