НАПРЯМКИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЦЕСНОГО ПІДХОДУ

  • К.О. Охрущак Одеська національна академія зв'язку імені О.С. Попова
Ключові слова: підприємства сфери телекомунікацій, процесно-орієнтоване управління витратами, процесний підхід, АВ-костинг, конкурентоспроможність

Анотація

Мета – розробка теоретичних, методологічних положень і формування напрямків підвищення ефективності управління витратами підприємств сфери телекомунікацій на основі застосування процесного підходу. Методика дослідження. В процесі дослідження використано загально-наукові та спеціальні методи, зокрема: діалектичний, що дозволило вивчити місце процесного підходу обліку в управлінні витратами підприємств сфери телекомунікацій; стратегічного аналізу у формуванні напрямків підвищення ефективності управління витратами підприємств сфери телекомунікацій на основі застосування процесного підходу; структурно-логічний – при обґрунтуванні елементів системи процесно-орієнтованого управління витратами підприємств сфери телекомунікацій. Завдяки аналізу й синтезу зроблено висновки щодо необхідності та доцільність практичного застосування результатів дослідження. Результати. Запропоновано напрямки підвищення ефективності управління витратами підприємств сфери телекомунікацій на основі процесного підходу. Узагальнено напрямки оптимізації системи управління на основі процесного підходу, що передбачають оптимізацію витратоутворюючих факторів, ланцюжка створення цінності, стратегічного позиціонування. Наукова новизна. Узагальнено методологічні передумови процесно-орієнтованого управління витратами підприємств телекомунікацій як основи: оцінки витрат на здійснення процесів та ефективності процесів на підприємстві сфери телекомунікацій; кількісної оцінки вартості та продуктивності процесів; визначення вартості виробництва; визначення можливостей для удосконалення продуктивності та ефективності процесів, що аналізуються; оцінки ефективності використання ресурсів та вартості об’єктів. Практична значущість. Втілення науково-обґрунтованого порядку, структури та напрямків застосування процесного підходу у практику підприємств сфери телекомунікацій має можливість більш ефективно вирішувати проблеми розподілу та розрахунку витрат за видами послуг, підвищити ефективність тарифоутворення, бюджетування, сприяти забезпеченню життєздатності та конкурентоспроможності, стабільності розвитку підприємства.

Посилання

Биннер Х.Ф. Управление организациями и производством. От функционального менеджмента к процессному / Х.Ф. Биннер. – М. : АльпинаБизнесБукс, 2009. – 282 с.

Волкова М.В. Використання методу планування та контролю витрат на основі діяльності (АВС) у системі управління витратами підприємства / М.В. Волкова // Коммунальное хозяйство городов : [научно-технический сборник]. Серия: экономические науки. – 2008. – Выпуск 82. – С. 72-80.

Гранатуров В.М. Науково-методичні передумови розробки моделей витрат операторів зв’язку на загальнодоступні послуги / В.М. Гранатуров, І.В. Литовченко, О.В. Орлова // В кн.: Державне регулювання економічного розвитку. – Донецьк : Дон. ДАУ, 2003. – Вип. 29. – Т.4. – С. 69-75.

Данилюк М.О. Теорія і практика процесно-орієнтованого управління витратами : [наукове видання] / М.О. Данилюк, В.Р. Лещій. – Івано-Франківськ : Місто НВ, 2002. – 248 с.

Захарченко Л.А. Формування та шляхи зниження витрат в структурних підрозділах Укртелекому в сучасних умовах / Л.А. Захарченко, Н.П. Спільна // Наукові праці ОНАЗ. – 2003. – № 1. – С. 119-123.

Коптелов А.К. Совершенствование бизнес процессов телекоммуникационной компании / А.К. Коптелов // Мобильные телекоммуникации. – 2006. – № 7 (65). – С. 45-51.

Ладыко И.Ю. Концепция процессного управлення: состояние, развитие и проблемы / И.Ю. Ладыко // Економіка. Менеджмент. Підприємництво : [зб. наук. пр.]. – Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2009. – Вип. № 21 (II). – С. 126-130.

Ніколенко Л.А. Методичні проблеми формування тарифів на послуги зв’язку / Л.А. Ніколенко // Економіка: проблеми теорії та практики. – 2003. – Вип. 184. – Том ІІІ. – С. 548-551.

Партин Г.О. Оцінка концепцій управління витратами суб’єктів господарювання / Г.О. Партин // Регіональна економіка. – 2008. – № 2. – С. 44-50.

Самуйлов К.Е. Бизнес-процессы и информационные технологии в управлении телекоммуникационными компаниями / К.Е. Самуйлов, А.В. Чукарин, Н.В. Яркина. – Москва : Альпина Паблишерз, 2009. – 442 с.

Сафонова Л.А. Раздельный учет затрат в телекоммуникациях / Л.А. Сафонова, Н.Ю. Плотникова, Е.И. Зуева. – М. : Горячая линия – Телеком, 2007. – 165 с.

Шанк Дж. Стратегическое управление затратами: новые методы увеличения конкурентоспособности / Дж. Шанк, В. Говиндараджан ; [пер. с англ.]. – СПб. : Бизнес Микро, 1999. – 288 с.

Яценко М.С. Управління витратами та тарифами з надання інфокомунікаційних послуг за допомогою сучасних інформаційних технологій / М.С. Яценко, Н.В. Бут // Праці Одеського політехнічного університету. – 2011. – Вип. 3 (37). – С. 177-183.

Binner, Kh.F. (2009), Upravlenie organizatsiiami I proizvodstvom. Ot funktsionalnogo menedzhmenta k protsessnomu [Management organization and production. That functional management for process], AlpinaBiznesBuks, Moskow, Russia, 282 p.

Volkova, M.V. (2008), “Using planning and cost control based on activities (ABC) in the enterprise cost management”, Kommunalnoe khoziaistvo gorodov. Seriia: ekonomicheskie nauki, issue 82, pp. 72-80.

Hranaturov, V.M., Lytovchenko, I.V. and Orlova, O.V. (2003), “Scientific and methodological prerequisites develop cost models of operators of communication services for public”, In Derzhavne rehuliuvannia ekonomichnoho rozvytku, issue 29, vol. 4, Donetsk, Don. DAU, Ukraine, pp. 69-75.

Danyliuk, M.O. and Leshchii, V.R. (2002), Teoriia i praktyka protsesno-oriientovanoho upravlinnia vytratamy [Theory and practice of process-oriented cost management], Misto NV, Ivano-Frankivsk, Ukraine, 248 p.

Zakharchenko, L.A. and Spilna, N.P. (2003), “Formation and ways to reduce costs in subdivisions Ukrtelecom in modern conditions”, Naukovi pratsi ONAZ, no. 1, pp. 119-123.

Koptelov, A.K. (2006), “Improving business processes telecommunication company”, Mobilnye telekommunikatsii, no. 7 (65), pp. 45-51.

Ladyko, I.Yu. (2009), “The concept of process management: status, issues and development”, Ekonomika. Menedzhment. Pidpryiemnytstvo, issue 21 (II), SNU im. V. Dalia, pp. 126-130.

Nikolenko, L.A. (2003), “Methodological problems of formation of tariffs for communication”, Ekonomika: problemy teorii ta praktyky, issue 184, vol. III, pp. 548-551.

Partyn, H.O. (2008), “Assessment concepts of cost management entities”, Rehionalna ekonomika, no. 2, pp. 44-50.

Samuylov, K.E., Chukarin, A.V. and Yarkina, N.V. (2009), Biznes-protsessy I informatsionnye tekhnologii v upravlenii telekommunilatsionnymi kompaniiami [Business processes and information technologies in management telecommunication company], Alpina Pablisherz, Moskow, Russia, 442 p.

Safonova, L.A., Plotnikova, N.Yu. and Zueva, E.Y. (2007), Razdelnyy uchyet zatrat v telekommunikatsiiakh [Separate cost accounting in telecommunications], Goriachaia liniia – Telekom, Moskow, Russia, 165 p.

Shank, Dzh. and Govindaradzhan, V. (1999), Strategicheskoe upravlenie zatratami: novye metody uvelicheniia konkurentosposobnosti [Strategic Cost Management: new methods of increasing the competitiveness], Biznes Mikro, SPb., Russia, 288 p.

Yatsenko, M.S. and But, N.V. (2011), “Management expenses and fees for the provision of infocommunication services using modern information technology”, Pratsi Odeskoho politekhnichnoho universytetu, issue 3(37), pp. 177-183.

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2015-05-19
Як цитувати
Охрущак, К. (2015). НАПРЯМКИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ НА ОСНОВІ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЦЕСНОГО ПІДХОДУ. Сталий розвиток економіки, (2(27), 131-137. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/535
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ