РОЛЬ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТІЙКОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

  • Н.І. Сарай Тернопільський національний економічний університет
Ключові слова: ділова репутація, репутаційний ризик, імідж, гудвіл

Анотація

Мета. Розробка теоретичних положень і практичних рекомендацій щодо визначення категорії «ділова репутація», обґрунтування різних підходів щодо її кількісної та якісної оцінки та з‟ясування місця і ролі ділової репутації в забезпеченні стійкості функціонування вітчизняних підприємств. Методика дослідження. Теоретичною і методологічною основою дослідження є положення сучасної економічної теорії, наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених щодо ролі ділової репутації в забезпеченні стійкості функціонування підприємств. Для досягнення поставленої мети було використано такі загальнонаукові методи дослідження: групування, порівняння і теоретичного узагальнення – для вивчення наукових праць з проблематики формування ділової репутації підприємства; індукції та дедукції – для вивчення класифікаційних ознак репутаційних ризиків, кількісних та якісних методів оцінки ділової репутації; абстрактно-логічний – для теоретичного узагальнення і формулювання висновків. Результати дослідження. Визначено економічну суть категорії «ділова репутація». Обґрунтовано підходи щодо кількісної та якісної оцінки рівня ділової репутації. Розкрито суть кількісних методів виміру ділової репутації, зокрема: методу надлишкових прибутків; методу надлишкових ресурсів; показників обсягу реалізації продукції; показників ринкової капіталізації; визначення ціни ділової репутації під час злиття чи поглинання підприємств; визначення вартості ділової репутації за міжнародними стандартами фінансової звітності. Розкрито суть якісних методів оцінки ділової репутації, а саме: методу соціологічних опитувань, рейтингового та експертного методів. Визначено відмінність ділової репутації від іміджу та ґудвілу. Наукова новизна результатів дослідження. Узагальнено теоретико-методологічні дослідження щодо визначення категорії «ділова репутація», уточнено класифікацію репутаційних ризиків за низкою ознак та з‟ясовано можливості застосування кількісних і якісних методів оцінки ділової репутації в управлінні вітчизняними підприємствами. Практична значущість результатів дослідження. На основі узагальнення теоретичних положень щодо ролі ділової репутації в розвитку фірми подано практичні рекомендації щодо її оцінки для забезпечення стійкості функціонування промислового підприємства.

Посилання

Важенина И.С.Риски деловой репутации: идентификация и оценка / И.С. Важенина, С.А. Пестриков, Т.Р. Шарипов // Экономический анализ: теория и практика. – 2011. – №17 (224). – С. 2- 11.

Гончаров Д.С. Управление рисками и эффективность бизнеса / Д.С. Гончаров. – М. : Вершина, 2008. – 216 с.

Гребешкова О.М. Ділова репутація компанії: чинники формування та їх аналітична характеристика / О.М. Гребешкова, О.В. Шиманська // Економіка і підприємництво: зб. наук. пр. молодих учених та аспірантів. – К. : КНЕУ. – 2010. – С. 54-72.

Дмитрук Є.В. Методи оцінки репутації підприємства [Електронний ресурс] / Є.В. Дмитрук // Сайт національної бібліотеки імені Вернадського. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Emp/ 2008_20/dmitruk.pdf

Журченко Ю.Н. Оценка деловой репутации предприятия / Ю.Н. Журченко // Российское предпринимательство. – 2010. – № 9. – С. 32-37.

Ковтун В.П. Теоретичні аспекти визначення репутаційних ризиків підприємства [Електронний ресурс] / В.П. Ковтун // Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана. – 2012. – Режим доступу: http://kneu.edu.ua/userfiles/ec_pidpr_th_pr_4/5/Kovtun.doc

Константінова Ю. Ділова репутація як нематеріальний актив підприємства, її оцінка та відмінність від іміджу [Електронний ресурс] / Ю. Константінова // Киівський національний економічний університет. – 2012. – Режим доступу: http://kneu.edu.ua/ua/departments/Faculty_of_Economics_and

_Administration/confere_nce/conf_social_dev_ukr_12/section4/konstantinova/.

Рєпіна І.М. Корпоративний аналіз ділової репутації підприємства / І.М. Рєпіна, В.Л. Ковтун // Теоретичні та прикладні питання економіки. – 2012. – №27. – С. 237-242.

Родіонов О.В. Гудвіл як економічне відображення ділової репутації підприємства [Електронний ресурс] / О.В. Родіонов // Економіка. Менеджмент. Підприємництво. Збірник наукових праць. – 2010. – № 22. – Режим доступу: http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/ 4075/1/11.doc.10. Шиманська О.В. Методи оцінки ділової репутації підприємства [Електронний ресурс] / О.В. Шиманська // Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана. – 2012. – Режим доступу: http://kneu.edu.ua/userfiles/ec_pidpr_th_pr_4/2/Shimanska.docx.

Vazhenina, I.S., Pestrikov, S.A. and Sharipov, T.R. (2011), “Risks of business reputation: identification and assessment”, Ekonomicheskiy analiz: teoriya i praktika, no. 17, pp. 2-11.

Honcharov, D.S. (2008), Upravleniye riskami i effektivnost biznesa [Risk management and business efficiency], Vershina, Moscow, Russia.

Hrebeshkova, O.M. and Shymanska, O.V. (2010), “Business reputation of the company:forming factors and their analytical characteristics”, Ekonomika i pidpryiemnytstvo, no. 25, pp.54-72.

Dmytruk, Ye.V. (2008), “Methods for assessing the reputation of the company”, available at: http://nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Emp/ 2008_20/dmitruk.pdf (access date March 15, 2016).

Zhurchenko, Yu.N. (2010), “Evaluation the business reputation of the enterprise”, Rossiyskoie predprinimatelstvo, no. 9, pp.32-37.

Kovtun, V.P. (2012), “Theoretical aspects definition of enterprise reputation risks”, available at: http://kneu.edu.ua/userfiles/ec_pidpr_th_pr_4/5/Kovtun.doc (access date April 10, 2016).

Konstantinova, Yu. (2012), “Business reputation as an intangible asset of the company, and its evaluation and difference from the image”, available at: http://kneu.edu.ua/ua/departments/Faculty_of_Economics_and_Administration/confere_nce/conf_social_dev_ukr_12/section4/konstantinova/ (access date April 13, 2016).

Repina, I.M. and Kovtun, V.L. (2012), “Corporate analysis of business reputation of the enterprises”, Teoretychni ta prykladni pytannia ekonomiky, no. 27, pp. 237-242.

Rodionov, O.V. (2010), “Goodwill as an economic image of business reputation of the enterprise”, available at: http://nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Emp/2010_22_1/25Rodion.htm (access date April 18, 2016).

Shymanska, O.V. (2012), “Methods of assessing the business reputation of the enterprise”, available at: http://kneu.edu.ua/userfiles/ec_pidpr_th_pr_4/2/ Shimanska.docx (access date February 5, 2016).

Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2016-06-03
Як цитувати
Сарай, Н. (2016). РОЛЬ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТІЙКОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА. Сталий розвиток економіки, (2(31), 94-100. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/406
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ