ПЛАНУВАННЯ КАР’ЄРИ ПРАЦІВНИКІВ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ
Анотація
Мета - виокремлення коректорів кар’єри, розроблення моделі кар’єрограми (особисте планування) посадових осіб органів ДФС та «дорожньої карти» планування кар’єри посадових осіб органів ДФС службою персоналу. Методика дослідження. У процесі написання статті використовувалися як загальнонаукові, так і специфічні методи пізнання: діалектичний, системного аналізу, індукції і дедукції (при визначенні переліку коректорів кар’єри); моделювання (при побудові моделі кар’єрограми посадових осіб органів ДФС); соціологічний (при розкритті змісту технології планування кар’єри); структурно-функціональний (при побудові «дорожньої карти»); абстрактно-логічний (при узагальненні теоретичних положень, формуванні висновків та пропозицій). Результати. Визначено перелік коректорів кар’єри – чинників, які здатні позитивно чи негативно вплинути на перебіг кар’єри працівника ДФС. Задля нівелювання негативного впливу цих коректорів кар’єри запропоновано модель кар’єрограми (особисте планування) посадових осіб органів ДФС, що враховує поставлену мету, та «дорожню карту» планування кар’єри посадових осіб органів ДФС службою персоналу. Для удосконалення процесу управління кар’єрою працівників ДФС запропоновано прийняти нормативно-правовий акт ДФС і визначити та закріпити чіткий в ньому дієвий механізм проходження служби в системі органів ДФС. Наукова новизна. Вперше розроблено модель кар’єрограми (особисте планування) посадових осіб органів ДФС та «дорожню карту» планування кар’єри посадових осіб органів ДФС службою персоналу, а також виокремлено коректори кар’єри. Практична значущість. Отримані результати сприятимуть удосконаленню організаційно-правового забезпечення системи управління персоналом Державної фіскальної служби України.
Посилання
Літинська В.А. Формування трудової кар’єри працівника на підприємстві / В.А. Літинська // Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. – 2013. – Вип. 1 (14). – С. 140-148.
Коломієць Ю.В. Сучасні тенденції управління діловою кар’єрою персоналу / Ю.В. Коломієць, О.А. Фомова // Вісник Хмельницького національного університету. – 2014. – № 3. – Том 2. – С. 86-89.
Закаблук О.Г. Удосконалення управління кадровим потенціалом підприємства / О.Г. Закаблук // Держава та регіони. – 2013. - № 5 (74). – С. 61-67.
Кусмінська Т.А. Планування кар’єри державного службовця на сучасному етапі / Т.А. Кусмінська // Економіка та держава. – 2013. – № 4. – С. 129-131.
Киселева Е.В. Планирование и развитие карьеры : учебное пособие [для студентов высших учебных заведений] / Е.В. Киселева. – Вологда : Легия, 2010. – 332 с.
Управління розвитком персоналу : [навч. посібник] / Т.П. Збрицька, Г.О. Савченко, М.С. Татаревська ; [за заг. ред. М.С. Татаревської]. – Одеса : Атлант, 2013. - 427 с.
Деякі питання реформування державного управління України : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р. № 474-р [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/474-2016-%D1%80.
Про державну службу : Закон України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/889-19.
Про затвердження Типового положення про службу управління персоналом державного органу: Наказ Нац. агентства України з питань держ. служби від 03 березня 2016 р. № 47 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0438-16.
Про внесення змін до Положення про Департамент кадрової політики та роботи з персоналом Державної фіскальної служби України : Наказ Державної фіскальної служби від 29 вересня 2016 р. № 818.
Петри Ник Тенденции в развитии лидерства / Ник Петри ; [пер. с англ.] / Center for Creative Leadership. - Кембридж, Массачусетс, 2011. – 36 с.
Litynska, V.A. (2013), “Formation of work career employee in the enterprise”, Visnyk Skhidnoievropeiskoho universytetu ekonomiky i menedzhmentu, Iss. 1 (14), pp. 140-148.
Kolomiiets, Yu.V. and Fomova, O.A. (2014), “Modern trends in business management career staff”, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, no. 3, Vol. 2, pp. 86-89.
Zakabluk, O.H. (2013), “Improving human resources management of enterprise”, Derzhava ta rehiony, no. 5 (74), pp. 61-67.
Kusminska, T.A. (2013), “Career planning civil servant at the present stage”, Ekonomika ta derzhava, no. 4, pp. 129-131.
Kisileva, E.V. (2010), Planirovanie i razvitie karery [Planning and career development], tutorial, Legiia, Vologda, Russia, 332 p.
Zbrytska, T.P., Savchenko, H.O. and Tatarevska, M.S. (2013), Upravlinnia rozvytkom personalu [Management personnel development], Atlant, Odesa, Ukraine, 427 p.
Kabinet Ministriv Ukrainy (2016), Deiaki pytannia reformuvannia derzhavnoho upravlinnia Ukrainy [Some issues of public administration reform Ukraine], Rozporiadzhennia dated 24.06.2016 no. 474-p, available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/474-2016-%D1%80 (access date September 22, 2016).
Verkhovna Rada Ukrainy (2015), Pro derzhavnu sluzhbu [On the State Service], Zakon Ukrainy dated 10.12.2015 no. 889-VIII, available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/889-19 (access date September 22, 2016).
Natsionalne ahentstvo Ukrainy z pytan derzhavnoi sluzhby (2016), Pro zatverdzhennia Typovoho polozhennia pro sluzhbu upravlinnia personalom derzhavnoho orhanu [About adoption of Regulation on service personnel management state agency], Nakaz dated 03/03/2016 no. 47, available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0438-16 (access date September 22, 2016).
Derzhavna fiskalna sluzhba Ukrainy (2016), Pro vnesennia zmin do Polozhennia pro Departament kadrovoi polityky ta roboty z personalom Derzhavnoi fiskalnoi sluzhby Ukrainy [On Amendments to the Regulations on Department personnel policy and work with the staff of the State Fiscal Service of Ukraine], Nakaz dated 9.09.2016 no. 818.
Petri, Nik (2011), Tendentsii v razvitii liderstva [Trends in leadership development], Kembridzh, Massachusets, USA, 36 p.