ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ НА ОСНОВІ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ МАРКЕТИНГУ
Анотація
Мета. Дослідження особливостей і основних напрямків застосування інформаційно-комунікаційних технологій у віртуальному середовищі Інтернет, визначення сукупності сучасних інтернет-технологій маркетингу для підвищення економічної безпеки підприємств. Методика дослідження. В процесі дослідження використовувалися такі методи: аналітико-монографічний – при вивченні літературних джерел з теми дослідження; абстрактно-логічний – для теоретичного узагальнення та формування висновків; системного аналізу, абстрагування, логічних узагальнень – при дослідженні особливостей застосування інформаційно-комунікаційних технологій у Інтернеті, визначенні та аналізі сукупності сучасних інтернет-технологій маркетингу для підвищення економічної безпеки підприємств. Результати. Досліджено особливості застосування інформаційно-комунікаційних технологій у віртуальному середовищі Інтернет та проведено аналіз основних напрямків їх використання вітчизняними підприємствами. Визначено сукупність сучасних маркетингових інтернет-технологій і переваг, які отримують підприємства за їх практичного використання для забезпечення належного рівня економічної безпеки. Надано рекомендації щодо підвищення ефективності забезпечення економічної безпеки вітчизняних підприємств з орієнтацією на застосування маркетингових інтернет-технологій. Наукова новизна. Набула подальшого вирішення проблема підвищення економічної безпеки підприємств на основі застосування маркетингових інтернет-технологій. У зв’язку з чим визначено та рекомендовано до практичного використання сукупність сучасних інтернет-технологій маркетингу для підвищення ефективності забезпечення економічної безпеки вітчизняних підприємств. Практична значущість. Визначена сукупність сучасних інтернет-технологій маркетингу може бути використана в практиці фінансово-господарської діяльності підприємств України для підвищення та підтримання на належному рівні їх економічної безпеки.
Посилання
Череп А.В., Бондар О.О. Маркетингові комунікації в системі забезпечення економічної безпеки підприємств машинобудування. Вісник Запорізького національного університету. Економічні науки. 2015. № 4(28). С. 130-136.
Ганус С.М. Маркетинг как инструмент обеспечения экономической безопасности рыночной деятельности. Экономические науки. 2009. № 2(51). С. 132-137.
Фроленко О.М. Маркетинговий механізм формування системи економічної безпеки підприємства. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2014. Вип. 6. Ч. 3. С. 206-208.
Селюченко Н.Є., Климаш В.М. Маркетинг у системі формування економічної безпеки підприємства. URL: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/16972/1/234-Selyuchenko-384.pdf (дата звернення: 30.03.2019).
Ларка А.В., Хаустова І.Є. Стратегічний маркетинг у системі організації економічної безпеки підприємства. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. 2014. Вип. 2(29). С. 91-101.
Юрків Н.Я., Васильчак С.В., Стручок Н.М. Взаємозв’язок структурних елементів економічної безпеки підприємства з урахуванням комплексу маркетингу. Науковий вісник НЛТУ України. 2014. Вип. 24.9. С. 175-179.
Офіційний веб-сайт Державної служби статистики України. URL: http://ukrstat.gov.ua (дата звернення: 30.03.2019).
Орлик О.В. Концептуальні підходи щодо визначення поняття «економічна безпека підприємства». Сталий розвиток економіки: міжнар. наук.-вироб. журн. 2017. № 2. С. 105-110.
Татаренко В.Н., Будрин А.Г. Маркетинговое обеспечение предприятия. Проблемы современной экономики. 2012. № 1(41). URL: http://www.m-economy.ru/art.php?nArtId=3949 (дата звернення: 30.03.2019).
Ілляшенко С.М., Іванова Т.Є. Інструменти та методи просування продукції в Internet: аналітичний огляд. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. № 3. С. 20-32.
Мозгова Г.В. Інструменти інтернет-маркетингу та їх переваги для сучасних українських підприємств. Ефективна економіка. 2013. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2429 (дата звернення: 30.03.2019).
Смолянюк О.В. Маркетингові комунікації в Інтернеті : автореф. дис. … канд. екон. наук: 08.00.04. Київ, 2015. 19 с.
Гуменна О.В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2016. Т. 185. С. 48-53.
Cherep, A.V. and Bondar, O.O. (2015), “Marketing communications in the system of economic security engineering enterprises”, Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 4(28), pp. 130-136.
Ganus, S.M. (2009), “Marketing as a tool to ensure economic security of market activity”, Ekonomicheskie nauki, no. 2(51), pp. 132-137.
Frolenko, O.M. (2014), “Marketing mechanism of forming of system of economic security of enterprise”, Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, Iss. 6, Part 3, pp. 206-208.
Seliuchenko, N.Ye. and Klymash, V.M. “Marketing in the system of formation of economic security of the enterprise”, available at: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/16972/1/234-Selyuchenko-384.pdf (access date March 30, 2019).
Larka, A.V. and Khaustova, I.Ye. (2014), “Strategic marketing in the system of economic security”, Problemy teorii ta metodolohii bukhhalterskoho obliku, kontroliu i analizu, Iss. 2(29), pp. 91-101.
Yurkiv, N.Ya., Vasylchak, S.V. and Struchok, N.M. (2014), “The relationship of structural elements of economic security enterprise in the view of the marketing mix”, Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy, Iss. 24.9, pp. 175-179.
Ofitsiinyi veb-sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [Official website of the State Statistics Service of Ukraine], available at: http://ukrstat.gov.ua (access date March 30, 2019).
Orlyk, O.V. (2017), “Conceptual approaches to the definition of «economic security of an enterprise»”, Stalyi rozvytok ekonomiky: mizhn. nauk.-vyrobn. zhurnal, no. 2, pp. 105-110.
Tatarenko, V.N. and Budrin, A.G. (2012), “Marketing providing of enterprise”., Problemy sovremennoiy ekonomiki, no. 1(41), available at: http://www.m-economy.ru/art.php?nArtId=3949 (access date March 30, 2019).
Illiashenko, S.M. and Ivanova, T.Ye. (2015), “Tools and techniques of promotion of products in Internet: analytical review”, Marketynh i menedzhment innovatsii, no. 3, pp. 20-32.
Mozhova, H.V. (2013), “Tools of internet marketing and their advantages for modern Ukrainian enterprises", Efektyvna ekonomika, no. 10, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2429 (access date March 30, 2019).
Smolianiuk, O.V. (2015), “Marketing communications in the Internet”, Thesis abstract of Cand. Sc. (Econ.), 08.00.04, Kyiv, Ukraine, 19 p.
Humenna, O.V. (2016), “Modern instruments of digital marketing in the system of integrated marketing communications”, Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky, Vol. 185, pp. 48-53.