УДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБЛІКУ ВИТРАТ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Мета – удосконалення організації обліку витрат рекламної діяльності в частині формування обліково- інформаційного забезпечення процесу управління витратами рекламної діяльності. Методика дослідження. У процесі дослідження застосовувалися як загальнонаукові, так і специфічні методи пізнання. У роботі використовувалися: аналітико-монографічний метод – при вивченні літературних джерел; системно-аналітичний метод – при дослідженні законодавчих чи інших нормативно-правових актів з питань організації обліку витрат рекламної діяльності підприємства; абстрактно-логічний метод – для узагальнення теоретичних положень, формування висновків та пропозицій. Результати. Розглянуто та удосконалено організацію обліку витрат рекламної діяльності підприємства. Запропонована структура робочого Плану рахунків у частині субрахунків, призначених для відображення витрат з окремих видів рекламних заходів, що сприятиме адекватності та достатній аналітичності формування інформаційної бази для врегулювання питань з управління витратами рекламної діяльності підприємства. Наукова новизна результатів полягає в розробці аналітичних субрахунків, призначених для відображення витрат рекламної діяльності підприємства, що дозволить сформувати розгалужену систему аналітичних рахунків відповідно до спеціалізації та сфери рекламних послуг. Практична значущість полягає в тому, що основні положення даного дослідження у формі практичних рекомендацій можуть бути використані підприємствами при організації обліку витрат рекламної діяльності.
Посилання
Витрати : Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2006 р. № 415 (зі змінами та доповненнями) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00
Власова І.О. Методологічні аспекти обліку збуту / І.О. Власова // Вісник Національного технічного університету «ХПІ» : [збірник наукових праць]. Тематичний випуск «Дослідження і оптимізація економічних процесів «Оптимум 2006» 23’2006». – Харків : НТУ «ХПІ», 2006. – С. 123-126.
Гудзенко Н.М. Облікова інформація як основа управління збутом / Н.М. Гудзенк // Збірник наукових праць ВДАУ. – 2002. – Випуск 11. – C. 163-167.
Древаль О.Ю. Рекламний менеджмент : конспект лекцій [для студентів спеціальності «Менеджмент організацій» денної і заочної форм навчання] / О.Ю. Древаль. – Суми : Видавництво СумДУ, 2010. – 93 с.
Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затв. наказом Мінфіну України від
11.99 р. № 291 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0893- 99/page19
Лукан О.М. Сучасний стан нормативно-правового забезпечення обліку витрат маркетингової діяльності підприємства / О.М. Лукан // Вчені записки Університету «КРОК». – 2014. – Випуск 36. – С. 143-151.
Палагнюк К.М. Облік адміністративних витрат та витрат на збут: проблеми та шляхи вирішення / К.М. Палагнюк [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.rusnauka.com/17_AVSN_2012/Economics/7_112889.doc.htm
Тищенко В.Б. Рекламна діяльність: облік та оподаткування / В.Б. Тищенко // Управління розвитком. – 2014. – Випуск 9 (172). – С. 36-38.
Ministerstvo finansiv Ukrainy (2006), Vytraty [Costs], Polozhennia (standart) bukhhalterskoho obliku 16, Nakaz Ministerstva finansiv Ukrainy dated 28.04.2006 no. 415, available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00 (access date December 10, 2016).
Vlasova, I.O. (2006), “Methodological aspects of accounting sales”, Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu “KhPI”. Tematychnyi vypusk “Doslidzhennia i optymizatsiia ekonomichnykh protsesiv “Optymum 2006” 23’2006”, NTU “KhPI”, Kharkiv, Ukraine, pp. 123-126.
Hudzenko, N.M. (2002), “The accounting information as a basis for management sales”, Zbirnyk naukovykh prats VDAU, Issue 11, pp. 163-167.
Dreval, O.Yu. (2010), Reklamnyi menedzhment [Advertising management], synopsis of lectures, Vydavnytstvo SumDU, Sumy, Ukraine, 93 p.
Ministerstvo finansiv Ukrainy (1999), Instruktsiia pro zastosuvannia Planu rakhunkiv bukhhalterskoho obliku aktyviv, kapitalu, zoboviazan i hospodarskykh operatsii pidpryiemstv i orhanizatsii [Instructions on the application of the Plan of Accounts for assets, capital, liabilities and business operations of enterprises and organizations], Nakaz Ministerstva finansiv Ukrainy dated 30.11.99 no. 291, available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99/page19 (access date December 10, 2016).
Lukan, O.M. (2014), “The current state of the legal provision of cost accounting marketing of the enterprise”, Vcheni zapysky Universytetu “KROK”, Issue 36, pp. 143-151.
Palahniuk, K.M. “Accounting for administrative expenses and cost of sales: problems and ways of decision”, available at: http://www.rusnauka.com/17_AVSN_2012/Economics/7_112889.doc.htm (access date December 12, 2016).
Tyshchenko, V.B. (2014), “Advertising: accounting and taxation”, Upravlinnia rozvytkom, Issue 9(172), pp. 36-38.