МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ ПРОДУКЦІЇ СВИНАРСТВА

  • М.І. Ібатуллін Національний університет біоресурсів і природокористування України
Ключові слова: ринок, свинарство, методологія, попит, пропозиція, ціна

Анотація

Мета. Розробка методологічних положень щодо розвитку та функціонування ринку продукції свинарства в Україні. Методика дослідження. В процесі дослідження використано загальнонаукові та спеціальні методи і методичні підходи, зокрема: монографічний, статистичних групувань, порівняння, абстрактно-логічний – при обґрунтуванні методології дослідження ринку продукції свинарства та при розробці концептуального підходу до поетапного дослідження поставленої проблеми. Результати. Запропоновано концептуальний підхід до поетапного дослідження ринку продукції свинарства: перший етап – проведення ретроспективного аналізу збалансованості ринків по окремих видах продукції свинарства; другий етап – розробка прогнозу збалансованості ринку продукції свинарства. Зазначені етапи передбачають глибоке дослідження ринку продукції свинарства як на основі методів якісного аналізу, так із використанням методів кількісного аналізу, що дає змогу розробити дієві інструменти економічного регулювання щодо забезпечення його збалансованості. Наукова новизна. Доведено, що методологія дослідження ринку продукції свинарства є складною сукупністю, принципів, норм, цінностей, парадигм, теорій і методів, яка повинна реалізувати три взаємопов’язані функції. Перша із них передбачає одержання, створення нового знання, яке реалізується на основі загальнонаукових методів та загальнофілософських форм і принципів пізнання; друга – полягає у структуруванні нового знання у вигляді нових понять, категорій, теоретичних ідей, гіпотез, теорій; третя функція передбачає організацію використання одержаних знань у суспільному житті та практичній діяльності. Практична значущість. Отримані результати дослідження можуть бути використані при обґрунтуванні стратегії інноваційного розвитку галузі свинарства. Вони сприятимуть збалансованості і забезпеченню сталого розвитку галузі в спеціалізованих свинарських господарствах.

Посилання

Кохановский В. П. Философия и методология науки: учеб. для высших учебных заведений / В. П. Кохановский. – Ростов н/Д. : Феникс, 1999. – 576 с.

Методологія наукових досліджень з державного управління: хрестоматія / упоряд.: С.В. Загороднюк, О. Л. Євмєшкіна, В. В. Лещенко; за заг. ред. д-ра політ. наук К. О. Ващенка. – К. : НАДУ, 2014. – 180 с.

Шейко В.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – 6-те вид., перероб. і доп. – К. : Знання, 2008. – 310 с.

Мочерний С. В. Методологія економічного дослідження: моногр. / С. В. Мочерний. – Львів: Світ, 2001. – 416 c.

Новиков А. М. Методология: словарь системы основных понятий / А. М. Новиков, Д. А. Новиков. – М.: Либроком, 2013. – 208 с.

Добронравова І. С. Філософія та методологія науки: підручник / І. С. Добронравова, Л. І. Сидоренко. – К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2008. – 223 с.

Ібатуллін М. І. Теоретичні засади функціонування ринку продукції свинарства в Україні / М. І. Ібатуллін // Сталий розвиток економіки. – 2016. – № 2[31]. – С. 14–19.

Кондратьев Н. Д. Суздальские письма / Н. Д. Кондратьев. – М. : Экономика, 2004. – 879 с.

Кондратьев Н. Д. Большие циклы конъюнктуры и теория предвидения : Сб. науч. тр. – М. : Экономика, 2002. – 768 с.

Kokhanovskiy, V.P. (1999), Filosofiya i metodologiya nauki [Philosophy and methodology of science], high school textbook, Feniks, Rostov n/D., Russia, 576 p.

Zahorodniuk, S.V., Yevmieshkina, O.L., Leshchenko, V.V., and Vashchenko, K.O. (2014), Metodolohiia naukovykh doslidzhen z derzhavnoho upravlinnia [Scientific Research Methodology in Public Administration], NADU, Kyiv, Ukraine, 180 p.

Sheiko, V.M. and Kushnarenko, N.M. (2008), Orhanizatsiia ta metodyka naukovo-doslidnytskoi diialnosti [The organization and methods of scientific and research activities], textbook, 6th publishing, corrections and additions, Znannia, Kyiv, Ukraine, 310 p.

Mochernyi, S.V. (2001), Metodolohiia ekonomichnoho doslidzhennia [The methodology of economic research], monograph, Svit, Lviv, Ukraine, 416 p.

Novikov, A.M. and Novikov, D.A. (2013), Metodologiya: slovar sistemy osnovnykh ponyatiy [Methodology: the dictionary of the system of basic concepts], Librokom, Moscow, Russia, 208 p.

Dobronravova, I.S. and Sydorenko, L.I. (2008), Filosofiia ta metodolohiia nauky [Philosophy and methodology of science], textbook, Vydavnycho-polihrafichnyi tsentr «Kyivskyi universytet», Kyiv, Ukraine, 223 p.

Ibatullin, M.I. (2016), “Theoretical basis for market functioning of pig production in Ukraine”, Stalyi rozvytok ekonomiky, no. 2[31], pp. 14–19.

Kondratyev, N.D. (2004), Suzdalskiye pisma [Suzdal Letters], Ekonomika, Moscow, Russia, 879 p.

Kondratyev, N.D. (2002), Bolshiye tsikly koyunktury i teoriya predvideniya [Large cycles of conjuncture and theory of foresight], selected works, Ekonomika, Moscow, Russia, 768 p.

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2017-11-13
Як цитувати
Ібатуллін, М. (2017). МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ ПРОДУКЦІЇ СВИНАРСТВА. Сталий розвиток економіки, (4(37), 138-144. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/230
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО