УПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ ЕФЕКТИВНОЇ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ХАРЧОВОЇ ГАЛУЗІ
Анотація
У статті розглянуто теоретичні та прикладні аспекти управління формуванням ефективної корпоративної культури на підприємствах харчової галузі. Cистематизовано ключові компоненти корпоративної культури підприємств харчової промисловості, зокрема систему спільних цінностей, стилі лідерства, комунікаційні підходи, практики мотивації, професійного розвитку та соціальної відповідальності. Запропоновано комплекс заходів для підвищення ефективності управління корпоративною культурою. Доведено, що послідовне й цілеспрямоване управління культурою сприяє зміцненню конкурентоспроможності підприємств харчової галузі, оптимізації виробничих процесів, підвищенню якості продукції та формуванню довгострокових партнерських відносин зі споживачами, працівниками й бізнес-середовищем.
Посилання
Дияк Р. Корпоративна культура: теоретичні засади та практичні аспекти формування. Грані. 2024. Т. 27. №6. С. 52-59. URL: https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/2108/2071
Глива С., Передало Х. Корпоративна культура: значимість, функції та цінності. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 61. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3870/3790
Сеник Ю. Аналіз корпоративної культури молокопереробного підприємства України. Innovation and Sustainability. 2022. №4. С. 232-239.
Ринкевич Н. Розвиток організаційної культури в системі управління підприємствами харчової промисловості. Економіка сільського господарства та ресурсів: Міжнародний науковий електронний журнал. 2020. Vol. 6, №.1. С. 123–145.
Харчишина О. В. Організаційна культура в системі менеджменту підприємств харчової промисловості. Наукові праці Національного університету харчових технологій. 2011. № 41. С. 134–139.
Кравчук Є., Крупський О. Культура менеджменту підприємств харчової промисловості. Challenges and Issues of Modern Science. 2024. №2. С. 367-371.
Чернікова Н., Долгов С., Бондаренко Д. Управління копоративної культури вітчизняних підприємств в умовах динамічного бізнес-середовища. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 56. URL: https://www.researchgate.net/publication/375845350_UDOSKONALENNA_KORPORATIVNOI_KULTURI_VITCIZNANIH_PIDPRIEMSTV_V_UMOVAH_DINAMICNOGO_BIZNES-SEREDOVISА
Barnard, C. Funkcje kierownicze. Nowoczesność Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Czytelnik. 1997.
Харун О.А., Стецюк О.В. Сутнісні характеристики корпоративної культури підприємств. Економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 139-144. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/23.pdf
Dyiak R. (2024) Korporatyvna kultura: teoretychni zasady ta praktychni aspekty formuvannia [Corporate Culture: Theoretical Foundations and Practical Aspects of Development]. Hrani. T. 27. no 6. pp. 52-59. Available at: https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/2108/2071 (in Ukrainian)
Hlyva S., Peredalo Kh.(2024) Korporatyvna kultura: znachymist, funktsii ta tsinnosti [Corporate Culture: Importance, Functions, and Values]. Ekonomika ta suspilstvo. Vyp. 61. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3870/3790 (in Ukrainian)
Senyk Yu. (2022) Analiz korporatyvnoi kultury molokopererobnoho pidpryiemstva Ukrainy [Analysis of the Corporate Culture of a Ukrainian Dairy Processing Enterprise]. Innovation and Sustainability. no 4. pp. 232-239. (in Ukrainian)
Rynkevych N. (2020) Rozvytok orhanizatsiinoi kultury v systemi upravlinnia pidpryiemstvamy kharchovoi promyslovosti [Development of Organizational Culture in the Management System of Food Industry Enterprises]. Ekonomika silskoho hospodarstva ta resursiv: Mizhnarodnyi naukovyi elektronnyi zhurnal. Vol. 6, no 1. pp. 123–145.
Kharchyshyna O. V. (2011) Orhanizatsiina kultura v systemi menedzhmentu pidpryiemstv kharchovoi promyslovosti [Organizational culture in the management system of food industry enterprises]. Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu kharchovykh tekhnolohii. no 41. pp. 134–139. (in Ukrainian)
Kravchuk Ye., Krupskyi O. (2024) Kultura menedzhmentu pidpryiemstv kharchovoi promyslovosti [Management Culture of Food Industry Enterprises]. Challenges and Issues of Modern Science. no 2. pp. 367-371. (in Ukrainian)
Chernikova N., Dolhov S., Bondarenko D. (2023) Upravlinnia ykoporatyvnoi kultury vitchyznianykh pidpryiemstv v umovakh dynavmichnoho biznes-seredovyshcha [Management of Corporate Culture in Domestic Enterprises in a Dynamic Business Environment]. Ekonomika ta suspilstvo. Vyp. 56. Available at: https://www.researchgate.net/publication/375845350_UDOSKONALENNA_KORPORATIVNOI_KULTURI_VITCIZNANIH_PIDPRIEMSTV_V_UMOVAH_DINAMICNOGO_BIZNES-SEREDOVISA (in Ukrainian)
Barnard, C. (1997). Funkcje kierownicze [Managerial functions]. Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Czytelnik.
Kharun O. A., Stetsiuk O. V. (2017) Sutnisni kharakterystyky korporatyvnoi kultury pidpryiemstv [Essential characteristics of corporate culture of enterprises]. Ekonomika i suspilstvo. № 13. рр. 139-144. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/23.pdf (in Ukrainian)

