АНАЛІЗ ІНТЕНСИВНОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКОНАННІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСУ «МАРКЕТИНГ»

Ключові слова: інформаційні технології, аналіз, маркетинг, бізнес-процес, рентабельність

Анотація

На основі вивчення оприлюднених даних Державної служби статистики України систематизовано перелік найбільш поширених інформаційних технологій при виконанні бізнес-процесу «маркетинг» підприємствами за різними КВЕД. На основі використання методу відстаней проведено рейтингову оцінку секцій КВЕД за рівнем інтенсивності використання інформаційних технологій при організації бізнес-процесу «маркетинг» в 2024 році. Для встановлення виду економічної діяльності з найвищим рівнем використання цифрових технологій для цілей маркетингу використано шість показників, що характеризують організацію електронного документообороту з контрагентами, застосування технологій штучного інтелекту, розробку вебсайтів, мобільного додатку для клієнтів, ведення соціальних мереж, придбання спеціальних програмних продуктів. Розраховано коефіцієнт детермінації для підтвердження гіпотези про наявність суттєвого зв’язку між ступенем використання підприємствами технологій штучного інтелекту для маркетингу або збуту та часткою підприємств, що одержали чистий прибуток.

Посилання

Білик М.Ю., Мороз О.В., Латишев К.О. Використання штучного інтелекту в маркетинговій діяльності підприємств. Ефективна економіка. 2024. № 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2024_1_51 (дата звернення: 25.09.2025).

Венгер Є.І., Фень К.С. Штучний інтелект як драйвер розвитку маркетингових кампаній у цифрову епоху. Часопис економічних реформ. 2024. № 2. С. 102-109. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Cher_2024_2_15 (дата звернення: 25.09.2025).

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах: використання мережі інтернет, програмного забезпечення для бізнесу, послуг хмарних обчислень, штучного інтелекту. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/zv/ikt/vikpt_shi.xlsx (дата звернення: 25.09.2025).

Індекс цифрової економіки та суспільства (DESI). URL: https://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 25.09.2025).

Леонов Я.В., Васильківський Д.М., Бойко В.Д. Еволюція інформаційного маркетингу: стратегії та технології в сучасному бізнесі. Ефективна економіка. 2024. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2024_2_29 (дата звернення: 25.09.2025).

Міщенко Д.А., Хурдей В.Д., Даценко В.В., Дронова Т.С., Павловська І.Г. Штучний інтелект у механізмі обґрунтування та реалізації маркетингових стратегій. Ефективна економіка. 2024. № 12. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2024_12_11(дата звернення: 25.09.2025).

Семененко Ю.С. Оптимізація бізнес-процесів відділу маркетингу за допомогою інформаційних технологій. Бізнес Інформ. 2024. № 1. С. 95-103. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2024_1_12(дата звернення: 25.09.2025).

Созинова І. Використання штучного інтелекту в маркетингу в умовах переходу до Економіки 5.0. European scientific journal of economic and financial innovation. 2025. № 2. С. 118-128. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/esjefi_2025_2_13 (дата звернення: 25.09.2025).

Тардаскіна Т.М. Штучний інтелект у маркетингу: сучасні тренди та перспективи розвитку. Наука, технології, інновації. 2024. № 2. С. 43-49. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/STI_2024_2_8 (дата звернення: 25.09.2025).

Чистий прибуток (збиток) підприємств за видами економічної діяльності за 2024 рік. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/fin/fin_new/fin_new_u/chpr_ved_ue.xlsx (дата звернення: 25.09.2025).

Bilyk M. Yu., Moroz O. V., Latyshev K. O. (2024) Vykorystannia shtuchnoho intelektu v marketynhovii diialnosti pidpryiemstv [The use of artificial intelligence in the marketing activities of enterprises]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy, no. 1. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2024_1_51 (in Ukrainian)

Venher Ye. I., Fen K. S. (2024) Shtuchnyi intelekt yak draiver rozvytku marketynhovykh kampanii u tsyfrovu epokhu [Artificial Intelligence as a Driver for the Development of Marketing Campaigns in the Digital Age]. Chasopys ekonomichnykh reform – Journal of Economic Reforms, no. 2, pp. 102-109. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Cher_2024_2_15 (in Ukrainian)

Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii na pidpryiemstvakh: vykorystannia merezhi internet, prohramnoho zabezpechennia dlia biznesu, posluh khmarnykh obchyslen, shtuchnoho intelektu [Use of information and communication technologies in enterprises: use of the Internet, business software, cloud computing services, artificial intelligence]. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/zv/ikt/vikpt_shi.xlsx (in Ukrainian)

Indeks tsyfrovoi ekonomiky ta suspilstva (DESI) [Digital Economy and Society Index (DESI)]. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua (in Ukrainian)

Leonov Ya. V., Vasylkivskyi D. M., Boiko V. D. (2024) Evoliutsiia informatsiinoho marketynhu: stratehii ta tekhnolohii v suchasnomu biznesi [The Evolution of Information Marketing: Strategies and Technologies in Modern Business]. Efektyvna ekonomika – Efficient Economy. no. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2024_2_29 (in Ukrainian)

Mishchenko D. A., Khurdei V. D., Datsenko V. V., Dronova T. S., Pavlovska I. H. (2024) Shtuchnyi intelekt u mekhanizmi obgruntuvannia ta realizatsii marketynhovykh stratehii [Artificial intelligence in the mechanism of substantiation and implementation of marketing strategies]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy, no. 12. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2024_12_11 (in Ukrainian)

Semenenko Yu. S. (2024) Optymizatsiia biznes-protsesiv viddilu marketynhu za dopomohoiu informatsiinykh tekhnolohii [Optimization of marketing department business processes using information technology]. Biznes Inform – Business Inform, no. 1, pp. 95-103. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2024_1_12 (in Ukrainian)

Sozynova I. (2025) Vykorystannia shtuchnoho intelektu v marketynhu v umovakh perekhodu do Ekonomiky 5.0 [Using artificial intelligence in marketing in the context of the transition to Economy 5.0]. European scientific journal of economic and financial innovation, no. 2, pp. 118-128. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/esjefi_2025_2_13 (in Ukrainian)

Tardaskina T. M. (2024) Shtuchnyi intelekt u marketynhu: suchasni trendy ta perspektyvy rozvytku [Artificial Intelligence in Marketing: Current Trends and Development Prospects]. Nauka, tekhnolohii, innovatsii – Science, Technology, Innovation, no. 2, pp. 43-49. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/STI_2024_2_8 (in Ukrainian)

Chystyi prybutok (zbytok) pidpryiemstv za vydamy ekonomichnoi diialnosti za 2024 rik [Net profit (loss) of enterprises by type of economic activity for 2024]. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/fin/fin_new/fin_new_u/chpr_ved_ue.xlsx (in Ukrainian)

Переглядів статті: 20
Завантажень PDF: 8
Опубліковано
2025-10-23
Як цитувати
Петрук, О., Городиський, М., & Поліщук, І. (2025). АНАЛІЗ ІНТЕНСИВНОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКОНАННІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСУ «МАРКЕТИНГ». Сталий розвиток економіки, (5 (56), 180-187. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-56-25