СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПОКАЗНИКІВ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНО-ГОТЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА ЙОГО ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Ключові слова: систематизація показників, туристично-готельне підприємництво, територіальні громади, управління розвитком, інноваційні технології, інформаційне забезпечення, моніторинг

Анотація

У статті проведено ґрунтовний науковий аналіз розвитку туристично-готельного підприємництва на основі систематизації показників розвитку туристично-готельного підприємництва та його інформаційного забезпечення в умовах глобалізаційних трансформацій. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади систематизації показників розвитку цього сектору в територіальних громадах, що включає упорядкування, класифікацію та аналітичне опрацювання ключових індикаторів, які комплексно характеризують його стан, тенденції та стратегічні перспективи. Визначено, що ідентифікація та структурування релевантних даних є необхідною передумовою для ефективного управління розвитком туристично-готельного підприємництва, формування ефективних управлінських рішень щодо реалізації довгострокових стратегій сталого розвитку. Доведено, що систематизація показників функціонування галузі є не лише інструментом моніторингу її поточного стану, а й вагомим аналітичним механізмом для забезпечення адаптивності сектора до динамічних змін економічного середовища. У статті акцентовано увагу на необхідності впровадження системного підходу до аналізу ключових показників, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності туристично-готельного підприємництва, інтеграції регіональних туристичних кластерів у глобальні економічні та культурні процеси, а також посиленню соціально-економічному розвитку територіальних громад. На основі проведеного дослідження визначено, що розвиток туристично-готельного підприємництва на основі систематизації та аналітичного опрацювання його показників є важливим чинником забезпечення сталого економічного зростання регіональної і національної економіки в умовах глобалізаційних процесів.

Посилання

Бакеренко Н. П. Фінансово-економічний механізм управління діяльністю готельних підприємств: дис. … канд. екон. наук : 08.00.04. Київ, 2012. 231 с.

Мізюк Б. М. Потенціал туристичних-готельних підприємств та кінетичний механізм його перетворення. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2021. № 65. С. 33-38. DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-65-04

Колосінська М. І., Колосінський Є. Ю. Система статистичних показників оцінювання туристичної сфери країни. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. № 7 (2). С. 17-21.

Ільєнко Ю. І., Шершньова Г. В. Інноваційно-інформаційні аспекти розвитку підприємств туристичної галузі. Інноваційна економіка. 2013. № 6. С. 81-85.

Скляр Г. П., Дробиш Л. В., Вишневецька Л. І. Статистичні показники розвитку сфери туризму в Україні: напрями вдосконалення та гармонізація з міжнародними стандартами. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2016. № 5 (77). С. 224-232.

Бабій Г. Я. Міжнародна економіка і зміни геоекономічного простору. Економічний простір. 2017. № 124. С. 19-31.

Мазуренко О. К., Заворуєва О. С. Інформаційно-методичне забезпечення діяльності туристичної галузі в сучасних умовах. Економічний аналіз. 2016. № 1 (25). С. 45-50.

Заворуєва О. С. Удосконалення стратегії управління розвитком туристичної галузі України : дис. … канд. екон. наук : 08.00.03. Запоріжжя, 2019. 204 с.

Bakerenko, N. P. (2012). Finansovo-ekonomichnyi mekhanizm upravlinnia diialnistiu hotelnykh pidpryiemstv [Financial and economic mechanism of managing hotel enterprises] (PhD dissertation). Kyiv.

Miziuk, B. M. (2021). Potentsial turystychnykh-hotelnykh pidpryiemstv ta kynetychnyi mekhanizm yoho peretvorennia [Potential of tourism and hotel enterprises and the kinetic mechanism of its transformation]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 65, pp. 33-38.

Kolosinska, M. I., & Kolosinskyi, Ye. Yu. (2016). Systema statystychnykh pokaznykiv otsiniuvannia turychnoi sfery krainy [System of statistical indicators for assessing the country’s tourism sector]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo,no. 7 (2), pp. 17-21.

Ilyenko, Yu. I., & Shershnova, H. V. (2013). Innovatsiino-informatsiini aspekty rozvytku pidpryiemstv turychnoi haluzi [Innovative and informational aspects of tourism enterprises development]. Innovatsiina ekonomika, no. 6, pp. 81-85.

Skliar, H. P., Drobysh, L. V., & Vyshnevetska, L. I. (2016). Statystychni pokaznyky rozvytku sfery turyzmu v Ukraini: napriamy vdoskonalennia ta harmonizatsiia z mizhnarodnymy standartamy [Statistical indicators of tourism sector development in Ukraine: Directions for improvement and harmonization with international standards]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli, no. 5 (77), pp. 224–232.

Babii, H. Ya. (2017). Mizhnarodna ekonomika i zminy heoekonomichnoho prostoru [International economy and changes in the geoeconomic space]. Ekonomichnyi prostir, no. 124, pp. 19-31.

Mazurenko, O. K., & Zavoruieva, O. S. (2016). Informatsiino-metodychne zabezpechennia diialnosti turychnoi haluzi v suchasnykh umovakh [Information and methodological support for the tourism industry in modern conditions]. Ekonomichnyi analiz, no. 1 (25), pp. 45-50.

Zavoruieva, O. S. (2019). Udoskonalennia stratehii upravlinnia rozvytkom turychnoi haluzi Ukrainy [Improvement of the strategy for managing the development of the tourism industry of Ukraine] (PhD dissertation). Zaporizhzhia. P. 204.

Переглядів статті: 74
Завантажень PDF: 22
Опубліковано
2025-05-01
Як цитувати
Альбещенко, О., Вейц, А., & Крічфалушій, М. (2025). СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПОКАЗНИКІВ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНО-ГОТЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА ЙОГО ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. Сталий розвиток економіки, (2 (53), 350-357. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-53-48