ПРОЦЕС РОЗРОБКИ І ВПРОВАДЖЕННЯ ЕКОЛОГІЧНО СПРЯМОВАНИХ ІННОВАЦІЙ ТА МАРКЕТИНГОВИХ ІННОВАЦІЙНИХ ПІДХОДІВ В ДІЯЛЬНІСТЬ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: екологічні інновації, маркетингові інновації, ощадливе виробництво, аграрні підприємства, сталий розвиток, екологічне управління, маркетингова діяльність

Анотація

В статті дослідженні ключові поняття, проблеми, перспективи реалізації екологічних інновацій на сільськогосподарських підприємствах, з урахуванням маркетингових підходів. Авторами проведено дослідження інноваційного процесу та прийомів управління ним, розглянуто види інновацій та інноваційних заходів, а також етапи впровадження маркетингових інноваційних підходів в концепції сталого розвитку. Встановлено, що екологічні інновації дозволяють аграрним підприємствам скорочувати витрати, впроваджувати сучасні технології для зниження рівня забруднення, раціональне використання ресурсів, забезпечення виробництва екологічно чистої та органічної продукції. Ефективність виробництва створює можливість для розробки нового продукту та нових організаційних практик, можуть збільшити здатність підприємства здобувати та створювати нові знання, розвивати подальші інновації.

Посилання

Федірець О.В., Багорка М.О., Юрченко Н.І. Активізація маркетингового потенціалу інноваційно-орієнтованих підприємств в системі адаптивного управління агропродовольчою сферою. Науково-практичний журнал «Інвестиції: практика та досвід». 2024. № 9. С. 26-32. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.9.26

Багорка М.О., Писаренко В.В., Кадирус І.Г., Юрченко Н.І. Антикризовий маркетинг: навч. посіб. Дніпро : Журфонд, 2022. 340 с.

Долинська А.Ю. Управління інноваційним розвитком підприємства на основі стратегій розвитку інноваційного потенціалу. Економіка та менеджмент. 2019. Т. 13, № 2. С. 87-95.

Швиданенко Г.О., Криворучко О.В., Матукова Д.Г. Розвиток підприємництва на еколого-економічних засадах: монографія. Київ : КНЕУ, 2017. 184 с.

Багорка М.О., Якубенко Ю.Л. Інноваційний процес як найважливіший фактор прискорення розвитку аграрного сектора. Науково-виробничий журнал «Агросвіт». 2024. № 6. С. 4-10. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2024.6.4

Садченко О.В. Роль еко-маркетингу в умовах трансформації організаційно-управлінської системи природокористування. Соціально-економічний розвиток Українського Причорномор’я: виклики і можливості: моногр. / за наук. ред. Б.В. Буркинського. НАН України, Ін-т пробл. ринку та екон.- екол. дослідж. Одеса : ІПРЕЕД НАНУ, 2016. С. 524-542.

Сидорук Б.О. Обґрунтування комплексу складових в системі стимулювання екобезпечного аграрного виробництва. Науково-виробничий журнал «Інноваційна економіка». 2013. № 2. С. 139-145.

Білявський В.М., Шепута М.М. Реалізація інноваційних проєктів як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства. Сталий розвиток економіки. 2018. № 1 (38).С. 131-140.

Карпенко Н.В. Маркетингова діяльність підприємства в умовах інтеграційного розвитку. Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. 2010 № 4 (43). С. 128–134.

Fedirets O. V., Bahorka M. O., Yurchenko N. I. (2024). Aktyvizatsiia marketynhovoho potentsialu innovatsiino-oriientovanykh pidpryiemstv v systemi adaptyvnoho upravlinnia ahroprodovolchoiu sferoiu [Activation of the marketing potential of innovation-oriented enterprises in the system of adaptive management of the agri-food sector]. Scientific and practical journal "Investments: practice and experience", no. 9, pp. 26–32. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.9.26 (in Ukrainian)

Bahorka M. O., Pysarenko V. V., Kadyrus I. H. & Yurchenko N. I. (2022). Antykryzovyi marketynh [Anti-crisis marketing]: training manual. Dnipro: Zhurfond, 340 p. (in Ukrainian)

Dolynska A. Iu. (2019). Upravlinnia innovatsiinym rozvytkom pidpryiemstva na osnovi stratehii rozvytku innovatsiinoho potentsialu [Management of innovative development of an enterprise based on strategies for developing innovative potential]. Economics and management, no. 2, pp. 87–95 (in Ukrainian)

Shvydanenko H. O., Kryvoruchko O. V., Matukova D. H. (2017). Rozvytok pidpryiemnytstva na ekoloho-ekonomichnykh zasadakh [Development of entrepreneurship on ecological and economic principles: monograph]. Kyiv, KNEU, 184 p. (in Ukrainian)

Bahorka M. O., Yakubenko Yu. L. (2024). Innovatsiinyi protses yak naivazhlyvishyi faktor pryskorennia rozvytku ahrarnoho sektora [Innovation process as the most important factor in accelerating the development of the agricultural sector. Scientific and production journal "Agrosvit", no. 6, pp. 4–10 DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2024.6.4 (in Ukrainian)

Sadchenko O. V. (2016). Rol eko-marketynhu v umovakh transformatsii orhanizatsiino-upravlinskoi systemy pryrodokorystuvannia [The role of eco-marketing in the context of the transformation of the organizational and management system of nature management]. Socio-economic development of the Ukrainian Black Sea region: challenges and opportunities: monograph; edited by B. V. Burkynsky; NAS of Ukraine, Inst. of market problems and economic and ecological research. Odesa: IPREED NAS, pp. 524–542 (in Ukrainian)

Sydoruk B. O. (2013). Obgruntuvannia kompleksu skladovykh v systemi stymuliuvannia ekobezpechnoho ahrarnoho vyrobnytstva [Substantiation of the complex of components in the system of stimulating eco-safe agricultural production]. Scientific and production journal «Innovative economy», no. 2, pp. 139-145 (in Ukrainian)

Biliavskyi V. M., Sheputa M. M. (2018). Realizatsiia innovatsiinykh proiektiv yak faktor pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Implementation of innovative projects as a factor in increasing the competitiveness of an enterprise]. International scientific and production journal «Sustainable Economic Development», no. 1(38), pp. 131-140 (in Ukrainian)

Karpenko N. V. (2010). Marketynhova diialnist pidpryiemstva v umovakh intehratsiinoho rozvytku [Marketing activities of the enterprise in the conditions of integration development]. Scientific Bulletin of the Poltava University of Consumer Cooperatives of Ukraine, no. 4(43), pp. 128-134 (in Ukrainian)

Переглядів статті: 21
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2025-03-11
Як цитувати
Багорка, М., & Якубенко, Ю. (2025). ПРОЦЕС РОЗРОБКИ І ВПРОВАДЖЕННЯ ЕКОЛОГІЧНО СПРЯМОВАНИХ ІННОВАЦІЙ ТА МАРКЕТИНГОВИХ ІННОВАЦІЙНИХ ПІДХОДІВ В ДІЯЛЬНІСТЬ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Сталий розвиток економіки, (1 (52), 327-324. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-52-45