ІМПЕРАТИВИ ФОРМУВАННЯ ОБЛІКОВОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: облікова система, витрати маркетингової діяльності, управління витратами, бюджетування витрат, маркетингова діяльність, класифікація витрат

Анотація

У статті розглянуто поняття маркетингових витрат, обґрунтовано імперативи, які впливають на формування облікової системи для ефективного управління витратами маркетингової діяльності. Основні підходи включають розробку чіткої класифікації витрат та аналітичних рахунків, впровадження автоматизації обліку та її інтеграція із управлінськими та аналітичними програмними продуктами, постійний моніторинг результативності та адаптацію до змін на ринку. Визначено, що створення точного та своєчасного обліку витрат, використання автоматизованих програмних засобів та впровадження показників, таких як ROI, CPA та CLV, є важливими для оптимізації витрат і забезпечення високої результативності маркетингових стратегій. Крім того, стаття підкреслює необхідність адаптації облікової системи до змін на ринку, розвитку цифрового маркетингу та економічних коливань, що дозволяє ефективно реагувати на нові виклики і забезпечувати сталий розвиток підприємства.

Посилання

Антонюк А.А. Аналіз підходів до визначення суті та змісту маркетингових витрат підприємства. Гуманітарний університет “Запорізький інститут державного та муніципального управління”. 2007. URL: http://www.rusnauka.com/4._SVMN_2007/Economics/30.doc.htm

Гуріна Н.В. Облік та аналіз витрат і доходів підприємств: теорія та методика: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.09. Національна академія статистики, обліку та аудиту. Київ, 2014. 20 с.

Гофербер Ю.В. Визнання і оцінка маркетингових витрат. Економічні науки. 2012. Вип. 9 (1). С. 262–269.

Карпенко Є.А., Даніленко А.В. Суть та класифікація маркетингових витрат для цілей обліку та управління. Сучасні тенденції розвитку економіки, фінансів та управління: нові можливості, проблеми, перспективи: Всеукр. наук.-практ. конф.: зб. матеріалів, 10 листоп. 2021 р. Київ : КУБГ, 2021. С. 106–108.

Положення (стандарт) бухгалтерського обліку № 16 “Витрати” від 31.12.1999 р. № 318. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00#Text

Shkromyda, V., Gnatiuk, T., Shkromyda, N., Vasylyuk, M. & Zorina, O. Organizational and Methodological Determinants of Integrated Reporting Development: A Case Study of Ukraine. International Journal of Professional Business Review. 2023. № 8(5). Р. 1–14.

Лещук Г.В., Савків У.С., Кузьмін Т.Л. Аутсорсингові послуги з обліку і оподаткування у системі управління. Наукові інновації та передові технології. 2023. № 13(27). С. 518–526.

Shkromyda N., Shkromyda V. & Gnatiuk T. Accounting Outsourcing Market in Ukraine: State and Determinants of Development. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 2022. № 9, P. 78–85.

Шкромида, В., Шкромида, Н., Кузишин, І. Міжнародні ініціативи розвитку інтегрованої звітності бізнесу. Сталий розвиток економіки. 2024. № 2 (49). С. 153–156.

Савків У.С., Кузьмін Т.Л. Удосконалення ведення бухгалтерського обліку та формування звітності в умовах цифрової економіки. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2023. Вип 19. Т. 2. С. 87–95.

Antonuk, A. A. (2007) Analiz pidkhodiv do vyznachennia sutnosti ta zmistu marketynhovykh vytrat pidpryiemstva [Analysis of approaches to determining the essence and content of marketing expenses of the enterprise]. Humanitarnyi universytet “Zaporizkyi instytut derzhavnoho ta mynitsypalnoho upravlinnia. Available at: http://www.rusnauka.com/4._SVMN_2007/Economics/30.doc.htm (in Ukrainian)

Hurina, N. V. (2014) Oblik ta analiz vytrat i dokhodiv pidpryiemstv: teoriia ta metodyka: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenia kand. ekn. nauk: spets. 08.00.09. Natsionalna akademiia statystyky, obliku ta audytu. Kyiv, 20 p. (in Ukrainian).

Hoferber, Yu. V. (2012). Vyznannia i otsinka marketynhovykh vytrat [Recognition and assessment of marketing expenses]. Ekonomichni nauky, no. 9(1), pp. 262–269. (in Ukrainian).

Karpenko, Ye. A., & Danilenko, A. V. (2021) Sut' ta klasyfikatsiia marketynhovykh vytrat dlia tsilei obliku ta upravlinnia [Essence and classification of marketing expenses for accounting and management purposes]. Suchasni tendentsii rozvytku ekonomiky, finansiv ta upravlinnia: novi mozhlyvosti, problemy, perspektyvy: Vseukr. nauk.-pract. konf.: zb. materialiv, 10 lyst. 2021 r. Kyiv: KUBH, pp. 106–108. (in Ukrainian)

Polozhennia (standart) bukhhalters'koho obliku № 16 "Vytraty" vid 31.12.1999 r. No. 318. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00#Text (in Ukrainian)

Shkromyda, V., Gnatiuk, T., Shkromyda, N., Vasylyuk, M., & Zorina, O. (2023) Organizational and methodological determinants of integrated reporting development: A case study of Ukraine. International Journal of Professional Business Review, no. 8(5), pp. 1–14.

Leshchuk, H. V., Savkiv, U. S., & Kuzmin, T. L. (2023) Autsorsynhovi posluhy z obliku i opodatkovannia u systemi upravlinnia [Outsourcing services for accounting and taxation in management systems]. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, 13(27), pp. 518–526. (in Ukrainian)

Shkromyda, N., Shkromyda, V., & Gnatiuk, T. (2022) Accounting outsourcing market in Ukraine: State and determinants of development. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, no. 9, pp. 78–85.

Shkromyda, V., Shkromyda, N., & Kuzishyn, I. (2024). Mizhnarodni initsiatyvy rozvytku intehrovanoi zvitnosti biznesu [International initiatives for the development of integrated business reporting]. Stalyi rozvytok ekonomiky, 2(49), pp. 153–156. (in Ukrainian)

Savkiv, U. S., & Kuzmin, T. L. (2023) Udoskonalennia vvedennia bukhhalters'koho obliku ta formuvannia zvitnosti v umovakh tsyfrovoi ekonomiky [Improvement of accounting and reporting under the digital economy]. Aktual'ni problemy rozvytku ekonomiky rehionu, 19(2), pp. 87–95. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-20
Як цитувати
Шкромида, В., Баланюк, І., Кузьмін, Т., & Гнатюк, Т. (2024). ІМПЕРАТИВИ ФОРМУВАННЯ ОБЛІКОВОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. Сталий розвиток економіки, (4(51), 116-120. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-51-16