АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ ЦИФРОВІЗАЦІЇ БІЗНЕСУ
Анотація
У статті обґрунтовано, що цифровізація бізнесу, як в Україні, так і у світі, є ключовим фактором економічного розвитку у період 2018-2026 рр. Аргументовано, що основні тенденції цифровізації, такі як впровадження штучного інтелекту, автоматизація бізнес-процесів, розвиток хмарних технологій та фінансових технологій, сприяють підвищенню ефективності операцій та зниженню витрат, особливо у секторах виробництва, логістики та фінансових послуг. Доведено, що в Україні впровадження цифрових рішень активно підтримується державними ініціативами, зокрема через програми «Дія», що дозволяє малим і середнім підприємствам адаптуватися до сучасних умов. Аргументовано, що розвиток інфраструктури, зокрема розширення покриття високошвидкісним інтернетом, сприяє зростанню участі компаній у національній та міжнародній торгівлі.Доведено, що впровадження штучного інтелекту та IoT сприятиме оптимізації виробничих і логістичних процесів, зокрема у сільському господарстві, що стане важливим напрямком для України у найближчі роки. Обґрунтовано, що кібербезпека стала пріоритетним завданням для бізнесу у світі, а витрати на її забезпечення значно зросли через підвищену складність бізнес-систем та зростання кількості кібератак. Аргументовано, що українські компанії, особливо ті, що працюють на міжнародних ринках, змушені інвестувати у сучасні рішення для захисту даних та забезпечення безпеки операцій.Таким чином, доведено, що в Україні основні виклики цифровізації полягають у недостатньо розвиненій інфраструктурі у віддалених регіонах, що може уповільнити темпи цифровізації малих підприємств. Однак обґрунтовано, що подальші інвестиції у розвиток цифрової інфраструктури та державна підтримка сприятимуть вирівнюванню доступу до цифрових рішень у різних регіонах. Аргументовано, що цифровізація бізнесу залишатиметься ключовим напрямком розвитку економіки у період до 2026 року, і її вплив буде особливо значним у контексті глобальних змін та викликів.
Посилання
Штовба О. Пріоритетні задачі смартизації шопінгу у традиційному гіпермаркеті за принципами RETAIL 4.0. Innovation and Sustainability. 2023. № (2). С. 8–17. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.2.8.17
Bascur C, & Rusu C. Customer Experience in Retail: A Systematic Literature Review. Applied Sciences. 2020. № 10 (21). DOI: https://doi.org/10.3390/app10217644
Rajasshrie, P., Brijesh, S., & Yogesh, K. Dwivedi, Shopping intention at AI-powered automated retail stores (AIPARS), Journal of Retailing and Consumer Services. 2020. Vol. 57. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102207 .
Tan, Y.-C., Chandukala, S.R., & Reddy, S.K. Augmented Reality in Retail and Its Impact on Sales. Journal of Marketing 2022. № 86(1). C. 48–66. DOI: https://doi.org/10.1177/0022242921995449 .
Tolstoy, D., Nordman, E.R., Hånell, S.M., & Özbek, N. The development of international e-commerce in retail SMEs: An effectuation perspective, Journal of World Business. 2021. Vol. 56. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2020.101165
Saleem, M., Kamarudin, S., Shoaib, H.M., & Nasar, A. Retail Consumers’ Behavioral Intention to Use Augmented Reality Mobile Apps in Pakistan, Journal of Internet Commerce. 2022. No. 21(4). C. 497–525, DOI: 10.1080/15332861.2021.1975427
Wallenburg, C.M., Einmahl, L., Lee, K.-B. and Rao, S. On packaging and product returns in online retail—Mailing boxes or sending signals?. J Bus Logist. 2021.No. 42. P. 291–308. DOI: https://doi.org/10.1111/jbl.12273
Shankar, V., Kalyanam, K., Setia, P., Golmohammadi, A., Tirunillai, S., Douglass, T., Hennessey, J., Bull, J.S., & Waddoups, R. How Technology is Changing Retail, Journal of Retailing. 2020. Vol. 97. Issue 1. P. 13–27. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretai.2020.10.006
1. Shtovba, O. (2023) Priority tasks of smartizing shopping in a traditional hypermarket according to the principles of RETAIL 4.0. Innovation and Sustainability, no. (2), pp.8–17.DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2023.2.8.17
Bascur, C, & Rusu, C. (2020) Customer Experience in Retail: A Systematic Literature Review,. Applied Sciences, 10 (21), 7644. https://doi.org/10.3390/app10217644 .
Rajasshrie, P., Brijesh, S., & Yogesh, K. (2020) Dwivedi, Shopping intention at AI-powered automated retail stores (AIPARS). Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 57. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102207 .
Tan, Y.-C., Chandukala, S. R., & Reddy, S. K. (2022) Augmented Reality in Retail and Its Impact on Sales,. Journal of Marketing, no. 86(1), pp.48-66. DOI: https://doi.org/10.1177/0022242921995449
Tolstoy, D., Nordman, E. R., Hånell, S. M., & Özbek, N. (2021) The development of international e-commerce in retail SMEs: An effectuation perspective. Journal of World Business, vol. 56. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2020.101165 .
Saleem, M., Kamarudin, S., Shoaib, H. M., & Nasar, A. (2022) Retail Consumers’ Behavioral Intention to Use Augmented Reality Mobile Apps in Pakistan. Journal of Internet Commerce, no. 21(4), pp. 497–525, DOI: https://doi.org/10.1080/15332861.2021.1975427
Wallenburg, C. M., Einmahl, L., Lee, K.-B. and Rao, S. (2021) On packaging and product returns in online retail—Mailing boxes or sending signals? J Bus Logist, no. 42, pp. 291–308. DOI: https://doi.org/10.1111/jbl.12273
Shankar, V., Kalyanam, K., Setia, P., Golmohammadi, A., Tirunillai, S., Douglass, T., Hennessey, J., Bull, J.S., & Waddoups, R. (2020) How Technology is Changing Retail. Journal of Retailing, vol. 97, issue 1, pp. 13–27. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretai.2020.10.006