MEANING OF THE TERM "MANAGEMENT" IN RELATION TO THE ORGANIZATIONAL STRUCTURE OF THE COMPANY
Abstract
This article substantiates the management environment, which are the organizational structures of each company. Here, such a phenomenon as management at the enterprise is investigated, which is explained by the existence and functioning of structural units in it - as important components where operational processes take place and results are achieved from their reproduction. And management as a direction of scientific research is determined by the directions of activity and reproduction, which have recently been subject to structural changes in the organizational environment of the company. But it should be noted that mostly management as a component of management is studied by practitioners rather than scientists, because it is there that specific management is applied to objects in order to fulfill tasks and orders, which are translated into achievements due to the performed operations. And in the future, such achievements are subject to measurement according to the relevant standards, criteria, indicators, in order to reveal their effectiveness, payback, productivity, thriftiness, perfection. Also, management at the level of management processes has the importance of the cycle of resources depending on their purposeful use in order to achieve the maximum effect, while optimizing costs and contributions. Therefore, management at the company reflects management processes in such a way that during the implementation of operations, objects, goods are obtained, a complex of actions or processes are formed, which are translated into financial income as a subject for carrying out evaluation procedures. And in the modern period, management acquires even more widespread forms of management actions by diversifying them - in terms of objects, processes, results, which should include relationships with other counterparties, employees, the introduction and use of information and communication technologies through the installation of monitors for management communication with labor teams in real time. And this is where the latest trends in the development and improvement of management in the business environment are based.
References
Аппело Ю. Менеджмент 3.0. Agile-менеджмент. Лідерство та управління командами. Київ : Вид-во «Фабула», 2019. 432 с.
Бавико О.Є., Яновський Д.П. Управлінські аспекти забезпечення зростання товарообороту торговельних підприємств в умовах зростання конкуренції. Економіка: реалії часу. 2022. № 2. С. 22–28.
Комеліна О.В., Корсунська М.Ю. Сучасні технології та механізми управління розвитком креативного потенціалу підприємств у конкурентних умовах. Економіка. Фінанси. Менеджмент. 2023. № 1. С. 126–140.
Лазоренко Т.В., Пермінова С.О. Основи менеджменту: конспект лекцій: навчальний посібник для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» освітньо-професійної програми «Менеджмент і бізнес-адміністрування». КПІ ім. Ігоря Сікорського. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2021. 166 с. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/41193/1/Managment.pdf (дата звернення: 27.12.2023).
Мальська М.П., Білоус С.В. Менеджмент організацій: теорія та практика: навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2020. 190 с.
Менеджмент: підручник / С.Ю. Бірюченко, К.О. Бужимська, І.В. Бурачек та ін. ; під заг. ред. Т.П. Остапчук. Житомир : Державний університет «Житомирська політехніка». Вид-во «Рута», 2021. 856 с.
ПрАТ «Вінницький завод «Маяк». URL: https://termia.com.ua/about-the-enterprice/ (дата звернення: 19.12.2023).
Appelo Yurhen (2019) Menedzhment 3.0. Agile-menedzhment. Liderstvo ta upravlinnya komandamy [Management 3.0. Agile management. Leadership and team management]. Kyiv: Vydavnytstvo «Fabula». (in Ukrainian)
Bavyko O. Ye., Yanovsʹkyy D. P. (2022) Upravlinsʹki aspekty zabezpechennya zrostannya tovarooborotu torhovelʹnykh pidpryyemstv v umovakh zrostannya konkurentsiyi [Management aspects of ensuring the growth of turnover of trade enterprises in the conditions of increasing competition]. Ekonomika: realiyi chasu – Economy: realities of time, no. 2, pp. 22–28. (in Ukrainian)
Komelina O. V., Korsunsʹka M. Yu. (2023) Suchasni tekhnolohiyi ta mekhanizmy upravlinnya rozvytkom kreatyvnoho potentsialu pidpryyemstv u konkurentnykh umovakh [Modern technologies and management mechanisms for the development of the creative potential of enterprises in competitive conditions]. Ekonomika. Finansy. Menedzhment – Economy. Finances. Management, no. 1, pp. 126–140. (in Ukrainian)
Lazorenko T. V., Perminova S. O. (2021) Osnovy menedzhmentu: Konspekt lektsiy [Basis of management: lectures notes]: navch. posib. dlya studentiv spetsialʹnosti 073 «Menedzhment» osvitnʹo-profesiynoyi prohramy «Menedzhment i biznes-administruvannya». KPI im. Ihorya Sikorsʹkoho. Kyiv: KPI im. Ihorya Sikorsʹkoho. Available at: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/41193/1/Managment.pdf (in Ukrainian)
Malʹsʹka M. P., Bilous S. V. (2020) Menedzhment orhanizatsiy: teoriya ta praktyka : navchalʹnyy posibnyk [Management of organizations: theory and practice: tutorial]. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury. (in Ukrainian)
Menedzhment: pidruchnyk (2021) [Management: textbook] S. Yu. Biryuchenko, K. O. Buzhymsʹka, I. V. Burachek ta in.; pid zah. red. T. P. Ostapchuk. Zhytomyr: Derzhavnyy universytet «Zhytomyrsʹka politekhnika». Vyd-vo «Ruta». (in Ukrainian)
PrAT «Vinnytsʹkyy zavod «Mayak» [PrJSC «Vinnytsia plant «Mayak»]. Available at: https://termia.com.ua/about-the-enterprice/ (in Ukrainian)