ЕФЕКТИВНІ ІНСТРУМЕНТИ ТА СТРАТЕГІЇ ЗАЛУЧЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ ЧЕРЕЗ ФАНДРАЙЗИНГ ТА ГРАНТРАЙТИНГ: ВІД ІДЕЇ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ

  • Вікторія Ільченко Університет митної справи та фінансів https://orcid.org/0000-0002-5414-1429
  • Дмитро Кубай Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»
  • Вероніка Пістунова Університет митної справи та фінансів
Ключові слова: залучення фінансування, неприбуткові організації, стратегії фінансування, комунікаційний план, аналіз тенденцій, управління ресурсами, мережеві зв’язки

Анотація

Фандрайзинг та грантрайтинг стають все більш важливими елементами фінансового планування для неприбуткових організацій та проектів. Фандрайзинг, як стратегія залучення коштів через залучення пожертв та підтримки від громадськості, є важливим джерелом фінансування для організацій, оскільки дозволяє їм розвиватися та здійснювати соціальну місію. У сучасному світі, де конкуренція за фінансові ресурси зростає, ефективне використання фандрайзингу стає ключовим фактором успіху для неприбуткових секторів. З іншого боку, грантрайтинг, що передбачає отримання фінансування через конкурентні процедури та заявки на гранти, дозволяє організаціям отримувати фінансову підтримку для конкретних проектів або програм. Оскільки гранти часто надаються на реалізацію інноваційних і соціально значущих ініціатив, грантрайтинг стає важливим механізмом для сприяння змін та розвитку суспільства. Дослідження спрямоване на пошук ефективних методів та інструментів, що використовуються для залучення фінансування через фандрайзинг та грантрайтинг, починаючи з ідеї та закінчуючи її реалізацією. Проаналізувавши процес від початкової ідеї до успішної реалізації проектів, виявлено найбільш оптимальні підходи та стратегії для досягнення цієї мети. До методів, які використані в даному дослідженні, включають аналіз сучасних тенденцій та актуальних даних у галузі фандрайзингу та грантрайтингу, вивчення успішних кейсів та проведення спеціальних опитувань серед експертів і практиків. Розглянуто різні аспекти залучення фінансування, від розробки стратегій до виконання планування та відстеження результатів. Існують різноманітні інструменти та стратегії, які можна використовувати для залучення фінансування через фандрайзинг та грантрайтинг. Крім того, стратегічне використання ресурсів та мережеві зв'язки також відіграють важливу роль в успіху фандрайзингових та грантових ініціатив. Залучення та підтримка спільноти і зацікавлених сторін у всьому процесі суттєво впливають на результат. Отже, чітке визначення стратегії, ретельне планування та систематична робота над просуванням проекту можуть допомогти досягти бажаного фінансового результату.

Посилання

Ващук О., Торбас О., Лемещенко-Лагода В., Сімахова А., Мандич О. Грант: керівництво до дії: посібник. Рада молодих учених при МОН. Запоріжжя, 2024. 114 с.

Заїка Ю. Фандрайзинговий потенціал через активну маркетингову політику підприємства. Міжнародний науковий журнал менеджменту, економіки та фінансів, 2022, Том 1. № 4. С. 26–33. DOI: https://doi.org/10.46299/j.isjmef.20220104.04

Ільченко В. Вплив краудфандингу на ефективний розвиток соціального підприємства. Інфраструктура ринку. ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій». Одеса, 2022. Випуск 64. С. 36–41.

Круп’як І., Круп’як Л. Особливості розвитку фандрайзингу в Україні. Ефективна економіка. Дніпровський державний аграрноо-економічний університет. Дніпро, 2019. № 10. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.10.53

Патерук Н. Фандрайзинг: як і де залучати ресурси громадським організаціям. Громадська організація «Інформаційно-аналітичний центр «Громадський Простір». 2018. URL: http://surl.li/jkzee

Рудюк Ю. Фандрайзинговий потенціал через активну маркетингову політику підприємства. Бізнес і фандрайзинг. 2017. URL: http://surl.li/qyxpq

Vashchuk O., Torbas O., Lemeshchenko-Lahoda V., Simakhova A., Mandych O. (2024) Hrant: kerivnytstvo do dii: posibnyk. Rada molodykh uchenykh pry MON. Zaporizhzhia, 114 p. (in Ukrainian)

Zaika Yu. (2022) Fandraizynhovyi potentsial cherez aktyvnu marketynhovu polityku pidpryiemstva. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal menedzhmentu, ekonomiky ta finansiv, vol. 1, no. 4, pp. 26–33. DOI: https://doi.org/10.46299/j.isjmef.20220104.04 (in Ukrainian)

Ilchenko V. (2022) Vplyv kraudfandynhu na efektyvnyi rozvytok sotsialnoho pidpryiemstva. Infrastruktura rynku. PU «Prychornomorskyi naukovo-doslidnyi instytut ekonomiky ta innovatsii». Odesa. Is. 64, pp. 36–41. (in Ukrainian)

Krupiak I., Krupiak L. (2019) Osoblyvosti rozvytku fandraizynhu v Ukraini. Efektyvna ekonomika. Dniprovskyi derzhavnyi ahrarnoo-ekonomichnyi universytet. Dnipro. No. 10. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.10.53 (in Ukrainian)

Pateruk N. (2018) Fandraizynh: yak i de zaluchaty resursy hromadskym orhanizatsiiam. Hromadska orhanizatsiia «Informatsiino-analitychnyi tsentr «Hromadskyi Prostir». Available at: http://surl.li/jkzee (in Ukrainian)

Rudiuk Yu. (2017) Fandraizynhovyi potentsial cherez aktyvnu marketynhovu polityku pidpryiemstva. Biznes i fandraizynh. Available at: http://surl.li/qyxpq (in Ukrainian)

Переглядів статті: 46
Завантажень PDF: 24
Опубліковано
2024-04-29
Як цитувати
Ільченко, В., Кубай, Д., & Пістунова, В. (2024). ЕФЕКТИВНІ ІНСТРУМЕНТИ ТА СТРАТЕГІЇ ЗАЛУЧЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ ЧЕРЕЗ ФАНДРАЙЗИНГ ТА ГРАНТРАЙТИНГ: ВІД ІДЕЇ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ. Сталий розвиток економіки, (2(49), 213-217. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-49-33