ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ ПРИ ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: маркетингові інструменти, конкурентоспроможність, аграрні підприємства, комплекс маркетингу, маркетинг-мікс

Анотація

В умовах нестабільності та мінливості зовнішнього середовища, а особливо в умовах воєнного стану, маркетинг стає ключовим аспектом для досягнення конкурентних переваг суб’єктів господарювання. Застосування маркетингових інструментів у діяльності підприємств є основою системи маркетингу, а управління комплексом маркетингу є головним завданням досягнення його конкурентоспроможності. Дослідження показали, що трактування «комплексу маркетингу» визначається комплексом стратегічних інструментів та дій, що використовуються підприємствами для досягнення своїх маркетингових цілей. Встановлено, що всі нові інструменти маркетингу є або модифікацією класичних «4Р», або характеристиками середовища застосування цих інструментів. Описано нові концепції комплексу маркетингу, такі як «4С», «4А», модель SIVA, «4D», «4Е», а також концепцію «2P + 2C + 3S», які не заміняють концепцію «4Р», проте доповнюють її.

Посилання

Дима О.О. Побудова довготривалих стосунків в каналі розподілу. Маркетинг та логістика в системі менеджменту: зб. матеріалів доп. учасн. VІІ Міжнар. наук.-практ. конф. Львів : Львівська політехніка, 2008. 524 с.

Красовька О.Ю. Теоретичні засади концепції «маркетинг-мікс». Бізнес-навігатор. 2018. Вип. 3-2 (46). С. 12–15.

Гаркавенко С.С. Маркетинг: підручник. 5-те вид. доп. Київ : Лібра, 2007. 720 с.

McCarthy E.J. Basic Marketing: A Managerial Approach. Home Wood. IL: Irvin, 1960. 392 р.

Артімонова І.В. Концепція маркетинг-міксу як основа програмно-цільового підходу до організації маркетингової діяльності підприємства. Актуальні проблеми економіки. 2010. № 4 (106). С. 94–101.

Петруня Ю.Є., Петруня В.Ю. Маркетинг: навч. посіб. 3-тє вид., переробл. і доповн. Дніпропетровськ : Університет митної справи та фінансів, 2016. 362 с.

Борисенко О.С. Теоретичні основи та еволюція розвитку комплексу маркетингу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. № 14. С. 134–141.

Мамалига С.В., Лоїк І.І. Сучасні підходи до трактування маркетинг-міксу. Збірник наукових праць ВНАУ. 2012. Вип. № 4 (70). Т. 2. С. 144–149.

Оберемок С.В. Інструменти та технології маркетингу: еволюція та розвиток на випередження. Траєкторія науки. 2015. № 2-3.

Маркетинг: підручник / за ред. А.Ф. Павленка. Київ : КНЕУ, 2008. 600 с.

Філонов В.І. Маркетинг та ефективність підприємства: дис. … канд. екон. наук: 08.00.04/ КНЕУ ім. Вадима Гетьмана. Київ, 2011. 190 с.

Chekitan S. Dev, Don E. Schultz. A Customer-Focused Approach Can Bring the Current Marketin Mix into the 21st Century. Marketing Management. 2005. № 14(1). P. 16–22.

Lohosha R.V., Trapaidze S.M. Formation of marketing product policy of agricultural enterprises. Формування ринкових відносин в Україні. 2022. № 7-8 (254-255). С. 87–92.

Логоша Р.В., Пронько Л.М. Маркетинг-менеджмент у системі управління аграрних підприємств. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2022. № 3 (61). С. 77–91.

Dyma O. O. (2008) Pobudova dovhotryvalykh stosunkiv v kanali rozpodilu [Building long-term relationships in the distribution channel]. Marketynh ta lohistyka v systemi menedzhmentu: zb. materialiv dop. uchasn. VII Mizhnar. nauk.-prakt. konf. [Marketing and logistics in the management system: a collection of reports of the participants of the VII International Scientific and Practical Conference]. Lviv. (in Ukrainian)

Krasovka O. Iu. (2018) Teoretychni zasady kontseptsii «marketynh-miks». [Theoretical foundations of the «marketing mix» concept]. Biznes-navihator, is. 3-2 (46), pp. 12–15. (in Ukrainian)

Harkavenko S. S. (2007) Marketynh. [Marketing]. Kyiv: Libra. (in Ukrainian).

McCarthy E. J. (1960) Basic Marketing: A Managerial Approach. Home Wood. IL: Irvin.

Artimonova I. V. (2010) Kontseptsiia marketynh-miksu yak osnova prohramno-tsilovoho pidkhodu do orhanizatsii marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva [The concept of the marketing mix as the basis of a program-targeted approach to the organization of the enterprise's marketing activities]. Aktualni problemy ekonomiky, no. 4 (106), pp. 94–101. (in Ukrainian)

Petrunia Yu. Ie., Petrunia V. Iu. (2016) Marketynh [Marketing]. Dnipropetrovsk: Universytet mytnoi spravy ta finansiv. (in Ukrainian).

Borysenko O. S. (2018) Teoretychni osnovy ta evoliutsiia rozvytku kompleksu marketynhu [Theoretical foundations and evolution of the development of the marketing complex]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, no. 14, pp. 134–141. (in Ukrainian).

Mamalyha S. V., Loik I. I. (2012) Suchasni pidkhody do traktuvannia marketynh-miksu. [Modern approaches to the interpretation of the marketing mix]. Zbirnyk naukovykh prats VNAU, is. 4 (70), vol. 2, pp. 144–149. (in Ukrainian).

Oberemok S. V. (2015) Instrumenty ta tekhnolohii marketynhu: evoliutsiia ta rozvytok na vyperedzhennia [Marketing tools and technologies: evolution and development ahead of time]. Traiektoriia nauky, no. 2-3. (in Ukrainian).

Pavlenko A. F. (eds.) (2008) Marketynh [Marketing]. Kyiv: KNEU. (in Ukrainian)

Filonov V. I. (2011) Marketynh ta efektyvnist pidpryiemstva. [Marketing and enterprise efficiency]. (Candidate’s thesis). KNEU im. Vadyma Hetmana. Kyiv. (in Ukrainian)

Chekitan S. Dev., Don E. Schultz. (2005) A Customer-Focused Approach Can Bring the Current Marketin Mix into the 21st Century. Marketing Management, no. 14(1), pp. 16–22.

Lohosha R. V., Trapaidze S. M. (2022) Formation of marketing product policy of agricultural enterprises. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini, no. 7-8 (254-255), pp. 87–92.

Lohosha R. V., Pronko L. M. (2022) Marketynh-menedzhment u systemi upravlinnia ahrarnykh pidpryiemstv [Marketing-management in the management system of agricultural enterprises]. Ekonomika, finansy, menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky, no. 3 (61), pp. 77–91. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 85
Завантажень PDF: 39
Опубліковано
2024-02-29
Як цитувати
Токар, К. (2024). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ ПРИ ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. Сталий розвиток економіки, (1(48), 273-280. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-48-38