СОЦІАЛІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНИХ ІНСТИТУЦІЙ ТА МОРАЛЬНОСТІ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ СИСТЕМИ

  • М.М. Тріпак Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж
Ключові слова: інклюзія, інституції, соціалізація, моральність, соціум

Анотація

Метою статті є визначення пріоритетності моральності, що впливає на економічну поведінку суб’єкта соціуму в умовах соціально-освітньої інклюзії в Україні. Методика дослідження. У статті використані такі методи дослідження: системного аналізу, систематизації, узагальнення – при дослідженні передумов, чинників і результатів функціонування сутнісних характеристик, видів та функцій складових інклюзивних інституцій; інституційного аналізу – при дослідженні впливу складових інституційного середовища на суспільні цінності; структурно функціонального аналізу – при виявленні тенденцій розвитку і діяльності основних інклюзивних інституцій та оцінці їх ефективності; абстрактно- логічний – для узагальнень і формування висновків. Результати. У статті виокремлено популярність концепції інклюзивних інституцій та розглянуті проблеми впливу моральності, духовних орієнтирів і світоглядних ідеалів на економічну життєдіяльність соціуму, що стає не тільки актуальною науковою ідеєю, але й центром гострої суспільної дискусії, спрямованої на пошуки балансу між раціональністю й мораллю як загальнолюдською цінністю, що має гармонізувати наше суспільство. Проаналізовано різноманітні підходи до розуміння результату впливу моральності на економічну поведінку суб’єкта соціуму в умовах інклюзії. Наукова новизна. Визначено пріоритетність моральності, що впливає на економічну поведінку суб’єкта соціуму в умовах соціально-освітньої інклюзії в Україні. Обґрунтовано вплив моральності на економічну поведінку суб’єкта соціуму щодо впровадження у життя відповідних принципів та законів про права людей з винятковими потребами. Уточнено поняття “інклюзія”, як один з основних елементів відкритого суспільства, спрямованого на подолання соціальної нерівності. Практична значущість. Отримані результати дослідження сприятимуть покращенню соціально-освітньої інклюзії в Україні завдяки прийняттю стратегії забезпечення ресурсів, орієнтованих на підтримку груп населення або окремих громадян, які знаходяться у несприятливому становищі. Це сприятиме пожвавленню економічної соціалізації моральності в умовах соціально-освітньої інклюзії.

Посилання

Аджемоґлу Д., Робінсон Дж. Чому нації занепадають? Походження влади, багатства і бідності. Пер. з анл. О. Дем’янчука. Наш формат. 2016. 504 с.

Асмус В. Аристотель. Соченения в 4-х томах. Т.1. Мысль. 1976. 550 с.

Гегель Г. Энциклопедия философских наук. В 3-х т. Т.1. Наука логики. Мысль. 1974. 452 с.

Кант И. Лекции по этике. Республика. 2000. 146 с.

Маршалл А. Принципи економічної науки. УМК Центр. 2001. 216 с.

Мудрик А.В. Соціалізації людини: навчальний посібник для студентів університетів. Центр навчальної літератури. 2004. 304 с.

Платон. Собрание сочинений в 4-х т. Т.1. Мысль. 1990. 860 с.

Рих А. Хозяйственная этика. Посев. 1996. 810 с.

Сербский Н. Слово о Законе (Номология). Издательство Братства Святителя Алексия. Центр святоотеческих переводов; Издательство “Феофания”. 2005. 128 с.

Смит А. Теория нравственных чувств. Республика. 1997. 279 с.

Фейебарх Л. История философии. Собрание производений в 3 т. Т.1. Мысль. 1974. 544 с.

Франк С. Духовные основы общества. Республика. 1992. 512 с.

Adzhemoglu, D. and Robinson, Dzh. (2016), Chomu natsii zanepadaiut? Pokhodzhennia vlady, bahatstva i bidnosti [Why do nations collapse? The origin of power, wealth and poverty], Nash format, Kyiv, Ukraine, 504 p.

Asmus, V. (1976), Aristotel' Socheneniya v 4-kh tomakh [Aristotle. Combinations in 4 volumes], Vol.1, Mysl, Moscow, Russia, 550 p.

Hegel, G. (1974), Entsiklopediya filosofskikh nauk [Science of logic], Vol.1, Mysl, Moscow, 452 p.

Kant, I. (2000), Lektsii po etike [Lectures on ethics], Respublika, Moscow, Russia, 146 p.

Marshall, A. (2001), Pryntsypy ekonomichnoi nauky [Principles of Economic Science], UMK Tsentr, Kyiv, Ukraine, 216 p.

Mudryk, A.V. (2004), Sotsializatsii liudyny [Human Socialization], Tsentr navchalnoi literatury, Kyiv, Ukraine, 304 p.

Platon (1990), Sobraniye sochineniy [Collected Works], Vol.1, Mysl, Moscow, Russia, 860 p.

Rikh, A. (1996), Khozyaystvennaya etika [Economic ethics], Posev, Moscow, Russia, 810 p.

Serbskiy, N. (2005), Slovo o Zakone (Nomologiya) [Word of the Law (Nomology)], Izdatelstvo Bratstva Svyatitelya Aleksiya, Tsentr svyatootecheskikh perevodov; Izdatelstvo “Feofaniya”, Moscow, Russia, 128 p.

Smith, A. (1997), Teoriya nravstvennykh chuvstv [Theory of Moral Sentiments], Respublika, Moscow, Russia, 279 p.

Feuerbach, L. (1974), Istoriya filosofii [History of philosophy], Vol.1, Mysl, Moscow, Russia, 544 p.

Frank, S. (1992), Dukhovnyye osnovy obshchestva [Spiritual foundations of society], Respublika, Moscow, Russia, 512 p.

Переглядів статті: 22
Завантажень PDF: 31
Опубліковано
2019-03-13
Як цитувати
Тріпак, М. (2019). СОЦІАЛІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНИХ ІНСТИТУЦІЙ ТА МОРАЛЬНОСТІ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ СИСТЕМИ. Сталий розвиток економіки, (1 (42), 141-147. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/66
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ, РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА, ДЕМОГРАФІЯ, СОЦІАЛЬНА ЕКОНОМІК