СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ

  • І.В. Гончаренко Миколаївський національний аграрний університет
  • А.В. Богославська Миколаївський національний університет ім. В.О. Сухомлинського
  • Г.М. Михалко Миколаївський національний аграрний університет
Ключові слова: регіональний розвиток, розвиток сільських територій, соціально відповідальний маркетинг, конкурентоспроможність

Анотація

Мета. Обґрунтування актуальних питань та пошук нових підходів до підвищення конкурентоспроможності сільських територій у боротьбі за інвестиційні ресурси, новітні технології та кваліфіковані кадри. Методика дослідження. Теоретичною та методологічною основою дослідження є наукові праці вчених та фахівців-практиків з визначеної проблематики. Для досягнення поставленої мети використано низку загальних та спеціальних наукових методів дослідження: діалектичний, дедукції та індукції (для дослідження наявних й пропонованих соціальних проектів, що спрямовані на розвиток сільських громад); системного аналізу (для формування напрямів активізації соціально відповідальної діяльності вітчизняного бізнесу) та ін. Результати. Висвітлено актуальність використання маркетингового підходу для підтримки конкурентоспроможності сільських територій. Розкрито сутність та досвід запровадження соціально відповідального маркетингу, визначено його перспективи у територіальному управлінні. Обгрунтовано напрями активізації соціально відповідальної діяльності вітчизняного бізнесу й доведено, що лише поєднання зусиль органів влади, суб’єктів господарювання, громадських організацій, громад, спрямоване на просування різноманітних ідей, стратегічних пріоритетів розвитку, забезпечить конкурентоспроможний розвиток сільських територій. Наукова новизна. Дістало подальшого розвитку обґрунтування напрямків удосконалення механізму забезпечення конкурентоспроможності сільських територій регіону, що дає підстави для подальшого пошуку ефективних способів вироблення чіткої політики розвитку сільських територій і впровадження дієвих інструментів її реалізації. Практична значущість. Результати проведеного дослідження можуть бути використані територіальними органами влади для удосконалення політики сталого розвитку громад.

Посилання

Bitner Jen, Booms B. Marketing of services. Journal of Marketing. 1992. Vol. 56. April. № 2. Р. 57-71.

Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика: монографія. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2012. 645 с.

The Cork Declaration. URL: http://www.terport.hu/webfm_send/545 (дата звернення: 22.02.2019).

European Commission. The CAP towards 2020. Meeting the food, natural resources and territorial challenges of the future. Communication to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee of the Regions, Brussels, 18/11/2010, COM (2010) 672 final.

Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс / пер с англ. Москва: Издательский дом "Вильямс", 2007. 656 с.

Ричард Д. Александр Биология моральных систем. Нью-Йорк: Aldine De Gruyter, 1987. 172 с.

Craig Bida Why Pepsi Canned The Refresh Project. URL: https://www.mediapost.com/ publications/article/186127/why-pepsi-canned-the-refresh-project.html (дата звернення: 17.01.2019).

Як великий бізнес інвестує у розвиток суспільства. URL: http://www.cocacolaukraine.com/stories/Coca-ColaWellbeing (дата звернення: 22.02.2019).

«Монсанто Україна» оголошує п’ятий щорічний конкурс соціальних проектів. URL: https://www.science-community.org/uk/node/185756 (дата звернення: 30.11.2018).

Bitner, Jen and Booms, B. (1992), Marketing of services, Journal of Marketing, Vol. 56, April, no. 2, pp. 57-71.

Budnikevych, I. (2012), Munitsypalnyi marketynh: teoriia, metodolohiia, praktyka [Municipal marketing: theory, methodology, practice], monograph, Chernivetskyi nats. un-t, Chernivtsi, Ukraine, 645 p.

The Cork Declaration, available at: http://www.terport.hu/webfm_send/545 (access date February 22, 2019).

European Commission. The CAP towards 2020. Meeting the food, natural resources and territorial challenges of the future. Communication to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee of the Regions, Brussels, 18/11/2010, COM (2010) 672 final.

Kotler, F. (2007), Osnovy marketinga. Kratkiy kurs [Basics of marketing. Short course], Izdatelskiy dom "Viliams", Moscow, Russia, 656 p.

Richard, D. Aleksandr (1987), Biologiia moralnykh sistem [Biology of moral systems], Aldine De Gruyter, New York, USA, 172 p.

Bida, Craig “Why Pepsi Canned The Refresh Project”, available at: https://www.mediapost.com/publications/article/186127/why-pepsi-canned-the-refresh-project.html (access date January 17, 2019).

Yak velykyi biznes investuie u rozvytok suspilstva [How big business invests in the development of society], available at: http://www.coca-colaukraine.com/stories/Coca-ColaWellbeing (access date February 22, 2019).

«Monsanto Ukraina» oholoshuie piatyi shchorichnyi konkurs sotsialnykh proektiv [Monsanto Ukraine announces fifth annual social projects competition], available at: https://www.sciencecommunity.org/uk/node/185756 (access date November 30, 2018).

Переглядів статті: 29
Завантажень PDF: 31
Опубліковано
2019-03-13
Як цитувати
Гончаренко, І., Богославська, А., & Михалко, Г. (2019). СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ. Сталий розвиток економіки, (1 (42), 128-133. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/64
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ, РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА, ДЕМОГРАФІЯ, СОЦІАЛЬНА ЕКОНОМІК