ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ «СУХИХ ПОРТІВ» У СПОЛУЧЕНИХ ШТАТАХ АМЕРИКИ

  • Сергій Попель Науково-дослідний інститут фінансової політики Державного податкового університету
Ключові слова: інтермодальні перевезення, «сухий порт», інфраструктурні об’єкти, логістика

Анотація

Метою статті є дослідження досвіду США щодо особливостей створення «сухих портів» та вивчення ролі державних органів влади у цьому процесі. Для досягнення поставленої мети використано такі методи: індукції та дедукції, теоретичного узагальнення, абстрагування, діалектичного пізнання – при вивченні наукових джерел та дослідженні теоретичних аспектів особливостей створення і функціонування «сухих портів», визначення категорійного апарату з досліджуваної проблематики; абстрактно-логічний – для узагальнення теоретичних положень, формування висновків та пропозицій з теми дослідження. Визначено, що «сухі порти» в США є одними із найважливіших інфраструктурних об’єктів наземного транспорту та невід’ємною частиною національної інтегрованої транспортної системи, які спричиняють значний вплив як на національну, так і на регіональну економіку. Проаналізовано основний законодавчий акт США, який регламентує створення та функціонування «сухих портів», а саме закон «Про ефективність інтермодального наземного транспорту» від 1991 року та Акт про адміністрування внутрішнього порту (штат Невада). Виявлено, що зазвичай «сухі порти» в США створюються за ініціативою консорціуму приватних і державних структур, які зацікавлені у розвитку логістичної інфраструктури окремого штату. Досліджено джерела фінансування створення «сухих портів», а саме програми розвитку регіональної інфраструктури Міністерства транспорту Сполучених Штатів Америки: TIFIA, RRIF, RAISE. У ході дослідження визначено, що на початкових етапах створення внутрішніх портів США провідну роль відіграють місцеві органи влади, які подають заявки на отримання фінансування для розбудови логістичної інфраструктури (програми, гранти тощо), займаються нормативно-правовим врегулювання питань створення внутрішніх портів, виділяють земельні ділянки або надають фінансування для їх купівлі, здійснює конкурсний відбір та призначення членів Адміністрації внутрішнього порту. Набуло подальшого розвитку дослідження міжнародного досвіду особливостей створення і функціонування об’єктів інтермодальної інфраструктури. Основні положення даного дослідження можуть бути використані в процесі напрацювання пропозицій щодо удосконалення процедури створення «сухих портів» в Україні.

Посилання

Dry Ports. Available at: https://maritime-executive.com/magazine/dry-ports

Intermodal Transportation Regulations in the USA and Europe. Available at: https://www.shiphub.co/ams-automated-manifest-system/

Inland port authority act. Available at: https://casetext.com/statute/nevada-revised-statutes/title-22-cooperative-agreements-by-public-agencies-regional-transportation-commissions-planning-and-zoning-development-and-redevelopment/chapter-277b-inland-port-authority-act

California Inland Port Project – A Transformative Project for the State of California. Available at: https://sjvcogs.org/california-inland-port-project

About The Build America Bureau. Available at: https://www.transportation.gov/buildamerica/about

News you can use – transit and transit-oriented development projects can borrow up to 49 percent with TIFIA 49. Available at: https://www.transportation.gov/buildamerica/financing/tifia

Railroad Rehabilitation & Improvement Financing (RRIF). Available at: https://www.transportation.gov/buildamerica/financing/rrif

RAISE Discretionary Grants. Available at: https://www.transportation.gov/RAISEgrants

Lincoln County Receives Inland Port Authority Designation. Available at: https://lincolncountyne.gov/inland-port-authority/

Переглядів статті: 37
Завантажень PDF: 29
Опубліковано
2023-08-30
Як цитувати
Попель, С. (2023). ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ «СУХИХ ПОРТІВ» У СПОЛУЧЕНИХ ШТАТАХ АМЕРИКИ. Сталий розвиток економіки, (1(46), 110-116. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2023-46-15