СТАТИСТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ІНВЕСТУВАННЯ В УКРАЇНІ
Анотація
Мета – аналіз існуючого статистичного забезпечення інвестиційних процесів на рівні суб’єктів освітньої сфери, а також вдосконалення теоретико-методологічних положень і практичних рекомендацій щодо статистики освітніх інвестицій. Методика дослідження. Робота виконана з використанням аналітичного та системного методів досліджень; комплексу взаємодоповнюючих теоретичних та емпіричних методів дослідження: аналізу, порівняння, абстрагування, конкретизації, формалізації, узагальнення положень нормативно-правових та методичних актів статистики при розробці основних теоретико-методологічних підходів статистичного забезпечення інвестування у сферу освіти. Результати. Виявлено, що існуюча статистична звітність не передбачає облік «освітніх інвестицій», як статистичної категорії. Визначено недоліки існуючої системи статистичного обліку інвестицій у сфер освіти; надано рекомендації щодо вдосконалення національної системи статистичного забезпечення інвестиційного розвитку сфери освіти. Розроблено основні теоретико-методологічні підходи статистичного забезпечення інвестування у сферу освіти, які надають можливість оцінити стан та результати інвестиційної діяльності української системи освіти, виявити проблеми у фінансуванні інвестиційних проектів. Наукова новизна результатів дослідження полягає в обґрунтуванні методичних і практичних підходів щодо розвитку статистичного обліку інвестицій у сфері освіти України в умовах гармонізації національної системи статистики. Практична значущість. Реалізація рекомендованих заходів щодо вдосконалення системи статистики освітнього інвестування на рівні Держкомстату України, Міністерства освіти і науки України, органів місцевого самоврядування та планово-фінансових відділів навчальних установ дозволяє оцінити результати інвестиційного розвитку системи освіти України.
Посилання
Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року : Указ Президента України від 25.06.2013р. №344 // Офіційний вісник України. – 2013. – № 50. – С. 18. – ст. 1783 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua/documents/15828.html.
Форма державних статистичних спостережень на 2015 рік : Наказ державної служби статистики України від 19.12.2014 р. № 398 // Державна служба статистики України, 2014 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.profiwins.com.ua/uk/forms-and-blanks/statistic/3555.html.
Методологічні положення щодо складання допоміжного (сателітного) рахунку освіти : Наказ Державного комітету статистики України від 15.02.2010р. № 57 // Державний комітет статистики України. – 2011 – 21 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukrstat.org/uk/metod_polog/ metod_doc/2010/56/metod.htm.
International Standard Classification of Education (ISCED 1997) // United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. UNESCO Institute for Statistics. – 2006. – 48 р. [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://ukrstat.org/uk/metod_polog/metod_doc/2010/56/metod.htm.
International Standard Classification of Education (ISCED 2011) // United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. UNESCO Institute for Statistics. – 2012. – 85 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/isced-2011-en.pdf.
Класифікація видів економічної діяльності КВЕД 2010 (ДК 009:2010) : Наказ Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457 // Держспоживстандарт України. – 2010. – 44 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/kv10_i.html.
Статистичний класифікатор організаційних форм суб'єктів економіки : Наказ Державного комітету статистики України від 29.09.2014 № 271 // Державний комітет статистики України. – 2014. – 29 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukrstat.org/uk/norm_doc/2014/271/271_2014.htm.
Деревянко Б. Правовий статус суб’єктів господарського права, які не є навчальними закладами та надають послуги у сфері освіти / Б. Деревянко // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2011. – № 4. – С. 138-145.
Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [About the National strategy of a development of education in Ukraine for the period till 2021], Ukaz Prezydenta Ukrainy dated 25.06.2013 r. no.344, available at: http:// www.president.gov.ua/documents/15828.html.
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy (2014), Forma derzhavnykh statystychnykh sposterezhen na 2015 rik [Form of the state statistical supervision for 2015], Nakaz dated 19.12.2014 no.398, available at: http://www.profiwins.com.ua/ uk/forms-and-blanks/statistic/3555.html.
Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy (2011), Metodolohichni polozhennia shchodo skladannia dopomizhnoho (satelitnoho) rakhunku osvity [Methodological provisions on drawing up the auxiliary (satellite) account of education], Nakaz dated 15.02.2010 no.57, available at: http://ukrstat.org/uk/metod_polog/ metod_doc/2010/56/metod.htm.
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. UNESCO Institute for Statistics (2006), International Standard Classification of Education (ISCED 1997), available at: http://ukrstat.org/uk/metod_polog/metod_doc/2010/56/ metod.htm.
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. UNESCO Institute for Statistics (2012), International Standard Classification of Education (ISCED 2011), available at: http://www.uis.unesco.org/Education/Documents/isced-2011-en.pdf.
Derzhspozhyv standart Ukrainy (2014), Klasyfikatsiia vydiv ekonomichnoi diialnosti KVED 2010 (DK 009:2010) [Classification of types of economic activity of KVED 2010 (SQ 009:2010)], Nakaz dated 11.10.2010 no. 457, available at: http://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/kv10_i.html.
Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy (2014), Statystychnyi klasyfikator orhanizatsiinykh form subiektiv ekonomiky [Statistical qualifier of organizational forms of subjects of economy], Nakaz dated 29.09.2014 no. 271, available at: http://ukrstat.org/uk/norm_doc/2014/271/271_2014.htm
Derevianko, B. (2011), “Legal status of subjects of the economic right which are not educational institutions and provide services in education”, Naukovyi visnyk Dnipropetrovskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav, no.4, pp. 138-145.