ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ СТЕЙКХОЛДЕРІВ НА РИНКУ ПІДГОТОВКИ МОРЯКІВ

  • Т.М. Шелест Київської державної академії водного транспорту ім. Петра-Конашевича Сагайдачного
Ключові слова: ринок підготовки моряків, Конвенція з підготовки, Міжнародна морська організація (ІМО), судноплавні компанії (СК), вищі морські навчальні заклади (ВМНЗ), морські спеціальності, взаємодія стейкхолдерів, ендаумент-фонди, компанія з управління активами (КУА), стейкхолдер-організації

Анотація

Мета. Полягає у розробці інструментарію взаємодії стейкхолдерів на ринку підготовки моряків на засадах функціонування ендаумент-фондів. Методика дослідження. В процесі дослідження використано наступні методи: аналіз наукових праць вчених, зарубіжний досвід використання позабюджетних джерел фінансування розвитку людського капіталу та синтез методів стратегічного планування розвитку підприємства в умовах недостатнього фінансування ринку підготовки моряків і глобалізації галузі судноплавства. Результати дослідження. Обґрунтовано підходи до організації взаємодії стейкхолдерів на ринку підготовки моряків та запропоновано один з шляхів вирішення нагальних проблем, притаманних системі підготовки моряків в Україні. Визначено доцільним залучення до ключових процесів функціонування закладів вищої освіти стейкхолдерів – кола осіб, які зацікавлені у підвищенні якості підготовки моряків. Встановлено, що перспективним інструментом поєднання інтересів стейкхолдерів в системі підготовки моряків є функціонування та розвиток діяльності цільових фондів фінансування, або ендаумент-фондів. Наукова новизна. Вперше запропонована і обґрунтована схема взаємодії стейкхолдерів на ринку підготовки моряків на засадах формування та розвитку ендаумент-фондів ВМНЗ. Виділено основні етапи взаємодії стейкхолдерів на ринку підготовки моряків в рамках створення та функціонування ендаумент-фонду. Практична значущість. Розроблені в дослідженні підходи направлені на: збереження та посилення конкурентних позицій ВМНЗ на світовому ринку підготовки моряків, ефективне управління відтворення кадрів для СК, забезпечення Україні збереження місця в «білому списку» ІМО – країн постачальників моряків, зниження навантаження на державний та місцевий бюджети за рахунок формування та функціонування ендаумент-фондів в сфері підготовки моряків, збільшення можливості працевлаштування випускників ВМНЗ за рахунок підвищення якості підготовки.

Посилання

“The Law of Ukraine "On Higher Education" from 01.07.2014, № 1556-VII”, (2014), Sheets of the Supreme Council of Ukraine, no. 37-38.

Freeman, R.E. (2010), Strategic Management: A Stakeholder Approach, Cambridge University Press, Cambridge, UK, 292 p.

Dyer, J.H. and Singh, H. (1998), “The relational view: Cooperative strategy and sources of іnterorganizational competitive advantage”, Academy of Management Review, no. 23 (4), pp. 660-679.

Kleiner, G.B. (2011), “Resource theory of systemic organization of the economy”, Rossiyskiy zhurnal menedzhmenta, Vol. 9, no. 3, pp. 3-28.

Chukhrai, N.I. and Kryvoruchko, Ya.Yu. (2008), Otsiniuvannia i rozvytok vidnosyn mizh biznes- partneramy [Evaluation and development of relations between business partners], monograph, Rastr-7, Lviv, Ukraine, 360 p.

Grebeshkova, Ye.N. (2013), “Sources of stable advantages of a company in post-industrial period: resource-based view”, Ekonomika i upravleniye, no. 2 (34), pp. 94-97.

Frey, D. (2002), “University endowment returns are underspent”, Challenge, vol. 45, issue 4, pp. 109-121.

Mokin, B.I. and Honcharuk, N.S. (2012), “Endowment Fund as an alternative source for increasing the financial sustainability of the higher educational institution“, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, no. 2, Vol. 1, pp. 131-135.

Mirkin, Ya.M. Bakhtarayeva, K.B. Levchenko, A.V. Kudinova M.M. and Zhukova, T.V. (2010), Endaument-fondy (fondy tselevogo kapitala) gosudarstvennykh i munitsipalnykh obrazovatelnykh uchrezhdeniy: organizatsiya deyatelnosti, sostoyaniye i perspektivy razvitiya [Endowment Funds (funds of target capital), state and municipal educational institutions: the organization of activity, status and prospects of development: practical guide], Finansovyy universitet, Moscow, Russia, 144 p.

Gresko, A.A. Rakhmanova, M.S. and Solodukhin, K.S. (2012), “Relational approach and stakeholder concept as the theoretical basis for the development of new methods of strategic management by high school”, Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya, no. 4, available at: http://www.science- education.ru/ru/article/view?id=6846 (access date February 25, 2016)

Khusainov, R.V. (2014), “Public Private Partnerships in the system of higher education in Ukraine”, Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomika, Vol. 19, no. 2/2, pp. 190-196.

Savytska, N.L. (2015), “Institutional problems of interaction between stakeholders in higher education”, Sotsialno-ekonomichni transformatsii v epokhu hlobalizatsii [Social and economic transformations in the age of globalization], 6 Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia [6 Ukrainian Scientific and Practical Conference], available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4323/1/Savicka.pdf (access date February 25, 2016)

The Ministry of Education and Science of Ukraine (2014), "The strategy of reforming higher education in Ukraine by 2020 (draft), available at: http://www.tnpu.edu.ua/EKTS/strate2014.pdf (access date February 25, 2016)

Shelest, T.M. (2016), “Prerequisites for applying stakeholder management on the market for training of seafarers”, Innovatsiina ekonomika, no. 1-2 [61], pp. 206-211.

“International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers”, available at: http://www.imo.org/en/About/Conventions/ListOfConventions/Pages/International-Convention- on-Standards-of-Training,-Certification-and-Watchkeeping-for-Seafarers-(STCW).aspx (access date February 25, 2016)

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2016-03-22
Як цитувати
Шелест, Т. (2016). ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ СТЕЙКХОЛДЕРІВ НА РИНКУ ПІДГОТОВКИ МОРЯКІВ . Сталий розвиток економіки, (1(30), 238-244. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/466
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО