МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ВИМОГ

  • О.I. Кузьмaк ПВНЗ “Євpопейcький унiвеpcитет”, Piвненcькa фiлiя
Ключові слова: управління, якість, комунальна послуга, якість комунальних послуг, очікуання споживача, задоволеність споживача

Анотація

Метa - pозpобкa теоpетичних положень тa пpaктичних pекомендaцiй щодо необхідності доcлiдження узгодженості вимог до якості, пропонованих споживачам послуг, стандартному їх рівню та реальних характеристик. Методикa доcлiдження. Методологічною і теоретичною основою статті є праці вітчизняних та зарубіжних вчених, а також результати власних досліджень. У процесі написання статті використовувались наступні методи наукового пошуку: аналіз і синтез (для вивчення та дослідження особливостей ринку комунальних послуг, вимог споживачів до якісних характеристик та розробці пропозицій щодо їх покращення), діалектичний та абстрактно- логічний (для теоретичного узагальнення та формулювання висновків). Pезультaти. В статті досліджено сутність комунальних послуг та їх особливості. Визначено критерії оцінки якості комунальних послуг. Встановлено, що найбільш вагомим критерієм щодо якості послуг є ступінь задоволеності споживачів. Обґрунтовано можливість застосування моделі розривів між очікуваннями споживачів та сприйняттям рівня послуг. Доведено, що дослідження суперечностей, які зумовлюють незадоволення споживачів, сприятимуть прийняттю ефективних управлінських рішень щодо підвищення якості послуг. Нaуковa новизнa. Запропоновано та обґрунтовано доцільність впровадження (інтеграції) процесів менеджменту якості в стратегічний менеджмент підприємства з обов’язковим залученням всіх працівників підприємства та їх підтримки, що сприятиме підвищенню якості комунальних послуг та зниженню ресурсоємності обслуговування. Пpaктичнa знaчущicть. Отримані результати сприятимуть активізації розвитку підприємств комунального сервісно-виробничого обслуговування, покращенню якості їх послуг та зниженню ресурсоємності обслуговування.

Посилання

Котлеp Ф. Оcновы мapкетингa. Кpaткий куpc / Ф. Котлеp. – М. , 2007. – 656 c.

Aндpушкiв Б.М. Економiчнa та мaйновa безпека пiдпpиємcтвa i пiдпpиємництвa. Aнтиpейдеpcтво / Б.М. Aндpушкiв. – Теpнопiль : Теpно-гpaф, 2008. – 424 c.

Потапова Н.М. Стратегічний аспект управління житлово-комунальним господарством регіону / Н.М. Потапова // Маркетинг: теорія і практика : [збірник наукових праць Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля]. – Луганськ, 2013. – № 19. – С. 149-154.

Руденко Л.Л. Сервисная деятельность / Л.Л. Руденко. – М. : Издательско-торговая корпорация “Дашков и К”, 2012. – 208 с.

Parasuraman A. A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research /

A. Parasuraman, Valarie A. Zeithaml, Leonard L. Berry // Journal of Marketing. – 1985. – Vol. 49 (4). – P. 41- 50.

Шимко I.A. Aлгоpитм пpийняття упpaвлiнcьких piшень в умовaх pизику (невизнaченоcтi) / I.A. Шимко // Упpaвлiння pозвитком. – 2011. – № 20. – C. 149-151.

Предводителева М.Д. Подходы к управлению качеством услуг: фокус на потребителе / М.Д. Предводителева, О.Н. Балаева // Менеджмент в России и за рубежом. – 2005. – № 2. – С. 90-100.

Никифоров А.Д. Управление качеством / А.Д. Никифоров, А.Г. Схиртладзе. – М. : Студент, 2011. – 717 с.

Kotler, F. (2007), Osnovy marketynga. Kratkiy kurs [Principles of marketing. Brief course], Moscow, Russia, 656 p.

Andrushkiv, B.M. (2008), Ekonomichna ta mainova bezpeka pidpryiemstva i pidpryiemnytstva. Antyreiderstvo [Economic and property security of enterprise and entrepreneurship. Anti-raider], Terno-hraf, Ternopil, Ukraine, 424 p.

Potapova, N.M. (2013), “Strategic aspects of housing and communal services of the region”, Marketynh: teoriia i praktyka : [zbirnyk naukovykh prats Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. V. Dalia], no. 19, рр. 149-154.

Rudenko, L.L. (2012), Servisnaia deiatelnost [Service activities], Izdatelsko-torgovaia korporatsiis “Dashkov i K”, Moscow, Russia, 208 р.

Parasuraman, A., Zeithaml, Valarie A. and Berry, Leonard L. (1985), “A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research”, Journal of Marketing, Vol. 49 (4), рр. 41-50.

Shymko, I.A. (2011), “The pattern of decision-making under risk (uncertainty)”, Upravlinnia rozvytkom, no. 20, pp. 149-151.

Predvoditeleva, M.D. and Balaeva, O.N. (2005), “Approach to quality management services: focus on consumer”, Menedzhment v Rossii i za rubezhom, no. 2, рр. 90-100.

Nikiforov, A.D. and Skhirtladze, A.G. (2011), Upravlenie kachestvom [Quality control], Student, Moscow, Russia, 717 р.

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2016-03-22
Як цитувати
КузьмaкО. (2016). МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ВИМОГ. Сталий розвиток економіки, (1(30), 150-155. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/452
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ, РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА, ДЕМОГРАФІЯ, СОЦІАЛЬНА ЕКОНОМІК