УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ЯК ЧИННИК УСПІШНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ

  • О.М. Орлова Прикарпатський інститут ім. М. Грушевського Міжрегіональної академії управління персоналом
Ключові слова: управління персоналом, кадри, готельно-туристичний бізнес, готель, туризм, мотивація

Анотація

Мета - обґрунтувати необхідність розвитку персоналу та проаналізувати його вплив на конкурентоспроможність підприємств готельно-туристичного бізнесу в сучасних умовах господарювання. Методика дослідження. Для досягнення поставленої мети в статті використано методи: індукції та дедукції, теоретичного узагальнення, системний підхід - для з’ясування економічної сутності управління персоналом на підприємствах готельно-туристичного бізнесу; табличний і графічний - для наочного зображення поданих даних; абстрактно-логічний – для узагальнення теоретичних положень, формування висновків та пропозицій. На основі методів аналізу та синтезу зроблено висновки щодо доцільності та можливості практичного використання результатів дослідження. Результати. Проаналізовано тенденції розвитку готельно-туристичного бізнесу в Україні. Доведено, що покращити ситуацію у готельній сфері можна завдяки виробленню нової концепції до управління персоналом, що базуватиметься на підтриманні його трудової активності, розвитку компетенцій та створенні умов для максимально повного виявлення особистих можливостей і здібностей. Обґрунтовано необхідність комп’ютерної грамотності персоналу та використання Інтернет технологій для надання готельно-туристичних послуг з метою задоволення потреб клієнтів у здешевленні послуг та економії часу на їх отримання. Доведено, що для належної праці персоналу туристичних фірм чи готелів має бути створений сприятливий робочий клімат. Наукова новизна. Розроблено практичні рекомендації щодо удосконалення системи управління персоналом на підприємствах готельно-туристичного бізнесу. Практична значущість полягає в тому, що основні положення даного дослідження у формі практичних рекомендацій можуть бути використані на підприємствах готельного-туристичного бізнесу для організації заходів ефективного управління персоналом.

Посилання

Авдан О.Г. Онлайн-сервисы как перспективное направление развития инсайд-брендинга / О.Г. Авдан // Сучасні технології управління туристичним та готельно-ресторанним бізнесом : Матеріали VII Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених, (м. Маріуполь, 25 вересня 2015 р.). – Маріуполь : МДУ, 2015. - С. 59-61.

Балабанова Л.В. Стратегічне управління персоналом підприємства : [навч. посіб.] / Л.В. Балабанова, О.В. Стельмашенко. – К. : Знання, 2011. - 236 с.

Бігдан М.Г. Пряма залежність якості туристичних послуг від ефективного управління персоналом / М.Г. Бігдан, Ю.Ю. Карлик // Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. – 2012. - Випуск 3 (74). – C. 179-182.

Гарват О.А. Особливості управління персоналом туристичних компаній / О.А. Гарват // Вісник Хмельницького національного університету. - 2013. - № 6. - T. 2. – С. 239-242.

Колективні засоби розміщування [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2013/tur/zr_u.html.

Мальська М.П. Управління персоналом у туризмі: теорія та практика : [навч. посіб.] / М.П. Мальська, О.Ю. Бордун, І.З. Жук. – К. : Центр учбової літератури, 2013. – 234 с.

Наумік-Гладка К.Г. Онлайн супермаркет турів: розробка та впровадження / К.Г. Наумік-Гладка, Т.Л. Левенець // Комунальне господарство міст. – 2015. - Випуск 119. - С. 54-58.

Туристичні потоки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/tyr/tyr_u/potoki2006_u.htm.

Щербина А.М. Особливості управління персоналом на туристичних підприємствах / А.М. Щербина [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi- bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD= 1&Image_file_name=PDF/Modre_2013_1_32.pdf.

Avdan, O.G. (2015), “Online services as a promising area of insider-branding”, Suchasni tekhnolohii upravlinnia turystychnym ta hotelno-restorannym biznesom: [Modern control technology tourist, hotel and restaurant business], Materialy VII Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv, aspirantiv ta molodykh vchenykh, [Materials VII Ukrainian scientific and practical conference students, graduate students and young scientists], (Mariupol, 25 September 2015), MDU, Mariupol, Ukraine, pp. 59-61.

Balabanova, L.V. and Stelmashenko, O.V. (2011), Stratehichne upravlinnia personalom pidpryiemstva [Strategic management resources company], Znannia, Kyiv, Ukraine, 236 p.

Bihdan, M.H. and Karlyk, Yu.Yu. (2012), “Direct dependence of the quality of tourist services on effective HR”, Visnyk KrNU imeni Mykhaila Ostrohradskoho, Issue 3 (74), pp. 179-182.

Harvat, O.A. (2013), “Features of the personnel management of tourism companies”, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, no. 6, Vol. 2, pp. 239-242.

Kolektyvni zasoby rozmishchuvannia [Collective arrangement of vehicles], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2013/tur/zr_u.html (access date December 10, 2016).

Malska, M.P., Bordun, O.Yu. and Zhuk, I.Z. (2013), Upravlinnia personalom u turyzmi: teoriia ta praktyka [Personnel management in tourism: theory and practice], tutorial, Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, Ukraine, 234 p.

Naumik-Hladka, K.H. and Levenets, T.L. (2015), “Online supermarket tours: development and implementation”, Komunalne hospodarstvo mist, Issue 119, pp. 54-58.

Turystychni potoky [Tourist flows], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/tyr/tyr_u/potoki2006_u.htm (access date December 10, 2016).

Shcherbyna, A.M. “Features of personnel management in tourism enterprises”, available at: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi- bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD= 1&Image_file_name=PDF/Modre_2013_1_32.pdf (access date December 10, 2016).

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2016-12-20
Як цитувати
Орлова, О. (2016). УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ЯК ЧИННИК УСПІШНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ. Сталий розвиток економіки, (4(33), 61-67. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/336
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ, РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА, ДЕМОГРАФІЯ, СОЦІАЛЬНА ЕКОНОМІК